וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב הלהט"ב ברוסיה ופולין הולך ומחמיר

25.8.2019 / 10:12

ארגון " All Out", הפועל למען להט"ב בכל העולם, מזהיר כי למרות שמצב הקהילה הגאה ברוסיה ופולין הולך ומחמיר, המשטרה המקומית אינה עושה דבר. "הרצח הבא קרוב", אומרים בארגון

הפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages/הפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages

אם הייתה מחשבה שרצח פעילת זכויות הלהט"ב, ילנה גרגוריובה יגרום לשינוי, הקהילה הגאה ברוסיה מגאלה בימים האלה, בדרך בקשה, שלא.

גרגוריובה נמצאה בחודש שעבר ללא רוח חיים ועם סימני דקירה רבים בעיר סנט פטרסבורג, ומכריה מספרים שלמרות מספר תלונות על איומים, המשטרה לא עשתה דבר. שמה הופע בראש "רשימה שחורה" של פעילים גאים, שהופצה באינטרנט.

זמן קצר לאחר מכן, עיתון פולני צרף לעותקיו סטיקרים עם הכיתוב "LGBT-free zone" וכ-כ-30 ערים בפולין הכריזו על עצמן כ"נקיות מלהט"ב". הדברים הובילו ללחץ תקשורתי רב שהופעל על רוסיה ופולין, אך מי שציפה שהשלטונות יפעלו בעניין, צפוי להתאכזב.

ארגון " All Out", הפועל למען להט"ב בכל העולם מזהיר כי מצב הקהילה הגאה במקומות אלה רק הולך ומחמיר. הארגון מספר שמפיצי "הרשימה השחורה" מפרסמים אותה בעוד ועוד אתרי אינטרנט, וכן הוסיפו אליה פרטים אישיים ותמונות של עוד עשרות פעילים נוספים.

ילנה גריגורייבה, קורבן הרצח בסנט פטרסבורג, פעילת זכויות להט"ב 23.07.2019. The guardian, אתר רשמי
גרגוריובה במחאה על היחס לקהילה הגאה/אתר רשמי, The guardian

גם שמה של ילנה גרגוריובה הופע ברשימה, אך נכון להיום המשטרה המקומית ברוסיה מסרבת לבדוק אם יש קשר בין הרצח לבין העניין. אך אתר האינטרנט שיצר את רשימת החיסול לא מסתפק בכך, לאחרונה העלו אנשיו, המכנים עצמם כ"קבוצת המסור", "משחק ציד חדש", המזמין את הגולשים בו לצוד להט"בים.

מאז פורסם עמוד המשחק פעילים גאים רבים ירדו למחתרת מחשש לחייהם, וקמפיין אינטרנטי קורא למשטרה המקומית לחקור מי עומד מאחורי האתר. במקביל, למרות שהעניין ירד מהכותרות, גם בצ'צ'ניה מצב הקהילה רע מאוד ונותר כמעט ללא שינוי מאז הפרסומים בשנה שעברה, אודות "מחנות ריכוז" להומואים, שהוקמו בה.

עוד בוואלה!

פעילה למען זכויות הלהט"ב ברוסיה נרצחה באכזריות

לכתבה המלאה
כוחות משטרה בהפגנות הקהילה הגאה ברוסיה. GettyImages, GettyImages
כוחות משטרה בהפגנות הקהילה הגאה ברוסיה./GettyImages, GettyImages

גם בארה"ב נרשמים עוד ועוד אירועים הומופובים, באוהיו נעצר נער בן 18 לאחר שאיים לפתוח בפתוח באש בבר גאה, בביתו נמצאה תחמושת רבה, באינדיאנה הותקף נער על ידי קבוצת תלמידים בחדר ההלבשה בבית הספר בו למד, ולאחר שנתיים נתפס גבר אשר נהג להכיר גברים בארון ולסחוט אותם. פטריק הרימק הואשם כי איים להפיץ תמונות וסרטונים, אם לא יקבל כסף מקורבנותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully