וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומופוביה משטרתית? בעל ליין ה-BEEF נחקר במשטרה

בהמשך לתמונת הבליינים, שהופצה על ידי שוטר, תומס, מבעלי ליין ה-BEEF נחקר במשטרה, בחשד להתערטלות ברבים. גורם בהפקה: אזור החצר היה מגודר

פגיעה בצנעת הפרט והפצת תוכן בעל אופי מיני על ידי שוטר, לכארה, הן אולי השיא במתח שבין משטרת ישראל לקהילה הגאה, סביב אירועי הגאווה בתל אביב. אבל לתומס, מבלעי ליין ה-BEEF, נמאס מהיחס המשטרתי, והוא טוען להומופובייה משטרתית.

בעקבות הפצת התמונות, הבוקר נחקר תומס בחשד להתערטלות ברבים, ומבחינתו זה כבר היה השיא. "16 שוטרים בשכר, 66 מאבטחים באילוץ משטרת ישראל, ועל כל זה אנחנו מחויבים לשלם, אבל כשזוג... מתגופף הם עסוקים בלצלם את זה, ולהפיץ ברשת".

תומס בתחנת המשטרה

בפוסט שפרסם "הצל", נטען כי שוטר שאיבטח את המסיבה, נגעל מהמתרחש סביבו, צילם את המבלים ללא לידיעתם בסיטואציות מביכות, תוך עבירה על צנעת הפרט והפיץ את הצילומים, לכאורה, בין היתר גם ל"צל", שטען כי הוא שומר בידו גם סרטונים "מזעזעים" נוספים.

גורם בהפקת המסיבה אומר לוואלה! גאווה כי גם האזורים הפתוחים, השייכים למסיבה, היו מחוייבים בגידור וכללו ברזנטים אטומים, שלא איפשרו לעוברים בשטח הנמל לראות את המתרחש בפנים. טענה נוספת שעלתה היא שגם אילו היו מתבצעים אקטים נועזים יותר בשטח ציבורי, בסמכות השוטרים להפריד או לעצור את המבצעים, אך במקום זאת אלה צילמו והפיצו, לכאורה, את התמונות וזו הומופובייה מפורשת.

רבים בקרב המבלים תהו האם שוטר היה מאז להפיץ תמונה דומה ממועדון ה'דאנג'ן' (מועדון סטרייטי הפונה לקהילת הפטיש)? רבים אחרים יצאו כנגד ההכללה שעשה הצל, בהצגת האירוע כמסיבה גאה ממוצעת, בעוד שליין הביף מוגדר כליין פטיש נועז, לגברים בלבד, ופונה לנישה הזו.

"עמדנו בכל דרישות המשטרה, ולראייה לא סגרו את המסיבה. עבדנו בשיתוף פעולה, ופעלנו על פי ההנחיות והדרישות שקיבלנו", הוסיף גורם בהפקה.

כל טענות המשטרה אינן רלוונטיות, מוסיף תומס: "זה אירוע תחום וסגור, בו כל אלפי הבליינים ידעו לאיזה אירוע הם הגיעו. זה לא פומבי. זו הפקת גאווה במכירת כרטיסים". פליאה נוספת שעלתה מהאירוע, היא האם השוטרים בשכר, שהגיעו לאבטח את האירוע לא ידעו לאיזו מסיבה הם מגיעים? האם הדבר לא צויין בתדריך המשטרתי הנערך לפני אירועים מסוג זה? תומס, מעלה כי מצידו הוא ביקש שידגישו את הדברים בתדריך שהועבר לשוטרים במקום.

מצעד הגאווה 2019. צילום: ליאור נאור. ליאור נאור, מערכת וואלה!
צועדים במצעד הגאווה בתל אביב/מערכת וואלה!, ליאור נאור

גם במצעד?

עדויות נוספות שהגיעו לידי וואלה! גאווה טוענות כי גם במהלך מצעד הגאווה עצמו, היו שוטרים אשר ניגשו לחלק מהצועדים, אשר לבשו תלבושות חשופות, וביקשו מהם להזדהות, תוך לקיחת פרטים. הדברים מגיעים בהמשך לפשיטה על 'הסאונה' בתל אביב, בתחילת החודש, בה נהגה משטרת ישראל בחוסר רגישות, תוך צילום המבלים ופגיעה קשה בפרטיותם.

גולשים רבים הדגישו את הסכנה שבהפצת התמונות "חלק מהמבלים יכולים להיות בארון, אנשים בתפקידי מפתח, והפצת תמונות שכאלה עלולה לגרום להם נזק".

בתגובה לדברים מסרה משטרת ישראל: "...ככול שהצילום בוצע על ידי שוטר, הרי שהוא אינו ראוי ואינו הולם את רוח הארגון ובכל מקרה הנושא ייבדק ונפעל לחידוד הנהלים בהתאם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully