וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פספסתם? צוות WDG כאן עם כל מה שקרה השבוע

WDG - הפנים של הקהילה הגאה

4.7.2019 / 17:02

מראשון עד חמישי - איזה מצעד גאווה פוזר על ידי המשטרה? באיזה כבוד זכה השיר "דיווה"? יו"ר גאה ראשון למפלגה גדולה, ומכתב התמיכה בקהילה האתיופית. בואו, מסכמים:

מצעד הגאווה בניו יורק. רויטרס, רויטרס
מצעד הגאווה בניו יורק/רויטרס, רויטרס

ביום ראשון

נערך מצעד הגאווה בניו יורק. כארבעה מיליון איש צעדו ברחובות העיר במצעד הגאווה שנמשך כתשע שעות, וסיכם את אירועי הגאווה בעיר.

במקביל למצעד בניו יורק, נערך ניסיון לקיים מצעד הגאווה באיסטנבול. למרות שמצעדי גאווה אסורים באיסטנבול מאז שנת 2014, ולמרות זאת אישרה המשטרה לחברי הקהילה להתאסף לזמן קצר כדי להקריא הצהרה.

אך שעה קלה לאחר שהצועדים והצועדות התרכזו באזור הכינוס שאושר להם ע"י המשטרה, החלו השוטרים לפנות אותם באמצעות שימוש בגז מדמיע וכדורי גומי. הפיזור הפך לאלים וכלל עצורים רבים שפונו מהמקום בכוח.

הניסיון האלים לא ייאש את חברי הקהילה, שאמרו: "העוינות כלפי קהילת הלהט"ב הפכה למדיניות ממשלתית. אנחנו כאן! תתרגלו לזה - אנחנו לא הולכים לשום מקום".

מפוצלת תמר זנדברג וניצן הורוביץ. עיבוד תמונה
מפוצלת תמר זנדברג וניצן הורוביץ/עיבוד תמונה

ביום שלישי

נערכו הבחירות ליו"ר מפלגת העבודה. לאחר ההיסטוריה שנעשתה בשבוע שעבר, עם בחירתו של ניצן הורוביץ לראשות מפלגת מרצ והפיכתו ללהט"ב הראשון שעומד בראש מפלגה בישראל, ציפו רבים לדאבל גאה, אבל מפלגת העבודה לא הצליחה לשחזר את ההישג ההיסטורי - ובחרה באיציק שמולי רק במקום השלישי.

עוד ביום שלישי נמשכה שרשרת אירועי הגאווה בישראל, עם אירוע גאווה ייחודי ומרגש בעיר בת ים, שנערך ביוזמת חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי-מורג, האגודה למען הלהט"ב, הקהילה הרפורמית השוויונית ו'הגל הגאה'. ואירוע נוסף ביהוד-מונוסון, שכלל הקרנה של הסרט "על הרצף" ומפגש שולחנות עגולים.

עוד באותו נושא

מי רכב על 'יגואר' במצעד בניו-יורק?

לכתבה המלאה
דנה אינטרנשיונל, אירוויזיון. יח"צ,
דנה אינטרנשיונל, אירוויזיון/יח"צ

ביום רביעי

פרסם מגזין הרולינג סטון את בחירתו בשיר "דיווה" של הזמרת דנה אינטרנשיונל, לאחד מ-15 שירי הגאווה הגדולים בכל הזמנים.

הדירוג נעשה במסגרת ציון 50 שנה ל'מאורעות סטונוול, ודיווה שלנו תופס את המקום ה-14, וחולק את הרשימה עם ענקים כמו גלוריה גיינור, מדונה, ג'ורג' מייקל ולהקת אבבא.

מכתב תמיכה להטב"י. צילום מסך, צילום מסך
מכתב תמיכה להטב"י/צילום מסך, צילום מסך

ביום חמישי

יזמה האגודה למען הלהט"ב הודעת תמיכה במחאתם של בני ובנות העדה האתיופית. במודעה, שפורסמה בעיתון הארץ, נכתב: "הקהילה הגאה וארגוני הקהילה, עומדים ועומדות לצד בני ובנות העדה האתיופית, אזרחי ישראל, במאבקם הצודק לשיוויון חברתי ואזרחי.

50 שנה לאחר סטונוול ו-40 שנה לאחר תחילת גלי העלייה מאתיופיה אנו רוצים לומר לאחינו ואחיותינו יוצאי אתיופיה ולכלל החברה הישראלית: גזענות ולהט"בפוביה חד הן. צריך להעיז לדרוש את מה שנלקח - כבוד, בטחון, שיוויון ושייכות בחברת בני האדם כולם. אנחנו מוחים על יחסה של המדינה וגופיה לאזרחיה, יחס שמפלה לפי צבע עור, מגדר או נטייה מינית. אנחנו משתתפים ומשתתפות בצערה של משפחת טקה ובצערן של כל משפחה שאיבדה את בנה לאלימות משטרתית. אנו לא רוצים ולא יכולים לקבל מציאות שבה הורים יושבים שבעה על ילדיהם, משום סיבה שהיא".

את השבוע הזה אנחנו סוגרים עם עוד שני אירועי גאווה שיערכו הערב במודיעין ובאשקלון. את סוף השבוע אנחנו מקווים שתקדישו כדי לחגוג עוד קצת גאווה, לא משנה באיזו עיר בארץ או בעולם אתם נמצאים.

WDG הוא אתר החדשות העצמאי של הקהילה הגאה, המסקר מגוון תחומים ונושאים המעניינים את קהילת הלהט"ב.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר?
כתבו לנו: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully