וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרתכם: ספר ילדים חדש יראה שדראג זה לא רק רופול

כדי להיות מלכת דראג לא צריכים אטיטיוד מוגזם או ריסים של 10 ס"מ. צריך כישרון. תשאלו את אביתר, גיבור הספר הראשון של יועד שירן, שיצא לאור בעזרתכם

אביתר מרים מופע. יח"צ,
אביתר מרים מופע/יח"צ

"נתחיל בזה שאין הרבה ספרות להט"בית", אומר המאייר והאנימטור יועד שירן. "וגם אם יש, היא לרוב לא בידורית ומביאה את נושא המגדר והנטייה המינית כמוטיב בולט ומרכזי. למעשה בכך היא לא "מנרמלת" את העניין, אלא מבליטה אותו ואת ה"חריגות" שבו".

"מהמקום הזה החלטתי לכתוב ספר ילדים, שאומנם נוגע בדראג, אבל מתייחס אליו כמו שאמורים להתייחס אליו, כאומנות במה ולא כהשתייכות למגדר. וכך נוצר הספר 'אביתר מרים מופע'. הוא מספר על ילד, תיכוניסט, שעוסק בדראג ואוהב את מה שהוא עושה, כיוון שזו הדרך שלו לבטא עצמו. בריקוד, בשיר ובמשחק.

אביתר מרים מופע. יח"צ,
"לא עוסק במגדר, אלא בכישרון)/יח"צ

"אני לא כותב על מיהו אדם ומה המגדר שלו. אלא בכישרון של האנשים מאחורי "התגיות". זו האומנות של אביתר, וככה הספר, שכתוב ומאוייר בשפה שפונה לילדים, מצליח להסביר מה זה דראג, מה עומד מאחורי אדם שעוסק באומנות הזו ובמה היא כרוכה.

הסיפור של אביתר מספר על ערכים, תרבות ויצירה, ולא נוגע בזהות המינית שלו באופן ישיר. זה היה תהליך ליצור ספרות להט"בית מצד אחד, אך כזו שפונה לקהל צעיר, לילדים, מצד שני".

הדרך להוצאת הספר עוברת דרך פרויקט הדסטארט שפתח יועד, כדי להוציא את הספר לאוויר העולם, ולהפוך את מדף הספרים בחנות לשמח ומקבל יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully