וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הכנרת מתמלאת גאווה

27.6.2019 / 14:47

תחת הכותרת "ואהבת לרעך כמוך", יערכו היום לראשונה אירוע גאווה וסובלנות בעיר טבריה. מה צפוי? הופעות דראג, דוכני הסברה, הופעות של זמרים מקומיים ועוד

אירוע הגאווה בטבריה/אירוע הגאווה בטבריה

העיר טבריה הלכה והתחרדה בשנים האחרונות וקיום אירוע גאווה בה, נראה היה כמו חלום רחוק. עוד ועוד עסקים נסגרו בשבת, התיירים ומבקרים מקומיים הפסיקו לבוא, ואט אט החלה העיר לשקוע.

השינוי המרכזי חל בבחירות המקומיות האחרונות, בהן ניצח רון קובי, פעיל חברתי, שהחל להעיר את העיר מהתרדמת בה שהתה. בין היתר החלו להיערך אירועים בטיילת הצמודה לכנרת, העירייה אפשרה חופש לבתי עסק בנוגע לפתיחה בשבת, ועם העלייה במפלס הכנסת, החלה גם העיר להתעורר ולהתקדם לכיוון הליברלי.

ומי שירצה להבין עד כמה השינוי גדול, יוכל לראות זאת היום, עם קיום אירוע הגאווה והסובלנות הראשון בעיר. האירוע יחל בשעה 17:30, בטיילת ובשעה 19:00 יפתח המופע המרכזי. אירוע הגאווה והסובלנות מאורגן על ידי הקבוצה הגאה שפועלת בעיר מזה שנתיים ובשיתוף קהילת המחנכים של 'דרור ישראל', "האגודה למען הלהט"ב", פורום צעירים עירוני, "שותפות סובב כנרת" ו"תוצרת הארץ".

על פי המארגנים צפויים לקחת חלק למעלה מ -250 אנשים, אך במשטרה ובמד"א נערכים ליותר. האירוע יכלול פעילויות לילדים והפעלות שונות: במקום יהיו דוכני הסברה של ארגוני הקהילה הגאה ובשעה 19:00 תחל התוכנית האמנותית על הבמה אותה ינחו רומיה בן ארי ונטלי אוחנה מהקבוצה הגאה בעיר.

במהלך הערב צפויות הופעות דראג, בין היתר של BACKSHVED BOYS, זהרה פלטינום ושושנה בנהחוחים, וכן הופעות של זמרים מקומיים: אדווה עמר ונתנאל פורטל. על הערב כולו תנצח DJ DOOS.

"הצורך לעשות אירוע בטבריה הגיע מתוך ההבנה שנראות גאה ציבורית היא דבר מציל חיים", אומרת רומיה בן ארי, מתנועת דרור ישראל וממארגנות האירוע. "במובן הכי פשוט שאנשים לה"טבים יוכלו להבין שהם לא לבד וגם במובן שזה מחנך עבור כל אדם להבין שלהטבים הם בכל מקום.

היום צעירים בעיר בכלל וצעירים לה"טבים בפרט עוזבים את העיר אחרי גיל צבא והתחושה שאין מקום ועתיד בעיר ואנחנו רוצות לשנות את זה. בחרנו שהאירוע יהיה בסימן "ואהבת לרעך כמוך" כי אנחנו מאמינות שזה ערך מכונן ביהדות וצריך להיות גם ערך מוביל אצלנו כמי שרוצות ליצור את טבריה כעיר שיש בה מקום לכל הקהילות השונות והמגוונות."

אירוע גאווה בטבריה. יח"צ,
אירוע גאווה בטבריה/יח"צ

עדכון מהשעה 19:00:

אירועי הגאווה הסתיימו ללא אירועים מיוחדים. "היום קיימנו אירוע ראשון מסוגו בטבריה אך בהחלט לא האחרון" אמרה רומיה בן ארי, מתנועת דרור ישראל וממארגנות האירוע לכ300 איש שפקדו את אירוע הגאווה הראשון שנערך היום 27.6.19 בטבריה. היום גרמנו לציבור להבין שנוכחות ונראות גאה היא דבר מציל חיים.

במובן הכי פשוט, לה"טבים בטבריה מבינים שהם לא לבד ואזרחי טבריה והסביבה מבינים שלהטב"ים הם בכל מקום. גם כאן. האירוע נערך בסימן "ואהבת לרעך כמוך" כי אנחנו מאמינות שזה ערך מכונן ביהדות וצריך להיות גם ערך מוביל אצל כל אחד ואחת מאיתנו כמי שרוצים ליצור את טבריה כעיר שיש בה מקום לכל הקהילות השונות והמגוונות"

עוד באותו נושא

ראשון לציון: המונים צעדו בסימן משפחות גאות

לכתבה המלאה
אירוע הגאווה בטבריה. צילום: טלי בסיל,
מתוך אירועי הגאווה בטבריה/צילום: טלי בסיל
אירועי הגאווה בטבריה. צילום: טלי בסיל,
מתוך אירועי הגאווה בטבריה/צילום: טלי בסיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully