וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו - הפגנה: הקהילה הטרנסית מותקפת בכל יום

1.5.2019 / 12:49

בלי שהתכוונה לכך, הפכה אושר בנד לסמל מאבק הטרנסיות, אשר חוו אלימות במסגרות מערכת החינוך. בהפגנה שנערכה ביקשה רק להפסיק לפחד ללכת לבית הספר.

הפגנה למען אושר בנד מול משרד החינוך בתל אביב/הפגנה למען אושר בנד מול משרד החינוך בתל אביב. צילום: ליאור נאור

עשרות אנשים הגיעו אל בניין משרד החינוך בתל אביב, ודרשו הכרה עבור הקהילה הטרנסית. המקרה של אושר בנד אומנם הגיע אל התקשורת, אך הוא רק מקרה אחד מתוך אירועי אלימות ותקיפה רבים, אותם חווה הקהילה הטרנסית בישראל.

אל ההפגנה, אותה יזמה עמותת 'מעברים - שינוי בר קיימה לקהילה הטרנסית', הגיעו עשרות מפגינים מכל הקשת המגדרית, וכן חבר הכנסת עידן רול, ממפלגת "כחול לבן", וכן חבר הכנסת עופר כסיף ממפלגת "חד"ש". השניים ביקשו להזדהות עם המקרה של אושר, והדגישו כי מעבר למקרה הנקודתי, על משרד החינוך להגיע להבנות ולמציאת פתרון כולל, להשתלבות הקהילה הטרנסית בתוך מסגרות החינוך המסורתיות.

"חשוב לי להגיע לכאן, כי חשוב שיבינו שאת העניין המגדרי והמיני צריך להשאיר לבחירה של הפרט, בלי איומים ובלי שום דבר שיכול למנוע מהפרט להרגיש בטוח ולממש את הזהות המינית או המגדרית שלו", אומר חבר הכנסת עופר כסיף ממפלגת "חד"ש". "זו קהילה שנרדפת ונרמסת על ידי גורמים שמרנים וגורמים אלימים ואסור שזה ימשך.... ברגע שמטרידים בן אדם בגלל הזהות המינית שלו, בעצם יש כאן עבירת מין "פוליטית", משום שיש כאן ביזוי שנעשה מתוך עמדה של המדינה, של אחד המוסדות שלה", הוא מוסיף.

הפגנה למען אושר בנד מול משרד החינוך בת"א. ליאור נאור, מערכת וואלה!
"טרנסיות לא לא שותקות"/מערכת וואלה!, ליאור נאור

"עוד ב-2016, 39 אחוזים מהמשיבים לסקר שערכנו, ציינו שחוו התעללות, שגרמה להיעדרות ממערכת החינוך", אומר אלישע אלכסנדר, מנכ"ל עמותת 'מעברים'. "הגענו להסכמה עם משרד החינוך, שבתי ספר יתאימו את עצמם למגדרים שונים, אך דבר לא נעשה. אנחנו חייבים להגיע לפה (משרד החינוך) כדי לדרוש את חוזר המנכ"ל שלנו, התקשורת מדברת על אושר, אך המקרה הזה הוא לא היחיד, הוא רק נקודה מייצגת לעוד מקרים רבים. מערכת החינוך לא יודעת וגם לא מנסה להכיל את הקהילה הטרנסית, ב-2015 חוקק חוק זכויות התלמיד שאמור להגן על זהות ומגדר, אך דבר לא נעשה או השתנה", מוסיף אלכסנדר.

נקודה חיובית בולטת בסיפור הזה הוא מכתב תמיכה באושר, עליו חתמו עשרות רבנים אורתודוקסים. התיחסותם למקרה והבעת התמיכה באופן גלוי ובשמם המלא, מעלה תקווה כי יהיה ניתן, בסופו של מאבק, להגיע להסכמות והבנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה למען אושר בנד מול משרד החינוך. ליאור נאור, מערכת וואלה!
את ההפגנה ארגנה עמותת מעברים - ארגון למען הקהילה הטרנסית/מערכת וואלה!, ליאור נאור

"כדי למנוע מקרה נוסף כמו של אושר, אנחנו חייבים לפעול בכמה מישורים. החל מהכשרות לסגל ההוראה, שצריך לקבל כלים ממשרד החינוך, ועד לשינוי מדיניות כדי להכיל, להבין ולטפל בצורה הנכונה בקהילה הטרנסית, ובכל קהילה אחרת", אומר חבר הכנסת עידן רול, ממפלגת "כחול לבן". "צריך לוודא שתלמידים ותלמידות מרגישים בטוחים ושווים במסגרות חינוך ובכלל. זה צורך קיומי ובסיסי ליצירת מרחב בטוח, וסגל ההוראה, שבא במגע ישיר עם אותם הצעירים חייב להכיר בקהילה הגאה ובקהילה הטרנסית. לדעת מה הצרכים, איך לפנות, ואיך לטפל בתלמידים אחרים, שפשוט לא יודעים איך להגיב או שמגיבים באלימות, כמו זו שחוותה אושר בבית הספר. משרד החינוך צריך לבוא ולהגיד "מה היה חלקנו בכך שלאושר לא בטוח בבית הספר", וליישם את המסקנות בכל המערכת".

איך מניעים את תהליך הקבלה?

למרות שלא היה מדובר בהפגנה קטנה, ההרגשה ש"צריך לעשות יותר" הורגשה בקרב אלו שהגיעו אל בניין משרד החינוך בתל אביב. אך כרגע נראה שלא ברור איך להמשיך ולהניע את התהליך מול משרד החינוך, הרשויות המקומיות והמחוזות שונים ברחבי הארץ. בינתיים, לאחר יותר משמונה חודשים, מסתמן שאושר תגיע לבית ספר חדש, ותחזור אל ספסל הלימודים. על הפערים שצברה בחומר הלימוד, יעזרו לה לגשר מספר מורים פרטיים שהציעו את עזרתם לאחר פרסום המקרה. אך הפתרון הנקודתי הזה לא מסייע לרבים בקהילה הטרנסית, אשר נדחקים פעם אחר פעם אל שולי החברה ותשומת הלב הציבורית.


יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully