וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציצית צבעונית: "הדת צריכה לקבל את כולם"

אחת העבודות המרכזיות בתערוכת "ביאנלה גולד", אשר הגיעה לארץ מונציה, היא היצירה "שני הכתרים", של האומן הדתי יעקבי: "היהדות נראת מבחוץ משהו סגור, מי שחי את זה מבין שזה לא ככה"

בסוף החודש הקרוב, 06.01.20-29.10.19, תתקיים תערוכת האומנות "ביאנלה גולד", אשר עושה עליה מונציה היישר לישראל, ותהיה פתוחה לקהל הרחב. "ביאנלה" היא תערוכת אמנות בינלאומית ואחת התערוכות היוקרתיות ביותר בעולם, שמתקיימת אחת לשנתיים בונציה.

לקראת פתיחת התערוכה שתתקיים השנה, מגדלי הים התיכון החליטו להביא את ה"ביאנלה" לארץ, ויצרו תערוכה של מגוון אומנים מהארץ ומחו"ל בני הגיל השלישי. אחת העבודות האומנות המרכזיות שיהיו בתערוכה, היא יצירת "שני הכתרים" של האומן הדתי יעקבי שעלה לישראל מצרפת בשנת 1999, אשר מציגה ציציות צבעוניות ומציגה מסר בו הדת צריכה לקבל את כולם.

שני כתרים, באדיבות מגדלי הים התיכון. יח"צ,
שני כתרים, באדיבות מגדלי הים התיכון/יח"צ

"עשיתי תמונה על גבי שני קנבסים", מספר יעקב, יוצא "שני כתרים". "אחד על השני, ובראשון יש טקסים של היהדות, ובשני יורד מהקנבס שני חלקים של טלית, ובקצה שלהם עשיתי ציציות צבעוניות. זה משהו מאוד יפה, דברים מיוחדים שלא רואים אותם".

מה המסר של היצריה?

"האמירה שלי זה שיהדות נראה מבחוץ משהו סגור, מיושן עם צבעים אפורים. מי שחי את זה מבין שזה לא ככה.. היהדות מאוד מאוד חיה, שמחה, קופצנית והיא נותנת לי הרבה השראה ליצירות שלי. אני לא מכוון פה לקהילה ספציפית, כזו או אחרת, היצירה היא אוניברסלית, מקבלת את כולם.

זה באמת חלק גדול של ההבנה של האמירה שלהן ,כשהצבעים ששמתי בציציות זה בשביל להעביר את המסר שכל אחד יכול להתחבר אליהן לפי הצבע שלו. אנחנו כולנו מיוחדים, כל אחד הוא מיוחד בעולם, אבל כולנו אנחנו גם דבר אחד.

הדבר הגדול של האנושות זה שקיימים מיליארדים של אנשים מיוחדים, אבל אנחנו בסוף עשויים מאותו חומר, מאותו שורש, כולנו ביחד עושים את האחד הזה. אם אתה לא נותן את המקום לשני, יהיה חסר מקום. זה פותח דיאלוגים, זה פותח בני אדם לדבר אחד עם השני. היצירה שלי עשתה הרבה רעש, בגלל שהדתיים אמרו 'מה אתה לוקח דברים קדושים ואתה מחלל אותה?' וחלק שיבחו ואמרו שזה יפה ופתוח"

שני כתרים, באדיבות מגדלי הים התיכון. יח"צ,
שני כתרים, באדיבות מגדלי הים התיכון/יח"צ

מה החברה הדתית שסביבך חשבה על יצירת שני הכתרים?

"המסר של אחדות ושל אנושות, הם דברים מאד עיקריים בחיים של העולם, כולם קיבלו את היצירה בשמחה רבה. כל אחד רואה אותה בצורה אחרת עם הבגרות שלו עם המחשבה שלו ועם דרך החיים שלו.

יש שפתוחים יותר ויש שפתוחים פחות. כרופא אנחנו מטפלים בכל אחד, והחולה הוא חולה ולא אכפת לנו מה החיים האישיים שלו. וגם כל מה שהתורה אומרת בהקשר לקהילה הגאה, אלו חוקים שקיימים באוכלוסייה היהודית. מה שלי חשוב להגיד זה שאנחנו בני אדם, ואי אפשר לשפוט את אף אחד.

אנחנו צריכים לראות מה אנחנו צריכים לעשות בעולם כדי להשתפר כבני אנוש, לעזור למי שצריך עזרה, ושכל אחד יעשה מה שטוב לו. אני מקבל מה שהתורה אומרת, אבל אני לא שופט אף אחד. זה כמו שבת, שחלק שומרים וחלק לא, כל בן אדם הוא דומה לי ואני לא שופט אף אחד".

האם חששת מהתגובה של הקהילה הדתית ליצירה שלך?

"לא. אנושות צריכה להיות מאוחדת עם כל הצבעים שלה. ציציות זה משהו קדוש, ואני עושה את זה באומנות וגם בדפים של הגמרה שנמצאים ברקע. יש אנשים שאומרים שלא משתמשים בזה באומנות מאחר שזה קדוש, אבל הרב אמר שזה לא אסור וזה לא גורם לבעיה הלכתית".

תערוכת "ביאנלה גולד" תתקיים בגלריה "אוסף פרטי", ותהיה פתוחה לקהל הרחב בין התאריכים- 06.01.20-29.10.19. בכתובת: רחוב הנגב 5, מגדלי הים התיכון גני תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully