וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה: החרימו את 'צעצוע של סיפור 4" - מעודד להט"ב

10.7.2019 / 9:06

לטענת ארגון אמריקאי, 'דיסני' ממשיכה מגמה שהחלה בשנים האחרונות, ומציגה בסרט זה סצנה המעודדת משפחות חד-מיניות. וואלה! גאווה בתגובה: "נו באמת...."

פורום פילם

הסרט 'צעצוע של סיפור 4' קיבל ביקורות טובות מהרגע שיצא, והכניס לא פחות מ-200 מיליון דולר בסוף השבוע בו עלה בבתי הקולנוע. גם בישראל זכה הסרט לביקורות טובות כמעט מכל גופי התקשורת, אך סצנה אחת קטנה בו, הצליחה להרגיז ארגון אמריקאי.

בסרט הרביעי יוצאים הצעצועים למסע ברחבי ארצות הברית, כדי להחזיר צעצוע אחד, שהלך לאיבוד, והוא מהווה את הפרק הרביעי בסדרת הסרטים, שהחלה ב-1995.

בימים האחרונים הפיץ ארגון אמריקאי בשם "one million moms", עצומה, הקוראת להחרים את הסרט, בטענה שסצנה אחת בו מעודדת משפחות חד מיניות. הארגון טוען שסרט ילדים הוא המקום האחרון בו חושבים ההורים כי יאלצו להתמודד עם תכנים להטב"ים, אליהם יחשפו ילדיהם.

צעצוע של סיפור 4. פורום פילם,
צעצוע של סיפור 4. יח"צ./פורום פילם

יש לציין שסצנה זו מגיעה בהמשך למגמה של חברת 'דיסני' בשנים האחרונות, במסגרתה החלה להציג מגדרים, ומשפחות מסוגים שונים, מתוך כוונה להגביר נראות להט"בית ולחנך לקבלת השונה.

הסצנה המדוברת מגיעה בתחילת הסרט יחסית, בה נראה גן ילדים אליו הורים רבים מביאים את ילדיהם. בין ההורים ישנו זוג של שתי אמהות, אשר מוסר את בנם לגן ואוסף אותו בסוף היום.

"דיסני לא אומרת באופן ברור כי זוהי משפחה חד-מינית, אך מציגה את הילד נותן חיבוק לשתי אמהות, ואלה חוזרות גם לאסוף אותו, בסוף היום", אומרים בארגון. "בכך מנסה דיסני, בסצנה קצרה ועדינה יחסית 'לנרמל' משפחות חד-מיניות, וזה מה שכל כך מסוכן".

בארגון פתחו עצומה, אשר הופצה ברשתות החברתיות ומזהירה מפני הסצנה וכן קוראת לחרם צרכנים. בביקורת שפורסמה ב"טיימס" התייחסו לסצנה, וציינו אותה כטובה ונכונה, היות והמשפחה החד-מינית לא מקבלת יחס או תשומת לב מיוחדים, אלא מוצגת ככול המשפחות, ובכך מעבירה בצורה טובה את המסר.

עוד באותו נושא

שבלאם: ככה נשמע טודריק הול בעברית

לכתבה המלאה
צעצוע של סיפור 4. פורום פילם,
צעצוע של סיפור 4. יח"צ./פורום פילם

העצומה השיגה למעלה מ-10,000 חתימות תוך זמן קצר, ונראה כי בארגון מתכוונים להפיץ אותה עד כמה שיוכלו. בדיסני לפי שעה לא מתרגשים ולא מגיבים לעניין.

ארגון "one million moms" הוא חטיבה של 'האגודה האמריקנית למשפחה', ובאופן רשמי המטרה שלו היא להגן על משפחות וילדים בפרט, מתכנים לא הולמים המופצים בכלי התקשורת והבידור בארצות הברית. לטענת הארגון גופי הבידור מנצלים את תמימות הילדים, ומעבירים להם מסרים ללא שליטה מצד ההורים.

וואלה! גאווה צפתה בקטע המדובר, ומסרה בתגובה לטענת הארגון: "נו באמת...."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully