וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אממ... אף אחד לא מחפש אתכם

25.5.2019 / 22:47

דעה: קליפ הגאווה הרשמי נראה כמו הפקה של 'נטפליקס', ולא, זו לא מחמאה

הקליפ הרשמי של אירועי הגאווה 2019: 'מי מחפש אותי'./הקליפ הרשמי של אירועי הגאווה 2019: 'מי מחפש אותי'.

לא ברור למה, אבל בשנים האחרונות קליפ הגאווה הרשמי איבד כיוון, ובתכלס, הוא נראה כמו חלק מההפקות האחרונות של 'נטפליקס'. אלה שיש בהן צילום ועריכה מושקעים, אבל התוכן עצמו, התסריט… חסר טעם.

ולא ברור למה זה קורה. תקציב יש, חברות גדולות שתומכות כמו 'גוגל', 'כאן גימל' ו'עיריית תל אביב', יש, מאור אדרי והאחיות כרקוקלי הם ווקאליסטים מהשורה הראשונה, את סתיו בגר, שכתב את השיר יחד עם האחיות כרקוקלי, וגם עיבד והפיק אותו, כולנו מכירים כשותפו של דורון מדלי לכתיבת TOY, אז איך קיבלנו שיר שאם לא היה משוייך לאירועי הגאווה, לא הייתה לו זכות קיום?

ההרגשה היא היה פה ניסיון ליצור שיר מתוחכם עם אמירה. להעביר את המסר ש'מחפשים את הקהילה', שהיא 'מסתתרת מאחורי איפור', ושיפסיקו לעשות את זה. כלומר אני חושב שזה היה מסר. זה לא יצא מאוד ברור.

הפזמון מורכב מרצף מילים שאומנם מתחרז, אבל זה הקשר היחיד ביניהם (AKA 'זיקוקים' של משה פרץ) ומעלה רצף של דימויים ש'כאילו קשורים' לקהילה הגאה. "הדמעות שלי מסתתרות מאחורי איפור"? באמת?

אבל אין פה יותר מידי מה לנסות לפרש. בדיוק כמו ב"טוקור", שיר הגאווה הרשמי של 2018. גם אז היה ניסיון להיות 'מתוחכם', להעביר מסר בצורה וחכמה, ומה יצא מזה? הפקה מאוד מושקעת, הרבה כוונות טובות, ושיר ללא זכות קיום. ועל שיר הגאווה של 2017 'בלונד ושחור' אני בכלל לא רוצה לדבר. אסופה של קלישאות על הקהילה הבי-סקסואלית, תוך ניסיון לשלוח קריצה ש"אם אישתר אומרת שהכל מותר, אז הכל מותר".

בשורה התחתונה, לא משנה מה המסר, שיר חייב להצדיק את המקום שלו. הוא יכול להיות "סתם" כזה שעושה שמח, כמו 'תל אביב' של עומר אדם, ששם מלכתחילה לא היה ניסיון להתיימר להעביר מסרים חברתיים חשובים, או שהוא לא עושה שמח, אבל הוא כן חד ומושחז.

כרגע, ההרגשה היא שישבו מיטב המוחות הסטרייטים, וניסו לחשוב "מה הקהילה תאהב". "תכניס ברבור שחור! זה דימוי טוב", בטח צעק אחד, "תגיד שהם מסתתרים מאחורי איפור, כי הם מתחבאים, מצד אחד, ויש להם דראגיסטים מצד שני", אולי אמר השני. וככה קיבלנו שיר שאולי מתחרז נפלא ("בוא תראה דקה עושים לך פה מסיבת פרידה תביא ת'תמונות"), אבל זהו. אין בו שום דבר מעבר לזה.

בהודעה הרשמית נכתב ש"השיר הרשמי של מצעד הגאווה טומן בחובו מחאה נגד רדיפת הקהילה הלהט"בית ונגד סטיגמות באשר למגדר או זהות מינית. השיר עוסק בכך שאנשים "מחפשים" אחד את השני על מי שהם - נטיה מינית, זהות, מגדר, צבע ועוד ומהדהד את המסר "אל תחפשו אותנו, אנחנו כאן ולא הולכים לשום מקום". מי שהצליח למצוא את המסרים האלה בשיר… "שיבוא".


סטילס: משה נחומוביץ
ביצוע: מאור אדרי והאחיות כרקוקלי
מילים ולחן : סתיו בגר , לירון וטלי כרקוקלי
שותפים: Google ישראל, עיריית תל אביב יפו, כאן גימל.
הקליפ נוצר במסגרת פרויקט YouTube Creators for Change

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully