וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה: רקע משפחתי, זהות מגדרית ומה שבניהם

כחלק מתערוכת הגמר של "המדרשה לאומנות", תמצאו את פטריש וחן נוכר המציגים עמדות שונות ביחס לנטייתם וכן דימויים העוסקים בזהות מינית ומגדרית

בוגרי "המדרשה לאומנות", יציגו את עבודות הגמר שלהם, בתערוכה חדשה, שתפתח ברביעי הקרוב. בין המציגים, תמצאו את שתי תערוכות של היוצרים פטריש וחן נוכר, העוסקות בזהות מינית ומגדרית.

כל אחת מהתערוכות בוחנת מזווית שונה את השורשים המשפחתיים - פטריש שורשים אשכנזים וחן שורשים מזרחיים, והשפעתם על מקומם בקהילה הגאה.

תערוכת בוגרי 'המדרשה'. יח"צ,
מתוך התערוכה/יח"צ

אז מה ההשראות למה שנראה בתערוכה?

חן נוכר: כשהייתי בן שש נחשפתי לראשונה לדמותו של פטריק סוויזי, בסרט הghost, והרגע הזה היה מכונן. הבנתי מה הנטייה המינית שלי, מה שלא היה מקובל בסביבה שגדלתי בה. פטריק עבורי היה דמות שהצילה אותי, היא גרמה לי לחלום בגדול ולהיות אופטימי. הבנתי שלמעשה אני ואימי נמשכים לאותו אובייקט - גבר - והחלטתי ליצור משולש אהבה ביני לבין אמי ובין פטריק סוויזי.

התערוכה כוללת עבודת וידאו שנקראת "יום ה'/ Thursday". זה למעשה וידאו המחולק לשני סרטים. באחד סרט שבו אני משוחח עם אמי על ילדותי הנקייה והיפה ובמקביל סרט בו אני מרואיין על ידי זר, אשר חושף את תשוקותיי ונוגע בנקודות רגישות.

הסרט מוקרן בתוך חלל מלא אובייקטים שמטשטשים עבור הצופה היכן הוא נמצא. במספרה, שבעה, אירוע משפחתי...

התערוכה לא באה להסתיר דבר, אלא לדבר על הדברים באופן גלוי, ללא פילטרים. כך הסרט ערוך והחומרים בהם נעשה שימוש בחלל זולים, בעלי טעם רע, עם ניחוח מתאמץ. כל זה בא לתאר תחושות עמוקות של תקיעות, משטר ושל דברים לא ממומשים.

תערוכת בוגרי 'המדרשה'. יח"צ,
מתוך התערוכה/יח"צ

המציג השני בתערוכה, חושף לעולם את "פטריש"

דמות דראג שהאמן יצר לעצמו בית בתערוכה. "פטריש" היא נסיכה שהגיעה לארץ מהממלכה הפולנית-הונגרית, אלטר-אגו לאמו של האמן, דרכה הוא עוסק במשחקי ה'למי יש יותר גדול'.

פטריש, דמות הדראג, היא אספנית פוחלצים שלובשת מנומר מדיי ובתערוכה היא בוחנת את מרכיבי הזהות המגדריים תוך התייחסות למיתוסים גבריים ולהשלכותיהם על יחסי הכוחות בתא המשפחתי.

עבודותיה של פטריש מדברות על זהות נזילה, על התבגרות מינית של זכר הומו שנולד לבית הטרו-נורמטיבי בחברה מיזוגינית, על החיבור לבית ולאימא שעוסקת במלאכות שנתפשות כנשיות.
פטריש נוצרה מתוך רצון לדבר על דברים שאינם מדוברים, להיות פוליטית אבל גם לשמור על זהות האמן בסוד - עם מסכה, ככוח ביקורתי שבוחן את חופש הביטוי, כרעיון.

האמת, גדל בבית עם הרבה פתיחות, שיח על מיניות בריאה, אבל גם על מיניות חולה. הכרתי גברים שעוסקים בזנות, הייתי במסיבות שהיה בהן הרבה סמים וסקס באמסטרדם. איבדתי את התמימות.

ההורים שלי הם מאוד סיס-ג'נדריים, כלומר אבא בעל עסק, איש טכני - חשמלאי/אינסטלטור, ואימא - עקרת בית, מבשלת את ארוחות שישי. אני חושב שהרבה מאתנו כלואים בחלוקת התפקידים המגדרית של ההורים שלנו במערכות הזוגיות שלנו כיום, גם בקהילה הגאה.

תערוכת בוגרי 'המדרשה'. יח"צ, יניר יגנה
מתוך התערוכה/יניר יגנה, יח"צ
תערוכת בוגרי 'המדרשה'. יח"צ,
מתוך ההכנות לתערוכה/יח"צ

בואו לאתגר את המגדר. ב-,17.7 יום רביעי, 20:00. בקמפוס המדרשה - מכללת בית ברל . התערוכה תוצג במסגרת תערוכות הבוגרים של הפקולטה לאמנויות - המדרשה עד סוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully