וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים "גבריים בלבד"? תתקדמו!

עדן-לי קטרי

1.8.2019 / 13:38

הומואים "גבריים" נהנים מיותר פריבילגיות, לעומת הומואים "נשיים", ואפילו ביסקסואלים משלמים מחיר, על כך שאינם בקטגוריה "ברורה". אולי הגיע הזמן להתקדם?

עדן-לי קטרי בטור על גבריות ונשיות בקהילה הגאה/עדן-לי קטרי בטור על גבריות ונשיות בקהילה הגאה

עוד מילדות למדנו ש"הומו" ו"נשי"הולכים ביחד, ועל כן רבים מחברי הקהילה מרגישים צורך להתנער מהדימוי, ולהוכיח לעצמם ולסביבה שהם "גבריים בדיוק כמו סטרייטים" אם, לא יותר.

פעולות ה"שיקום" הללו יכולות להיות רבות ומגוונות: יש שינסו לשכב עם נשים כדי להוכיח לעצמם ולסביבה שהם "מסוגלים", אם רק ירצו. אחרים יקפידו לבחור בן זוג "גברי", מתוך ההנחה שבן זוג נתפש כשלוחה של האדם, כשיקוף למי שהוא, ואחרים פשוט יעבירו את מרבית זמנם בחדרי הכושר.

זאת בניסיון "להתנער" מתדמית ה"הומו החלש והעדין", שהוצמדה לקהילה במרוצת השנים. שהרי גוף שרירי וחסון מסמל אדם חזק ובריא. בנוסף לכך, הומואים רבים מתעסקים בכל מחווה, תנועה או צליל שיוצא להם מהפה, מחשש שלא יעמדו ב"אידיאל הגברי".

מה שיוצר מצב בו הומואים "נשיים" עלולים להרגיש נלעגים על ידי הומואים "גבריים", וזאת בתוך הקהילה שהם משתייכים אליה.

גבר ללא חולצה במיטה. shutterstock, ShutterStock
"מחפש גבריים בלבד". אילוסטרציה. ShutterStock./ShutterStock, shutterstock

מחקר שערכה אוניברסיטת קליפורניה ב-2009, מצא שלמין מזדמן יש השפעה רעה על גברים הומואים. זאת מאחר שאסרטיביות ותוקפנות מתחברות תחת ההגדרה של תכונות "גבריות". ואלה עלולות להתעצם.

המשתתפים במחקר ציינו כי הם הרגישו לעיתים קרובות לחץ מתמיד לשמור על המראה "הגברי" ו"האתלטי" שלהם, על מנת להישאר מושכים בעיני בני זוגם.

המשיכה של הומואים רבים לגברים שמתנהגים כסטרייטים, נובעת בדרך כלל משלוש סיבות עיקריות:

1. הומופוביה מופנמת: המתאפיינת, בין היתר, בסלידה של הומואים מהדימוי הנשי, המזוהה עם בני הקהילה. לעיתים קרובות, גברים הומואים שאינם מודעים להומופוביה המופנמת שלהם ימצאו את עצמם נמשכים לגברים שאינם יכולים לספק את הצרכים שלהם. אם גבר הומו מתחיל להביע כלפיהם רגשות הוא מאשרר את העובדה שהוא אכן הומו.

בנוסף, גברים הומואים בעלי הומופוביה מופנמת, עלולים להימנע מכל אינטימיות בין גברים, כדי לא לאשרר את העובדה שהם הומואים בעצמם, או לפחות לא להודות על כך בפומבי.

וכן, מחקרים נוספים מראים שגברים שחוו בריונות בצעירותם, נוטים להיות בעלי רצון גדול יותר לגוף אתלטי. זאת כדי "להתמודד" עם טראומות העבר, ולמנוע מהם, היפותטית, לחזור בעתיד.

בואו לאינסטגרם של וואלה! גאווה

ברור שאנחנו גם בסטורי!

לכתבה המלאה
גבר "נשי".  shutterstock. shutterstock, ShutterStock
הומואים "נשיים" עלולים להרגיש נלעגים על ידי הומואים "גבריים". אילוסטרציה. ShutterStock/ShutterStock, shutterstock

2. ההנאה שבאיסור: גברים הטרוסקסואלים הם "מחוץ לתחום" עבור גברים הומואים. הידיעה שאנחנו לא נוכל להשיג אותם עשויה להגביר את הרצון שלנו אליהם. בנוסף, לגברים הומואים אשר חוו השפלות, הטרדות מילוליות, פיזיות ואף תקיפות על בסיס הנטייה המינית, יכולה הסכנה להוסיף לעוררות מינית.

3. גברים הטרוסקסואלים מייצגים סמכות: בעצם מדובר פה בתרחיש פורנוגרפי טיפוסי, או מעין פנטזיה מינית שיש לגברים הומואים מסויימים על גבריות הטרוסקסואלית, שכן זו נתפסת כחזקה בחברה.

היא יכולה לבוא בייצוגים שונים כמו: קצין צבאי, שוטר, בוס, מאמן, מורה וכו. הפנטזיה הזו מאפשרת לגברים הומואים לקבל לגיטימציה למיניות שלהם, על ידי גברים הטרוסקסואלים שמחזיקים בכוח. למעשה, יש פה ניסיון לקחת דימויים מעולם ה-BDSM ולהביא אותם למימוש.

נקודה נוספת העולה בהקשר זה, היא שגברים הומואים "נשיים", עשויים להתמודד עם חלק מההשלכות של דיכוי מגדרי אותו חוות נשים. לדוגמה, נשים הטרוסקסואליות מדווחות על כך שגברים הטרוסקסואלים גורמים להן להרגיש לחץ, על מנת שהן יהיו יותר אטרקטיביות מבחינה מינית.

גבר שרירי ללא חולצה. shutterstock, ShutterStock
"לא רוצה להראות נשי". אילוסטרציה. ShutterStock./ShutterStock, shutterstock

במילים אחרות, התפיסות ההטרו-נורמטיביות מגבירות את הציפיה לעמוד באידיאל הגברי. גברים הומואים חווים לחץ לעמוד בציפיות של האידיאל הגברי — בין אם זה כתגובה מתגוננת ובין אם כי זה משקף את האישיות שלהם — ובו בזמן חווים את ההשלכות השליליות שמופנות כלפי נשים הטרוסקסואליות, שכן הן בעצמן מוצגות כאובייקט מיני בחברה והן צריכות לעמוד בתכתיבים הפטריארכלים כדי "להתקבל" על ידי גברים.

בשורה התחתונה - גבריות, כמו יופי, נמצאת בעיני המתבונן. וסלידה ממה שמוגדר "התנהגות נשית", על ידי חברי הקהילה היא הומופוביה מופמנת. בואו נשתחרר מהתכתיבים המגדריים, בואו נלמד להכיר עוד סוגים של אנשים. הגיע הזמן שהקהילה ההומוסקסואלית תפסיק להסתתר ותעמוד מאחורי הזהות שאנחנו כקהילה כבר שנים נאבקים שתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully