וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר הגאה שמשאיר אבק להארי פוטר

30.7.2019 / 13:49

לא התבגרות, לא מגדר ולא לבטים סביב מיניות. הספר החדש "אדם", של אוהד ארנין, שייך לעולם הפנטזיה וההרפתקאות. מה הופך אותו לגאה? הגיבור שמוביל את הסיפור

הספר "אדם", צילום מסך.. הספר "אדם", צילום מסך.,
הספר "אדם",יח"צ./הספר "אדם", צילום מסך.

אם אתם חובבי פנטזיה והרפתקאות, כדאי לכם להקשיב. אוהד ארנין, בן 28 מתל אביב, הוציא לאור ספר חדש (בהוצאת מנדלי מוכר ספרים), שאומנם נוגע בגאווה, אבל לא תמצאו בו סיפור קשה על התלבטות מינית וחיפוש עצמי.

גיבור הספר, הוא אומנם גאה, אך זו לא הנקודה שמובילה את הסיפור. עלילת "אדם" מתרחשת בנקודת זמן דמיונית, בישראל. ובסיפור מתקיים משטר דיקטטורי - האוסר על שונות מכל סוג כשהאיסור הגדול ביותר הוא על שימוש בקסם.

אדם, בן 14, מבין שהוא שונה. יש לו רק אמא ושני אחים, יש לו הפרעות קשב וריכוז, הוא מעדיף לקרוא ספרים מאשר לשחק כדורגל ויום אחד הוא מגלה שיש לו כח קסם. בעקבות כך משפחתו נחטפת על ידי השלטונות והוא יוצא למסע הצלה מותח, מלא סודות, אקשן וקסם.

מה הביא אותי לכתוב את הספר "אדם"?

"ההבנה שאני לא רוצה שעוד ילד או ילדה אחת.ד, יחשבו לרגע ש"האפי אנדינג" שיש בספרים\סדרות\סרטים לא יקרה להם בגלל מי שהם, אומר "אוהד, לוואלה גאווה.

"אני לא אשכח את בו חשבתי שבגלל שאני גיי, לא יהיה לי את ה"והם חיו באושר ועושר". זה היה אחד הרגעים הכואבים. ומעב רלזה רציתי לשבור סטיגמה, באף אחד ממיליון ספרי הפנטזיה שקראתי, אין דמות להטב"קית אחת. יש גיבור סטרייט, בהיר עיניים ועור, מארץ רחוקה וקסומה, ויש לו תחומים בהם הוא הכי טוב.

הרגשתי בודד וחסר סיכוי. איך אפשר להיות גיבור כשיש לך עיניים חומות, הפרעות קשב וריכוז, שיער מתולתל ואתה גיי, שמעדיף לקרוא מאשר לשחק כדורגל?

ב"אדם" אין עצות איך להתמודד עם לבטים בזהות או איך לספר למשפחה עליהם. אין בכלל דיבור על זה. זה לא ספר ארוך, הוא כמאה עמודים, ככה שגם מי שאין לו הרבה זמן או סבלנות לקרוא הרבה, יכול להנות ממנו ואני עובד בימים אלו על ספר ההמשך."

את הספר ערך יהונתן הופמן ואייר גלעד סגל ויש גם אינסטגרם, בו ניתן להתעדכן, לקרוא ציטוטים, לראות תמונות ולקחת חלק בתהליך.

אהבתם? יאללה, לחצו כאן - ותכנסו לעולם שכולו פנטזיה





.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully