וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימה בר: "לכל השרמוטות, בקרוב המועדון יסגר"

14.8.2019 / 13:31

אחרי ש'הלימה בר' בת"א נסגר בפעם השנייה, בעקבות תלונת רעש, תושב האזור טוען כי הוא העומד מאחורי התלונות למשטרה, וכי עשה זאת כנקמה בבליינים הגאים. אם כך האם לא היה רעש? האם המשטרה ערכה בדיקה בטרם סגרה את המסיבה?

סגירת מסיבה ב"לימה בר" - אוגוסט 2019. צילום: Kobi Genish/סגירת מסיבה ב"לימה בר" - אוגוסט 2019. צילום: Kobi Genish

זה התחיל ב-22 ליולי. בעקבות תלונה על מטרד רעש הגיעו כוחות משטרה אל ה"לימה בר" בתל אביב, וסגרו את המסיבה. בעלי המקום הופתעו, כבר עשור שהוא פועל אותו המקום ללא תלונות, כשהבעלים אף מדגיש כי הוא עובד בשיתוף פעולה עם תושבי האזור.

הסגירה הראשונה לוותה ברעש גדול. מלבד פיזור המסיבה, המשטרה החרימה ציוד סאוונד, וכן עצרה את מנהל במשמרת באותו ערב ופתחה לו רישום פלילי. "מאז שהם קיבלו אישור וחידשו את רישיון העסק, אני מרגיש שהמשטרה מתנכלת להם", אומר לוואלה גאווה גורם המקורב לבעלי המקום.

בשיחה עם וואלה גאווה! אמר ג', שנעצר בסגירה הראשונה "אני הולך לעבודה, למשמרת וחוזר הביתה עם רישום פלילי, על כלום. אין רעש בחוץ. עשינו עבודות איטום, וכשביקשתי מהמשטרה להסביר לי "באיזה רעש מדובר, נענתי בצעקות".

הטענה העיקרית אשר עלתה מאותו הערב היא כי לא נערכה בדיקת רעש על ידי המשטרה, בעקבות התלונה שהתקבלה, אלא פשוט הגיעו ניידות במטרה לסגור את המסיבה. "אתם לוקחים אותי למעצר, לפחות תסבירו לי למה", מוסיף ג'.

"אמרו לי שאני עובר על החוק כי אני שם מוזיקה, אבל יש לנו אישורים, אנחנו עסק מורשה שפעיל כבר 10 שנים. כששאלתי פעם נוספת, כדי להבין מה סעיף האישום, השוטרים מיהרו להגיב לי ב'יאללה'. אפשר לשמוע בסרטון שאין מוזיקה ברחוב, שומעים את המכוניות, את הדיבורים, אבל לא מוזיקה", מעלה ג'.

הסגירה הראשונה של ה'לימה בר' הייתה סביב השעה 1:00 בלילה. "השוטר נכנס, אמר לי "אתה מכבה עכשיו את המוזיקה, אני מחרים לך את הציוד, ואני לוקח אותך לתחנת המשטרה". ככה, בלי להסביר מה הסיבה. רק כשהכניסו אותי לניידת אמרו לי שזה בעקבות תלונות על רעש ושמעכבים אותי למעצר".

הגיעו אליכם תלונות על רעש?

"דיירים בשכונה פנו אלינו בעבר, וביצענו עבודות איטום. יש דיירים שבקשר איתנו, במידת הצורך ה-DJ מנמיך, אנחנו משתפים פעולה, העסק הזה, כמו מקומות אחרים באזור זה מה ששומר על תל אביב כ"עיר ללא הפסקה". אני לא מבין מי התלונן, ולמה? למה לא לדבר איתנו? למה המשטרה לא ביצעה בדיקת רעש בזמן אמת? אנחנו עובדים, אנחנו לא עבריינים. ואני עכשיו עם רישום פלילי."

מה קרה בתחנת המשטרה?

הייתי שעתיים בערך בתא מעצר, מצב מאוד מפחיד. אני לא מכיר את העולם הזה. פתחו לי רישום פלילי, לקחו לי טביעות אצבעות, צלמו אותי... בלימה רצו להחרים את כל המגברים, אבל זה לא באמת אפשרי, אז החרימו את המיקסר של ה-DJ, את ציוד העבודה שלו".

טענה נוספת שעלתה באותו הערב היא שגם לאחר הפסקת המוזיקה, דרשה המשטרה מהקהל להתפזר, זאת למרות שבין המבלים היה מי שרצה להישאר במקום לדרינק בחצר הבר. "זה נזק כלכלי גדול", הוסיף ג'

מעבר למתואר, לא קיבל ה'לימה בר' הנחיות נוספות - האם הוא יכול לחזור לפתוח את העסק ביום למחרת? האם מותר לו להשמיע מוזיקה? בהיעדר הנחיות חזר למחרת המקום לפעול.

עוד בוואלה!

הומופוביה משטרתית? בעל ליין ה-BEEF נחקר במשטרה

לכתבה המלאה

סגירת המסיבה בלימה, בסוף השבוע האחרון

בשני האחרון זה קרה שוב - כוחות משטרה הגיעו למקום, עצרו את המסיבה ופיזרו את המבלים בטענה על רעש. פעם נוספת מנהל המשמרת נעצר, ולדברי עובדי המקום שוב לא ניתן להם הסבר מלא, רק נמסר להם שהגיעה תלונה על רעש.

"מי שמכיר אותי יודע שאני הבנאדם האחרון שאפשר לדמיין אותו עם אזיקים על הידיים", אומר כתב עידן זיכה, שניהל את ה'לימה בר' באותו ערב. "אתמול זה קרה לי בפעם הראשונה - אזוק מול מאות מבלים ונחשב כאחד שמסרב לשוטר ולמה?... בשעה שתיים הגיעה המשטרה למקום ולפניי בדיקה שעשתה לעומק, החליטה שאנחנו עושים רעש ונכנסה למקום, החרימה ציוד סגרה את המסיבה והחליטה שאני עצור! לא מעוכב - עצור!!"

"אנחנו לא עושים רעש!", מעלה עידן. "רק לפניי יומיים שילמנו אלפי שקלים על אטימה נוספת, לפני כן על מהנדס אקוסטי ולפניי כן על סתם דוחות של רעש.... 'הלימה בר' הוא מקום וותיק, המון שנים והבניינים שמסביב הם בכלל בנייני משרדים כך שלא אמור לגור אף אחד ובכל זאת יש מתלוננים,יש מתנכלים, יש משטרה, יש דוחות, יש לשלם ים של כסף ודבר אחד חסר- צדק!".

קובי גניש, עובד נוסף מקום, כתב בפוסט פייסבוק: "אני למעשה רק עובד קטן במקום הזה שרואה איך המשטרה מייאשת את הבעלים, אני רואה איך מקום שהוא מופת לקהילה, לתיירים ובכלל יכול להסגר על כלום! אני חש את מה שקורה לכל בעלי העסקים שעוברים את זה יום יום."

אך סגירת המקום בפעם השנייה, לוותה בתפנית מעניינת. בקבוצת פייסוק גאה, כתב אחד הגולשים פוסט, בוא הוא לוקח, לכאורה, את האחריות על התלונות למשטרה ומעלה כי הן אינן 'תלונות רעש אמיתיות'.

"כל השרמוטות שבאות לחגוג בקרוב המועדון הזה יסגר מבטיח לכם", כתב ש' בפוסט שהספיק להימחק ביינתים. "וזה רק בגללכם, חיות אדם. מה הבעייה שלכם להתנהג כמו בני אדם ולא כמו קופים בג'ונגל"?

ש' העלה כי נמאס לו שיש רעש ברחוב, ולכן הוא מתכוון להזמין ניידת בכל פעם שתערך מסיבה במקום. עוד העלה ש' טענות כנגד מסיבות האפטר-פרטי, הנערכות במקום, בימי שבת בבוקר. אז, עם סיום מסיבת ה'פוראבר', במועדון 'האומן 17', פותח הלימה את שעריו בשעת בוקר מוקדמת, ועורך מסיבת 'אפטר-פרטי'.

"אתם מז****** לי מתחת לחלון של הבית, ברחוב, בחנייה... גם זה יגמר". אם נכונות הטעות של ש' בדבר מגעים מיניים המתקיימים ברחוב, הרי שיש לטפל בהם נקודתית. מעבר להיות הדבר לא ראוי, מדובר בעבריה על החוק. אך מהפוסט עולה כי ש' בחר בדרך הנקמה, אותה הוא מפעיל על ה'לימה בר'.

"דיירי לילינבלום ** יסגרו לכם את המועדון", הוסיף ש'. אך אם מדובר ביצר נקמה ולא במטרד רעש אמיתי, מדוע פעלה המשטרה לסגירת המסיבות ולא בדקה את עניין המטרד? מדוע לא בוצעה במקום בדיקת דציבלים כפי שמתבקש?

כאמור, הפוסט הוסר ביינים, אך סימני השאלה רק הולכים ומתרבים. באיזו קלות ניתן להתלונן על מטרד רעש ולסגור מקום? האם המשטרה עורכת בדיקות לפני פגיעה כלכלית קשה בעסקים הפועלים ב"עיר ללא הפסקה"? האם נכון לפתוח רישום פלילי, אשר עלול להשפיע על עתידו של העצור, בעקבות תלונת רעש? כל אלה, לפי שעה - נותרו ללא מענה.

ממשטרת ישראל נמסר:

בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה על הפרת מנוחה בעקבות רעש שבקע מהמועדון סמוך לשעה 01:00 בלילה, הגיעו שוטרים למקום, הפסיקו את המסיבה, תפסו את הציוד ועכבו את מנהל המקום לחקירה בהתאם לחוק.

מקרה זה מצטרף לאירועי הקמת רעש נוספים ופניות שהתקבלו בחודשים האחרונים למשטרה לגבי אותו המועדון, אשר טופלו בעבר ללא החרמת הציוד. משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד בתי עסק שאינם עומדים בתנאי הרישיון שניתן להם, עוברים על החוק וגורמים בכך לפגיעה בשגרת חייהם של אזרחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully