וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Party keepers: ככה תצילו את החברים שלכם במסיבות

25.5.2019 / 20:59

יוצאים למסיבות? ראיתם במסיבה מישהו שצריך עזרה ולא ידעתם מה לעשות? בואו ל-"Party keepers" קורס מיוחד, ללא עלות, ותלמדו את כל מה שאתם חייבים לדעת

PARTY KEEPER - 2018. עיצוב: רועי שלומי/PARTY KEEPER - 2018. עיצוב: רועי שלומי

גם לנו זה קרה, היינו במסיבה וראינו מישהו שצריך עזרה: להוא "עלה" חזק מידי, ההיא שתתה יותר מידי, ו"סתם" משהו שנראה לא בסדר עם החבר שבא איתנו.

אז מה עושים? ביילנים רבים נאלצים להתמודד עם סיטואציות מהסוג הזה בחוסר אונים, פשוט כי הם לא יודעים מה הדבר הנכון לעשות. להביא מים? לתת לשבת? לשמור עליהם ערים? או אולי בכלל להזמין אמבולנס? אז אם גם אתם לא בטוחים מה עושים ואיך לזהות סיטואציה "לא תקינה", תכירו: PARTY KEEPERS.

מדובר באחד מפרויקטי הדגל של ד"ר רועי צוקר, בשיתוף המרכז הגאה ומגן דוד אדום. הצורך ב-PARTY KEEPERS הגיע מהשטח, מהבליינים ונולד מההרגשה של רבים כי הם נותרים חסרי אונים מול חברים הזקוקים לעזרה. וזה די הגיוני, הרי רובנו לא ממש יודעים מה לעשות במצבי קיצון, שנגרמים משימוש מוגזם בסמים ואלכוהול. אבל לא חייבים להשאיר את המצב כך.

PARTY KEEPER - 2018. עיצוב: רועי שלומי. עיצוב: רועי שלומי,
PARTY KEEPERS - 2019. עיצוב: רועי שלומי/עיצוב: רועי שלומי

בואו לשמור על החברים שלכם

בשנה שעברה נערך קורס דומה, בפני קבוצה מצומצמת של אנשים, במרכז הגאה שבתל אביב, אותו העבירו ד"ר רועי צוקר, יחד עם אנואר אבו-דין, מדריך מוסמך מטעם מגן דוד-אדום. הקורס התמלא תוך זמן קצר, נרשמה התעניינות רבה בנושא ולאור ההצלחה והביקוש הוחלט על גרסה מורחבת, לקראת חודש הגאווה - 2019.

לקראת הקורס השנה, הוגדלה כמות המשתתפים, וכן ניתן דגש בחומר המועבר על הכלים הפרקטיים ביותר, להתמודדות עם מצבי קיצון. "PARTY KEEPERS PRIDE EDITION", יערך במרכז הגאה שבתל אביב, ב- 10.6,הקורס ניתן ללא עלות, אך מצריך הרשמה מוקדמת, אורך הקורס כ- 4 שעות, והוא פתוח לקהל הרחב.

בקורס יינתנו, בין היתר, כלים לדרכי התמודדות עם נפילות, פציעות, מצבי טראומה, היטשטשות או ירידה בהכרה, היפרתרמיה, פרכוסים והפרעות נוירולוגית, התנהגות אלימה, הקאות, תופעות הנלוות להקאות וכן ירידה בסוכר, הנפוצה בשימוש בחומרים כמו GHB/GBL.

קובי ווינקרנץ, שהיה בקרוס שנה שעברה אמר לוואלה! גאווה: "כמו לרוב מי שהולך למסיבות בתל אביב, יצא לי כמה פעמים לראות אנשים במצבים לא הכי נעימים, אבל לא ידעתי מה לעשות. ההרגשה הזו, של חוסר האונים, הביאה אותי לקורס, בשנה שעברה.

במהלכו הסבירו לנו איך מזהים מצבים שונים, אילו פעולות נכון לעשות, למה חשוב לשים לב, ואיך אפשר ממש לסייע למי שצריך. לשמחתי לא יוצא לי "להשתמש" יותר מידי במה שלמדתי. אבל תכלס, זה בסך הכל כמה שעות, ואם יהיה צורך, אני בהחלט אדע מה לעשות.

PARTY KEEPER - 2018. צילום: גיל גרין. צילום" גיל גרין,
PARTY KEEPER - 2018. צילום: גיל גרין/צילום" גיל גרין

איך מגיעים?

אז אם חוויתם לפחות פעם אחת חבר שנכנס להתקף חרדה, נמרח על מדרכה מחוץ למועדון או חירב לך את הערב וגם אם לא - אתם חייבים לבוא לקורס. כך תוכלו לסייע לחברים, ולא פחות חשוב מזה, גם לבליינים אחרים. אז לפני שפרייד 2019 מגיע, תעשו צעד לכיוון הנכון. הקורס כאמור, ללא תשלום - להרשמה לחצו כאן.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully