וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושן ב'וולפסון' למען הקהילה הטרנסית

במפגש ייחודי ב'וולפסון', העבירה חושן סדנה ל-25 מחבי צוות בית החולים, בעניין הקשיים העומדים בפני הקילה הטרנג'נדרית, בבואה לקבל טיפול רפואי. במקביל נערך בבית החולים מחקר אודות מודעות ודרכי טיפול ראויים בחברי הקהילה

25 עובדות סוציאליות, אחיות ורופאים, מהצוות המקצועי של בית החולים וולפסון נפגשו עם נציגי 'חושן', לסדנה בנושא הקהילה הטרנסג'נדרית.

הצוות שמע עדות אישית מנינה הלוי, טרנסג'נדרית שסיפרה על הרתיעה של רבים מבני הקהילה מהמפגש עם צוות רפואי. נינה סיפירה כי רבים בקהילה הטרנסג'נדרית מעדיפים שלא להגיע לטיפול רפואי, מתוך חשש כי הן ייתקלו בטיפול לא הולם ולא מכבד.

בבית החולים נערך לאחרונה מחקר שבדק את מודעות האחיות בטיפול נגיש ומכבד לאוכלוסיית הטרנסגנ'דרים. את המחקר ערכו ענת כהן אבואב ואסתר שלום, אחיות אחראיות בהמרכז הרפואי, וממנו עלה כי שאנשים השייכים לקהילת הלהט"ב, חווים אפליה בתחום הבריאות מצד ספקי הבריאות, כולל אחיות.

סדנה טרנסג'נדרים בבית החולים 'וולפסון'. יח"צ,
סדנת חושן בבית החולים וולפסון. צילום: יח"צ/יח"צ

האפליה המשפיעה על חייהם ביום יום ומובילה בין היתר לשכיחות גבוהה של דיכאון ביחס לשאר האוכלוסייה.

כהן הוסיפה כי: "בעוד שהיחס להומואים ולסביות נמצא במגמת שיפור בשנים האחרונות, הקהילה הטרנסית עדיין נשארה מוחלשת משמעותית ביחס לקהילות האחרות. לחולים טרנסג'נדרים יש גם צרכים ייחודיים בתחום הבריאות בשל סיבות שונות כמו טיפולים הורמונליים".

עוד עלה מהמחקר כי אחד ההסברים האפשריים לקיומן של עמדות שליליות כלפי אוכלוסיית הטרנסג'נדרים נעוץ בחוסר ההכשרה נכונה על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות.

"בסדנת חושן שעבר הצוות עסקו, בין היתר, בחשיבות השימוש בכינויים המועדפים של המטופל, השם בו בחר, לפי הזהות המגדרית תוך התייחסות כמובן לאנטומיה העכשווית עוד", הוסיפה כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully