וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואז אני, המנהל ושאר המורים צעדנו במצעד הגאווה"

הכוח לשינוי: בכל שבוע נפגוש מורה גאה אחר, שיחשוף את הסיפור האישי והכוח לשינוי וקבלה שהוא.י מביא.ה איתו.ה. והשבע תכירו את אלון הבר, מורה לגאוגרפיה ומחנך בתיכון מטרווסט ברעננה

מורים גאים - אלון הבר/מורים גאים - אלון הבר

לרגל החזרה ללימודים, קבוצת 'מורות ומורים גאות' בשיתוף וואלה גאווה, גאים להשיק פרויקט משותף: 'גאים לחזור ללימודים'.

פרויקט שיציג ויחשוף בכל שבוע את סיפורים האישי והכוח לשינוי וקבלה, שיש למורים בישראל. בכל סרטון נכיר מורה אחר, סיפור אחר ושינוי אחר. מתרגשים? גם אנחנו:)

אחרי הכל, הסלוגן "מורה טוב הוא מורה לחיים", לא נולד סתם. המורים בבית הספר לא מקנים לנו רק את החינוך המקצועי, לרוב הם המודל הראשון של אדם בוגר, הבא איתנו במגע יום-יומי בתקופת ההתבגרות. ולכן לכל התנהגות או תגובה מצד אותו.ה מורה, יש חשיבות עצומה.

מורות ומורים גאים. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
פרויקט "גאים לחזור ללימודים". צילום: ערכת וואלה! גאווה/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

והשבוע תכירו את אלון הבר, גיי בן 51 מרעננה. מורה לגיאוגרפיה ומחנך בתיכון מטרווסט. "היום אני מרגיש שלם בגוף ובנפש. אני שלם עם הבחירה שלי את מי לאהוב, מבלי להתייחס למה שהחברה הישראלית הפטריארכלית מצפה ממני כגבר", אומר אלון לוואלה גאווה.

"אני עומד שלם ובטוח בעצמי מול בני משפחתי, חברי הפרטיים וחבריי לעבודה. כמו כן, ואולי זה החלק הכי חשוב, אני עומד שלם ובטוח מול תלמידיי. כשהייתי נער, הייתי בודד. לא היה לי עם מי לדבר על הבלבלות שבחיי, על הדיסוננס שהתרחש כל יום, כל שעה, בין מה שאני מרגיש ובין מה שאני מציג כלפי העולם.

הייתי עמוק בארון, לא מוגן, דבר שהביא לצורך להקיף את עצמי בחומות הגנה רבות. בתהליך ארוך, שנמשך המון שנים, הצלחתי לנגח חומה אחרי חומה, להסיר קליפה אחרי קליפה, עד שהגעתי למקום הטוב הזה, שבו אני נמצא היום.

תפקידי כמורה, הוא לא רק ללמד את הדיסיפלינה שבחרתי, ולעשות את זה הכי נכון והכי מעורר. תפקידי הוא קודם כל לשמש דוגמה ומופת עבור תלמידיי. דוגמה לאדם שבטוח בנוכחות שלו ובהוויה שלו. אדם שראוי להימצא בקרב הבריות מבלי צורך לשנות אף מילימטר מאישיותי ומבחירתי לאהוב את בני מיני. מתפקידי לדאוג שהתלמידים שלי ירגישו בנוח, לא רק בנוכחותי, אלא גם עם עצמם והסובבים אותם. במיוחד תלמידיי הלהטבי"ם.

אם הצלחתי לגרום לתלמיד אחד להרגיש בטוח בעצמו ובמיניות שלו בקרב האנשים שקרובים אליו יותר או פחות - זה הרבה יותר ממה שאני הרגשתי בתור נער. וזו התחלה לא רעה. וכעת, נותר לי למצוא את החצי השני שלי. מישהו שקורא את הטקסט הזה, צופה בקליפ ואיתו אוכל לחלוק את כל הטוב הזה, שמקיף אותי מכל עבר.

תודות: מפיק ומארגן מטעם קבוצת "מורות ומואים גאים" - איציק שלם-קמינסקי.

יש גם לכם סיפור גאה? כיתבו לנו אותו למייל -Pride@walla.net.il, ונעשה עוד צעד לקידום שיח פתוח וליברלי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully