וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על PrEP? אתם עושים סקס לא מוגן

21.5.2019 / 16:25

אל תסתכלו עלינו ככה. השימוש הקבוע ב"PrEP" אומנם מגן מ-HIV, אבל הורדת קונדום הופכת את המין שלכם ללא מוגן וכיף - זה לא. מניסיון.

סוף עידן הקונדום? כן ה-PrEP כבר רשמית פה, אבל אל תמהרו להכריז על מות הגומי. נכון, יש המון תירוצים: זה מוריד לי, זה לוחץ לי, נופל לי, זה לא נוח - אבל מנגד, גם שלל המחלות, חוץ מנגיף ה-HIV, המועברות ביחסי מין, הן לא כיף גדול.

שלא תבינו לא נכון, אנשים שחיים עם HIV ומטופלים ('אנדיטקטבל'), לא יכולים להדביק על פי מחקרים, ומי שלוקח PrEP באופן קבוע, מגן על עצמו ב-99% מ-HIV. אבל אל תקלו ראש (איזה ביטוי של סבתא, הא?) ביתר הדברים, שהקונדום מגן בפניהם.

סאונה. אילוסטרצייה. ShutterStock, ShutterStock
סקס מזדמן. אילוסטרציה./ShutterStock, ShutterStock

Bare-מה?

עם השינוי החברתי והתפתחות הרפואה, צמחה לה תרבות Bareback (סקס לא מוגן) שהביאה את מחלות המין האחרות לפריחה של ממש, בקרב כל הקהלים. גברים, נשים, סטרייטים וכל מה שבאמצע. כמו שזה נראה הסיבות לפריחת ה-Bareback מגוונות.

תיירים מחו"ל שכבר זמן רב על PrEP ומפסיקים לדבר איתכם כשאתם אומרים "קונדום", סרטי הפורנו, שמעוגן לסקס מוגן בין "שליחי פיצה" ל"לקוחות שנגמר להם המזומן", הפכו את הקונדום לקטגוריה זניחה, בין "כדורי לדים אנאליים" ל"בוהנות עם מניקור", התפתחות הרפואה, שהפכה את ה-HIV לכרוני, ומאפשרת חיים מלאים לאנשים החיים איתו, ובעיקר בעיקר - הפסקנו לפחד. מה זה אומר? כל מי שקיבל הצעה ל-Bareback ממישהו שלא לוקח PrEP, שירים את היד. יפה. אפשר להוריד.

אין לכם תסמינים? אתם עדיין מדבקים

השילוב של תרבות ה-ה-Bareback עם ובלי PrEP, הביאה לפריחה של מחלות אחרות. לא, אנחנו לא באים להפחיד, אבל בגדול, יש עלייה. כלמידיה, הרפס, גונוריאה (השם יקום דמה), יבלות… ובוא נעצור כאן. ואל תגידו "ברגע שאני רואה תסמינים אני מפסיק לקיים, והולך להיבדק. קודם כל, כי אז זה כבר מאוחר מידי וסביר להניח שמהרגע שנדבקתם ועד לרגע שהופיעו תסמינים העברתם את מה שיש לכם לכמה אנשים, ושנית, לא כולם מפתחים תסמינים. כן, כן, מה שמעתם. אתם יכולים להיות נשאים של אחת המחלות, ולא לפתח תסמינים בכלל.

סקס בין גברים. אילוסטרציה.. shutterstock, ShutterStock
סקס בין גברים. אילוסטרציה./ShutterStock, shutterstock

כלום. לא צריבה, לא הפרשות, לא יבלות, ועד שלא תיבדקו תחשבו שאתם בריאים. יותר מזה, חלק מהמחלות לא מגלים בבדיקת דם שגרתית. צריך לבקש באופן יזום בדיקה למשטח גרון או משטח רקטלי למשל. כבר היום מקרים שבדיקות הדם הראו שהכל תקין, ואפשר להמשיך "בחגיגה" ובעוד שבפועל הנגיפיטיס היה שם, והופץ לכל דיכפין בחסות תרבות ה-Bareback. אז מה לעשות? אנחנו לא ההורים שלכם, ולא נגיד לכם. אבל כן תהיו מודעים.

PrEP שלוקחים בקביעות, או אדם מטופל שחי עם HIV זה טוב וחשוב, אבל קונדום עושה כל כך הרבה יותר מזה - ומנגד, אם אתם נוהגים להשתובב, הקפידו לבקש מלבד בדיקות דם שגרתיות, את "החבילה המלאה": משטחים משלל סוגים, שתן מורחב, ואל תוותרו על החוויה של לשחק עם המקלון, בשירותים של קופת החולים. הנאה ובריאות מובטחת.

ועכשיו, אחרי שהוצאנו לכם את החשק לסקס, בואו ננצל את הזמן למשהו מועיל. תאמצו כלב.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully