וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הספסל ברחוב: מענה חירום לקהילה הגאה

25.5.2019 / 12:24

'הגג הורוד' הוא מענה להלנת חירום שלא הכרתם ולא, לא ישאלו אתכם מאיפה באתם ולאן אתם הולכים

הגג הורוד

באזור נעים, בדרום מזרח תל אביב, נמצא "הגג הורוד". מרכז המיועד לצעירות וצעירים, בגילאי 18 עד 26 מהקהילה הלהט"בית, הזקוקים לקורת גג מיידית - ולא חשוב מה הסיבה. וגם אם אצלכם "הכל בסדר", חשוב שתכירו את המקום, אולי תצילו מישהו מלילה ברחוב, או ממיטה שלא ממש כדאי לו לישון בה.

"אם נתקעת בלי מקום בטוח לישון - יש לך כתובת", מסכמת לי שני וורנר, מנהלת "הגג הורוד". "לילה אחד… כמה ימים… זה כבר לא משנה, נדבר על זה, אבל כצעד ראשון, שאף אחד ואף אחת לא ישארו במקום שלא טוב להם בו, או מסוכן להם בו. שידעו שאפשר להרים טלפון או פשוט להגיע. לא נשאיר מישהו בחוץ". זו בעצם קורת גג למי שמצא את עצמו ברחוב? "לא רק, לפעמים יש בית, אבל הבית הוא לא בטוח. יש בית שמסוכן להישאר בו, זה יכול להיות של המשפחה שלך, או של בן זוג אלימים, כלומר אתה לא ברחוב, אבל לא בטוח לך להעביר לילה במיטה שזמינה לך. לצד זה, כמובן שמי שאין לו מיטה, מתגלגל ברחוב, עובר בין מיטות מזדמנות - כשצריך הלנת חירום, זו הכתובת. אנחנו אומנם לא התחנה האחרונה, כלומר הכוונה היא לא לשמש מקום מגורים חליפי, אבל אנחנו בהחלט המקום שבתוך כל הבלגאן, יכול לנטרל את הדאגה של "איפה אני ישן הלילה", כדי שהראש יהיה פנוי לחשוב ולתכנן את העתיד. ואנחנו נעזור בכל מה שנוכל".

פשוט להגיע

"אנחנו "חירום", זה אומר שאין פה ועדת קבלה, לא צריך לעבור ראיון, לא צריך לקבוע תור או משהו כזה. אפשר פשוט להגיע, ויש במקום הזה את כל הצרכים הבסיסיים, שזה מיטה חמה, אוכל, כביסה… ואין שום מחוייבות. אפשר להגיע ללילה אחד, לסדר את הראש, לקחת הפסקה מהרחוב, מה"הישרדות" ואפשר להגיע ליותר. למי שרוצה, יש לנו כאן עובדת סוציאלית, שיכולה לסייע, החל מהכוונה ועד ללדעת מה הזכויות שלנו וסיוע מול בירוקרטיה. להרבה מאוד צעירים שמגיעים אלינו יש זכויות שהם בכלל לא מודעים להם. החל מסיוע שכר דירה ועד מסגרות המשך שאנשים לא מכירים. אנחנו ניתן את המידע ונעזור בכל המסביב. טפסים, אישורים, כל מה שאפשר".

מי יכול להגיע לכאן? "כל מי שמזהה את עצמו כשייך לקהילה הלהטב"ית, בגילאי 18 עד 26, ובכלל זה כמובן קווירים, אינטרסקס, טרנסים, מתלבטים, כל הזהויות, כל המגדרים, יש לו מקום. גם מחוץ או בתוך הארון, זה לא משנה, כי גם כדי לגבש את הזהות שלך, אתה צריך מרחב נשימה. וזה מה שיש לנו כאן. מנגד, אנחנו לא מצפים שאנשים יגבשו פה זהות מינית או יצאו עם תובנות, באופן כללי אנחנו לא מצפים, אנחנו ומאפשרים".

אין התחייבות

"כל המענה שאנחנו מציעים, הוא לא חובה. הכל לפי הרצון של מי ששוהה פה. בכלל, אין פה כמעט שום דבר שהוא "חובה". מגיעים לפה אנשים מעל גיל 18, שכבר יודעים דבר או שניים על החיים, ואנחנו מאוד משתדלים לכבד את יכולת הבחירה שלהם, את עצמאות להם.

יש פה כמה חוקים, שהמטרה שלהם היא בעיקר לאפשר התנהלות של המקום, אבל מאוד מכבדים פה רצונות ושום עזרה היא לא חובה. בהקשר הזה אנחנו לא מדווחים על מי שמגיע לפה לאף אחד, לא למשפחה, לא למשטרה, או גורמי רווחה. הפרטיות נשמרת, וזה חשוב כאן מאוד. מי שירצה עזרה, נעזור לו להתחבר לגורמים, אבל הכל לפי רצון. גם אם מישהו מתקשר ושואל אם X נמצא פה, אנחנו לא מוסרים פרטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גם אתם יכולים לעזור

"מעבר למי שמגיע לפה, חשוב להפיץ את הבשורה על דבר המקום. אפשר להפנות לפה, יש את הטלפון שלנו 03-3798341, שהוא זמין 24\7, אפשר להתקשר, אפשר להתייעץ, אפשר להפנות, אנחנו לא מעבירים פרטים, אנחנו כן שואלים כמה שאלות אבל זה נטו לצורך סטטיסטיקה שלנו.

מאיפה מגיעות פניות, מאיפה לא מגיעות - ואז לראות איך להגביר את הנראות שלנו שם, וגם אין חובה למסור את הפרטים. אם מישהו מזהה מצוקה אצל מישהו באפליקציה, אם מישהו פוגש ברחוב מישהו במצוקה או משהו כזה, שלא יתלבט".

"הגג הורוד" קיים קצת יותר משנה, מופעל על ידי עמותת "אותות" בסיוע משרד הרווחה, ועיריית תל אביב. טלפון - 24\7 - 03-3798341.


יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully