וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים לקראת המצעד בנתניה? לא חוזרים לארון!

12.7.2019 / 12:12

לשי, דתי לשעבר, יליד נתניה, יש כמה דברים חשובים להגיד רגע לפני המצעד הראשון בנתניה: "הם שוכחים שבדיוק משם הגענו - מאלימות, מהרחובות, מההשפלות, מדיכוי. סבלנו וידענו מכל זה, ושבענו די והותר"

שי, מנתניה, מביא גאווה הבייתה/walla-NndFR1-Q82R.1564-1024x576

"היום, יום שישי ה-12 ביולי, יתקיים מצעד הגאווה הראשון בנתניה. נתניה היא העיר בה נולדתי. יש בה קהילה להט"בית, כמו בכל מקום. הקהילה הזו פעילה, והקבוצה גאווה בנתניה עבדה ימים כלילות כדי להפיק את המצעד. בנוסף, הם עובדים כל השנה כדי לעשות את העיר למפלה פחות, שוויונית יותר, מכילה ופתוחה. נתניה שכולנו היינו רוצים לראות.
כלומר, רובנו.

יש כמה אנשים, שחושבים שאם הם יאיימו עלינו בדם, מכות, רצח, סכינים ושאר פנינים של אלימות מילולית ופיזית, נפחד. לא נגיע. נחזור חזרה לארון. הם שוכחים שבדיוק משם הגענו- מדם, ממכות, מרצח, מאלימות. מהרחובות, מההשפלות, מהקללות. סבלנו וידענו מכל זה, ושבענו די והותר.

רק שאחרי שנים של מאבק יצרנו קהילה להט"בית חזקה. קהילה שכבר יודעת טוב יותר להכיל את הפריפריה שלה ולצאת מתל אביב, ועכשיו הגיעה תורה של הקהילה הנתנייתית להשמיע קולה.

אז מה האיום שלכם, עוד מאותו הדבר? הרי אם נישאר בבית, עדיין תשנאו אותנו. מה שקידם אותנו כל השנים האלה היה לא רק לצאת מהארון, אלא גם לצאת מהבית, לרחוב. אז לא, לא נישאר בבית. נצא מחר לרחוב. נראה לכם שאנחנו לא פוחדים מכם, וגם נראה שלכם אין מה לפחד מאיתנו. האיומים שלכם רק הוכיחו עד כמה המצעד הזה דרוש.

אז שתפו בכל הכוח, היי זאת שלי וכו', אבל העיקר- בואו ותנו לנו כוח
שד' ניצה, שעה 11:00.
נתראה שם.
נ.ב.
למהדרין, יש גם מצעד ברחובות הערב."

שי, נתניה. באדיבות המצולם, צילום מסך
שי, נתניה/צילום מסך, באדיבות המצולם

מנסים להרגיע

לאור איומי אלימות שעלו לקראת המצעד, בעשרים וארבע השעות האחרונות, מנסים רבני העיר נתניה, תוך התייעצות עם רבנים נוספים, להרגיע את הרוחות. בשבוע האחרון, לאחר פרסום דבר המצעד בקבוצת פייסבוק של העיר, השמיעו גולשים רבים איומים על באי המצעד.

גאווה בנתניה מסרו בתגובה ל"אורנה חושפת" כי :"אנו שמחים ושמחות לדעת שמנהיגי הציבור הדתי לגווניו, כולל רבנים, מביעים אי-נחת מהאווירה הציבורית שנוצרה עקב כוונתנו לערוך תהלוכת הפגנה חסרת פרובוקציות. אנחנו פעם נוספת מדגישות ומדגישים כי פנינו לאהבת-חינם, מה גם שחלק מבני ובנות הקהילה הן והם בעברם ובעברן בני ובנות ישיבות ואולפנות מהשורה הראשונה".

עוד באותו נושא

מול האיומים: המצעד לשיוויון זכויות בנתניה יוצא לדרך

לכתבה המלאה
כיכר העצמאות בנתניה - הבוקר. צילום מסך, צילום מסך
כיכר העצמאות בנתניה - הבוקר/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully