וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לתגובה הזו ציפתה המחנכת, כשיצאה מהארון

3.7.2019 / 15:37

"פשוט אגואיסטית": לא לתגובות האלה, ציפתה ש', מורה בחטיבת ביניים, כששיתפה בקבוצת הפיסבוק, "מורות משקיעות", את יציאתה מהארון בפניה תלמידיה

כיתת תלמידים. אילוסטרציה.. shutterstock, ShutterStock
המורה יצאה מהארון בפני תלמידה. אילוסטרציה./ShutterStock, shutterstock

רגע לפני החופש הגדול, החליטה ש', מורה בחטיבת ביניים, לצאת מהארון בפני תלמידה. "זה היה באויר במשך כל השנה", ציינה ש', ופירטה את הדברים בפוסט מרגש, אותו פרסמה בקבוצת הפייסבוק "מורות משקיעות".

ש' ציינה כי היא כי קיבלה תמיכה מלאה מכל תלמידיה: "בכתה ז' מחאו לי כפיים, ואז אחת התלמידות אמרה שהיא לא חושבת שצריך למחוא כפיים, כי זה בכלל לא עניין גדול, תלמידה בכתה ח' אמרה לי שזה בכלל לא משנה לה ושאהבה זה הדבר הכי חשוב בעולם", וכך המשיכה ש' לציין תגובות חיוביות וטובות, אשר קבילה מתלמידים שונים.

בתוך דבריה הוסיפה, כי יתכן שאם הייתה לה הייתה דמות של מורה להט"ב, בצעירותה, לא היה לוקח לה זמן רב, לדבריה, לצאת מהארון, וכן התייחסה לנקודת הפרטיות והגבולות האישיים בחשיפה מול התלמידים. "התמיכה, האהדה, האהבה וההערכה שקבלתי על זה ששיתפתי אותם (את התלמידים) הייתה שווה בשבילי הכל", הוסיפה ש'.

פייסבוק. אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
הפוסט פורסם בקבוצת פייסבוק סגורה של מורות. אילוסטרציה./ShutterStock, shutterstock

התגובות הפחות טובות, לדבריה של ש', הגיעו דווקא מצוות המורים, שמאוד תמך בה, אך העלה התנגדות וניסיונות להניא אותה מלשתף בעניין את התלמידים. ש' מציינת כי קולגות רבות חששו מתגובות הומופובית של תלמידים, ואף של הורים, אך החליטה שלשמור את העניין בסוד יהיה למעשה מתן לגיטימציה לאותה הומופוביה.

כאמור, הפוסט פורסם בקבוצת הפייסבוק הסגורה "מורות משקיעות", אשר בה כ-60 אלף חברות מכל רחבי הארץ, ועד מהרה התפתח בו דיון ער, סביב הפוסט של ש'. מורות רבות הביעו תמיכה בצעד, וציינו כי הן רואות יותר ויותר כיצד הדור הצעיר אינו נותן למגדר ומיניות את אותה החשיבות שהדורות הקודמים נתנו לה.

"התלמידים היום יותר פתוחים. הבת שלי מספרת על כאלה מהשכבה שיצאו מהארון, הכי טבעי", ציינה אחת החברות בקבוצה, ואילו אחרת כתבה, בין היתר "את פשוט מעוררת השראה, כל הכבוד לך".

איך בין התגובות החיוביות, רבות מן החברות בקבוצה הביעו זעזע מהצעד אותו עשתה ש'. "פשוט אגואיסטית על גב התלמידים. ועוד יותר מעצבן זה שהיא פשוט עשתה דווקא", ציינה אחרת החברות. אחרת כתבה "אם אני הייתי אמא בבית הספר, הייתי מאוד מאוד כועסת!!", ובתגובה נוספת נכתב: "למה צריך לעניין תלמידים מה הנטיות המיניות שלך??"

הדיון הלך והתלהם, כאשר חלק מהחברות הביעו את תדהמתן סביב התגובות ההומופוביות, ובפרט שהן הגיעו מנשות חינוך. בסופו של דבר אחת ממנהלות הקבוצה אף נאלצה למחוק חלק מהתגובות בשל לשון לא מכבדת.

מקרה זה הוא עדות נוספות לחוסר מדיניות ברורה של משרד החינוך, סביב ההתייחסותו לקהילה הגאה, כאשר רק לפני כשלושה חודשים נחשפנו ולסיפורה של אושר בנד, טרנסית שהותקפה בבית-ספר באשקלון.

לאחר שאושפזה עם זעזוע מוח, סירבה בנד להגיע לבית הספר במשך כחצי שנה, כשזה אמר בתגובה: כי אושר מגיעה בלבוש פרובוקטיבי ללימודים, ובמקרה זה אין לו כלים להתמודד עם האלימות. תגובה זו הכעיסה עוד יותר את הקהילה הלהט"ב, וזו יצאה במחאה ביחד עם הקהילה הטרנסית, וארגון "מעברים", הפועל למענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully