וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם זה היה השבוע: 58% מתנגדים למצעד הגאווה

WDG - הפנים של הקהילה

13.6.2019 / 14:37

ועידת הלהט"ב הלאומית הראשונה, פשיטה על 'הסאונה', סקר מדאיג שפורסם ומה קרה באקוודור? צוות אתר WDG מסכם את אירועי השבוע

בתחילת השבוע
עסקה הקהילה כולה בפשיטה שערכה המשטרה בסופ"ש על סאונה ת"א, במהלכה 14 מבלים עוכבו לחקירה יחד עם בעלי המקום, והסאונה נסגרה לאלתר.

אך מה שהביא לסערה התקשורתית היו הצילומים ששוחררו לתקשורת על ידי המשטרה והזכירו לנו תיעודים שאנחנו רגילים לראות ממקומות כמו מצרים או רוסיה, בהם הממשל מתנכל לקהילה הגאה.

במשטרה הסבירו כי מדובר בפשיטה שנערכה בעקבות מידע מודיעיני על הימצאותם של סמים מסוכנים במקום, אך גם טענה זו לא הצליחה להסביר את הצילומים המביכים ששוחררו לתקשורת.

בסאונה ת"א הכחישו את טענות המשטרה ושחררו לתקשורת גרסה משלהם, בה טענו כי השוטרים פרצו למקום באמצעות צמיד שגנבו מהבעלים, וכי הסמים שתועדו בפשיטה היו בכלל אבקת הלחמה המשמשת לעיצוב תאורה.

משטרת ישראל לא הגיבה להאשמות, אך יום למחרת הוסר צו הסגירה והסאונה חזרה לפעול כסדרה.

פשיטת המשטרה בסאונה תל אביב - 8 יוני תל אביב. חטיבת דובר המשטרה
פשיטת המשטרה בסאונה תל אביב - 8 יוני תל אביב/חטיבת דובר המשטרה

ביום שלישי

התקיימה ועידת הלהט"ב הלאומית הראשונה (הם הבטיחו לעבוד על השם). במהלך היום ארחה הועידה את הדמויות הבכירות בישראל והמשפיעות ביותר על חיי הקהילה הלהט"בית והנושאים המשמעותיים בזירה הציבורית, בזירה העסקית ובזירה התקשורתית-תרבותית.

בועידה לקחו חלק יו"ר כחול לבן בני גנץ, שר המשפטים אמיר אוחנה, השרה גילה גמליאל, ח"כ איציק שמולי, יו"ר מרצ תמר זנדברג, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, אשת העסקים עפרה שטראוס, מנכ"לית פייסבוק עדי סופר-תאני, העיתונאית אילנה דיין, עברי לידר, פרופ' יובל נח הררי, נדב בורנשטיין, ליאורה שוקן, דורון מדלי, רני רהב, רומי אברג'יל, העיתונאית הדר קנה ועוד.

הועידה סיפקה כותרות כצפוי, אך את עיקר תשומת הלב משך נאומו של שר המשפטים אמיר אוחנה, שהודה כי התלבט אם להגיע לועידה. "מיום שהתחלנו את הפעילות שלנו בגאווה בליכוד, את חצי הארס הכי מושחזים וקטלניים שנורו לעברנו קיבלנו לא מהימין ולא מהקבוצות הדתיות אלא ממה שמכונה קהילת הלהט"ב", אמר אוחנה, "לא בטוח שיש לנו מאפיינים של קהילה".

בסיום הועידה התקיים בגן הפסלים במוזיאון תל אביב האירוע החותם את ועידת המשפיעים - טקס הענקת אותות שולמית אלוני לא.נשים שאינם בקהילה ותרמו למאבק לשוויון. בין הזוכים נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק ויו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון.

השופט בדימוס אהרן ברק, שהיה אחד ממקבלי אות ההוקרה, אמר במהלך האירוע: "אות ההוקרה הוא לא שלי, אלא הוקרה לבית המשפט העליון כולו ולכל בתי המשפט בישראל. עשינו את כל הדברים האלה לא כדי לקבל פרס, אלא כדי לתת ביטוי לרעיון הבסיסי שכל אדם נברא בצלם. ראינו את תפקידנו ואני את תפקידי, לעשות הכל כדי שתנתן לכל אדם החופש, החירות לפתח את עצמו, את רגשותיו, את יכולתו, את היותו בן חורין. כל זה מתוך תפיסה רחבה שכל אדם רשאי לכתוב את סיפור חייו. זו זכות מוחלטת. אפשר להגביל אותה, יש אינטרסים של הציבור, זה צריך להיעשות בצורה ראויה ומעל לכל מידתית".

ועידת המשפיעים הלאומית של קהילת הלהט"ב ILGBT. יח"צ. ועידת המשפיעים הלאומית של קהילת הלהט"ב ILGBT. יח"צ,
ועידת המשפיעים הלאומית של קהילת הלהט"ב ILGBT. יח"צ/ועידת המשפיעים הלאומית של קהילת הלהט"ב ILGBT. יח"צ

ביום רביעי

התפרסם סקר של חברת חדשות 13, שמציג תמונה עגומה לגבי היחס של האוכלוסייה הכללית לקהילה הגאה.

42 אחוזים מן הנשאלים בסקר השיבו כי הם מבינים הורה המתכחש לבן אשר יצא מהארון. 35 אחוזים לא היו מוכנים לשכן גאה, ואילו 58% מתנגדים למצעד הגאווה.

ממצאי הסקר שונים מאד מסקרים דומים קודמים, והם משקפים מגמה שלילית בכל הנוגע לסובלנות כלפי הקהילה הגאה. אין ספק שהמידע שנחשף בסקר מוכיח לנו שלמרות המצעדים, הועידות והפרסים, יש לפנינו עוד עבודה רבה.

עוד באותו נושא

סקר: 58% מתנגדים למצעד הגאווה

לכתבה המלאה
שש עם אמנון לוי. צילום מסך.. שש עם אמנון לוי. צילום מסך., צילום מסך
צילום מסך./צילום מסך, שש עם אמנון לוי. צילום מסך.

ביום חמישי

התבשרנו כי בית המשפט לחוקה באקוודור אישר נישואים גאים במדינה, לאחר שקיבל את עתירתם של שני זוגות גאים שביקשו להנשא. ההחלטה היא בעלת תוקף מחייב, , כך שמרגע קבלת העתירה, מחוייבות הרשויות הציבוריות שמקיימות חתונות לערוך גם חתונות גאות.

אקוודור מצטרפת למדינות נוספות מיבשת דרום אמריקה שכבר אישרו ניזואים גאים, בהם ארגנטינה, ברזיל וקולומביה.

המזרח התיכון עדיין פחות מתקדם מדרום אמריקה, וכך גם ישראל שעדיין ממתינה לשוויון זכויות ללהט"ב. עד שזה יקרה, היום נערך בת"א "יום חמישי הורוד" כחלק מארועי הגאווה בסימן המאבק לשוויון. במהלך היום נערכות פעולות מחאה כמו מיצגים בשדרות רוטשילד והדפסת תעודות זהות עם הכיתוב "אזרח סוג ב'".

מדענים גילו יונק חדש דמוי רקון: האולינגיטו. רויטרס
נו.. מה רציתם שנשים על אקוודור? לפחות זה רקון חמוד/רויטרס

מחר יתקיים מצעד הגאווה בתל אביב, ולאחריו נצא כולנו לסופשבוע ארוך של מסיבות, גאווה ואהבה.
תשמרו על עצמכם וחג גאווה שמח!


WDG הוא אתר החדשות העצמאי של הקהילה הגאה, המסקר מגוון תחומים ונושאים המעניינים את קהילת הלהט"ב.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר?
כתבו לנו: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully