וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת כושר גאה: יצאנו לשרוף פחמימות בסטודיו

21.8.2019 / 11:36

מכון או סטודיו? זו כמעת שאלה נצחית. אבל כשסיפרו לנו על קבוצת הכושר הגאה, בסטודיו של המאמן אלירן מצקי, היה לנו ברור שחייבים לבוא לאימון, לעבוד קשה - ולקנח באבולעפייה

קבוצת הכושר הגאה של אלירן מצקי. צילום: רועי אברמוביץ/קבוצת הכושר הגאה של אלירן מצקי. צילום: רועי אברמוביץ

השאלה הזו עולה כל פעמם מחדש - מכון או סטודיו? נכון, יש את אלה שיכולים לעשות גם וגם (מי אתם?! ובמה אתם עובדים?!), אבל רוב האנשים צריכים לבחור. אלה ההולכים לסטודיו מספרים בדרך כלל שהקבוצה, השעה הקבועה והמאמן הם אלו שמדברנים אותם.

אז החלטנו לבדוק את שיטת האימון הזו, ואז שמענו על קבוצת אימונים גאה. הם מכנים את עצמם "המשאית" (כי הם עושים פורח בדיוק כמו במצעד), ומרשים לעצמם לצחוק, להתאמן ובעיקר להרגיש נוח.

הקבוצה הגאה לא נולדה מתוך החלטה של אלירן מצקי, המאמן והבעלים של הסטודיו. היא פשוט התגבשה לאט לאט לבד, כשהחברים פשוט החלו לקבוע אימונים יחד באופן קבוע.

לכבוד פתיחת סטודיו חדש, שני במספר, לקחנו לשיחה את אלירן, המאמן, כדי להבין איך (לעזאזל) הופכים ספורט לדרך חיים.

אלירן, 29, מאמן כבר 11 שנה, פתח את הסטודיו בבוגרשוב לפני כמעט שלוש שנים, אחרי ששיחק 16 שנים כדור-יד, בליגה מקצועית ועבר בקבוצות המובילות בליגה הישראלית.

"את הסטודיו ייעדתי לאימוני קבוצות ואימונים אישיים. נוצרה שם קהילה שרצה איתי שנים, מגיעה באופן קבוע, ואני מעביר בה סווגים שונים של אימונים. את "Bachy", הסטודיו החדש בבזל, החלטתי לפתוח כדי לעלות שלב אחד למעלה, לאפשר ליותר אנשים להכנס לעולם הכושר וליצור חלל שנבנה מאפס במיוחד לאימונים".

אילו סוגי אימונים יש?

"בסטודיו יש אימון פונקציונאלי, כח ופילאטיס. ומגיעים לשם כל סוגי המתאמנים, ממש לא צריך להיות שרירן או אחרי מרתון, בשביל לעשות אימון סטודיו. הרבה אנשים חוששים לעשות את הצעד ולהיכנס לסטודיו. ותכלס, לא ברור למה. אחרי שמתנסים פעם אחת, מבינים את ההבדל מול אימון במכון ולרוב נשארים".

מי מגיע להתאמן?

"כולם. נשים, גברים, גאים, גאות, אני מאמין שכולם שווים ולכל אחד יש את הזכות והיכולת להגיע ל-100 אחוז. האימון הוא אמצעי, כדי להגיע למטה. את זה מבינים כל המתאמנים וביחד אנחנו עולים הכי גבוה שאפשר".

צריך להבין בספורט?

"יש את אלה שמבינים ומכירים שמות של תרגילים, אבל זה ממש לא חובה. אני מסביר ומדגים כל תרגיל. ככה שכם אם לא מכירים, הכל טוב. בדרך כלל, אחרי אימון או שניים כולם כבר זוכרים את השמות ומה עושים בכל תרגיל.

עוד בוואלה!

שבלאם: ככה נשמע טודריק הול בעברית

לכתבה המלאה

"כשאני עולה לאימון, אני עולה על "הבמה", זה האדרנלין שלי. אני מצליח לגעת באנשים ולהוציא מהם הכל. כשאני מקבל הודעה בסוף יום על אימון טוב שהיה למתאמנת, או מתאמן אחר שחזר הביתה והניף את הבן שלו באויר, אחרי שבעבר לא הצליח, אני יודע שאני את שלי עשיתי.

היתרון בסטודיו הוא שקל יותר להגיע למטרה. בדרך כלל, כשמישהו מציב יעד הוא מגיע אליו. יש המון סיפוק בלראות את השיפור. פתאום להצליח לקפוץ על בוקס או להרים משקל שחודש אחורה לא הצלחת או בכלל לסיים אימון עם אויר".

איך נולדה הקבוצה הגאה?

היא התגבשה כשאחד המתאמנים רצה לבנות קבוצה לחברים, מיוזמתו. הם היו 4-5 והיום הם קבוצה של בין 8-11 מתאנים, מכל המגדרים. הם באים לפרק את היום והם עושים את זה ממש טוב. ממש מניפים קטלבלים באויר.

מה עומד מאחורי השם של הסטודיו החדש, "באצ'י"?

"זה סטודיו שנפתח לזכרה של אחותי, שהכינוי שלה היה "באצ'י". היא הייתה המנטורית שלי לכל עניין האנרגיה, הצחוק, הפרגון וה"הרמות". רציתי להרחיב את חלל האימונים שלי, והיה לי הכי הגיוני לקחת את הכינוי של מי שדחפה אותי ונתנה לי אנרגיה ולהנציח אותו במקום של אנרגיה".

איזה סוגי אימונים יש בסטודיו?

במקום יש סדנת נינג'ה עם המאמן אדם ברוטמן, סדנת אימון פונקציונאלי תחרותית, שאני מעביר בשילוב עם כמה מאמנים מתחום הכדורסל וכדוריד.

אימון ילדים 6-9

אימון בני נוער 16-19, להרמת המודעות והמוטיבציה הפנימית דרך הגוף.

"באצ'י" גדול יותר מהסטודיו הקיים בבוגרשוב, אבל עדיין ישמור על איכות וקבוצות קטנות".


סטודיו EM - בוגרשוב 62, סטודיו "באצ'י" - בזל 34, ת"א.
מאמנים: עומר פרנקו, ליאור גורי, הדס לפידות, מעיין לפידות, דור בסן, ל רודהין, ואדם ברוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully