וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות: "לא האמינו שאני הומו - שלחו אותי לסרוגייט"

16.7.2019 / 9:28

את ג', חוסר הקבלה והפתיחות לא הובילו לטיפולי המרה. הוריו לא האמינו שהוא הומו, וחשבו שמדובר ב"חסימה לנשים". וכך, בגיל 23, הוא נשלח למטפלת מינית - סרוגייט.

מגע. אילוסטרציה. ShutterStock. ShutterStock, ShutterStock
"הם חשבו שהטיפול הזה יעזור לי להבין מי אני"/ShutterStock, ShutterStock

סערת טיפולי ההמרה לנטייה חד מינית, אשר החלה לאחר דבריו של שר החינוך, רפי פרץ מעלה ומציפה מחדש שאלות קשות. האם יתכן שצעיר או צעירה יפנו לטיפולי המרה כי החברה דוחקת אותם למקום הזה?

האם חברה או משפחה מקבלת יותר, היו מונעים את הסבל שעברו רבים ואולי אף אובדנות? עבור ג' (השם המלא שמור במערכת) התשובה ברורה. הוריו לא האמינו לו שהוא הומו, וחשבו שיש לו "חסימה לנשים". ולכן לא שלחו אותו לטיפול המרה, אלא לסרוגייט.

מטפלת מינית, העוזרת לסובלים מקושי בהתנהלות אינטימית. "הם חשבו שהטיפול הזה יעזור לי להבין מי אני, ופסיכולוגית שליוותה אותי באותה תקופה תמכה ברעיון", אומר ג'.

"היום אין לי טענות כלפיי ההורים שלי. הם רק ניסו "להציל אותי" מבחינתם. הם נלחמו על חיי, כדי שיהיו לי חיים "יותר טובים" לפי ראות עיניהם. לפני 15 שנים, הזמן בו נשלחתי לטיפול, לא הייתה, לצערי, את הפתיחות שיש לנו היום.

וכך, בגיל 23 נאלצתי לעבור טיפול אצל סרוגייט, כדי "לוודא" שאכן יש לי את היכולת לקיים מגע אינטימי עם בחורה. הדחקתי את כל התקופה הזו עד לימים האחרונים, שפשוט הציפו אצלי המון דברים".

סילואטה של גבר. ShutterStock. ShutterStock, ShutterStock
"עצם המחשבה שאני מקולקל שצריך תיקון גרמה לי להרגיש כישלון"/ShutterStock, ShutterStock

ומה בעצם קורה בטיפול?

"אפשר להגיד שזה טיפול שמלמד ומדמה סיטואציה אינטימית בין גבר ואישה. המטרה שלו היא לאפשר לאנשים שיש להם בעיה או חסימה ליצור מגע מיני/אינטימי עם המין השני. זה בדרך כלל מיועד לאנשים בעלי טראומות, פגועי מלחמה, אנשים חסרי ניסיון, זה לא טיפול עבור הומואים".

הייתי מגיע אליה, ומה היה קורה?

"זה היה פעמיים בשבוע. הייתה לי פגישה עם פסיכולוגית ועוד מתלמדת בפסיכולוגיה, אם אני זוכר נכון, שתפקידה היה "לימוד והדרכת המטופל". היינו עוברים על "כל הדרך". מפגישה על כוס קפה ועד יצירת מגע אינטימי. כשהמטרה היא להביא אל "המבחן הסופי", קיום יחסי מין מלאים.

וככה, חודשיים וחצי בערך "למדתי" איך להתחיל עם בחורה. לאט לאט מתחילים להוריד חולצה ולגעת. אחרי זה ממשיכים בתהליך, מענגים אחד את השני ובסוף מגיעים ל"פרס הגדול".

ואיך הרגשת בתהליך?

"זה אולי נשמע נחמד, אבל בפועל זה דיי חרא. זה משפיל, זה רע, זה גרם לי להתנתק מעצמי, את הרוב הדחקתי. עצם המחשבה שאני מקולקל שצריך תיקון גרמה לי להרגיש כישלון, היעדר שייכות. זה רגע של בושה, הרגשת דחייה.

זו סיטואציה הזויה שבה אני בטיפול בקליניקה, ממשש שדיים ויותר מזה לבחורה וכל זה בזמן שאמא שלי ממתינה לי בחוץ, דואגת שלא אברח ושאכן אגיע ואסיים את הטיפול. מיותר לציין שההרגשה והשתיקה ברכב בדרך חזרה הביתה היא נוראית ריקנית וחשוכה".

רצו לגרום לך להבין שאתה סטרייט?

"זו תפיסה שאומרת "אם אתה מסוגל לשכב עם בחורה, אתה יכול להיות סטרייט ולחיות חיים מאושרים". מאז ועד היום עברו המון שנים והמון אירועים, את התקופה הזאת דיי הדחקתי.

אני מתבייש שיש לנו שר חינוך בממשלה עם דעות כאלו, אני מתבייש שיש לנו בכלל אנשים עם דעות כאלו. אנשים, שרובם דתיים, שפשוט מחללים ומלכלכים את הדת".

וממרחק 15 שנה, היום אתה גאה?

"אני כן, אבל לנו כקהילה יש עוד דרך ארוכה ויש צורך במצעדים ובהפגנות ובחקיקה ובכל מה שאפשר על מנת שנוכל לחיות חיים רגילים, נורמליים, שמחים ומאושרים כמו שאנחנו."

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully