וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב גאה להשיק: חודש הגאווה 2019

הממשלה כועסת? תל אביב מאפשרת: ראש העיר, פוליטיקאים, אנשי תרבות, פעילים חברתיים, כולם הגיעו אמש לכיכר ביאליק בתל אביב, להשקת אירועי הגאווה של תל אביב-יפו

אירועי הגאווה 2019 בתל אביב/אירועי הגאווה 2019 בתל אביב

לרגע זה הרגיש כל כך טבעי, בעוד שבממשלה מופץ נרטיב הומופובי, תל אביב ערכה אמש את השקת אירועי הגאווה לשנת 2019, באירוע מרשים ברחבת בית העירייה הישן ברחוב ביאליק.

אל המקום הגיעו מאות אורחים ובהם ראשי הקהילה הלהט"בית, פעילות ופעילים מרכזיים, עיתונאים מהארץ ומהעולם, אמנים ורבים מהמשתתפות והמשתתפים באירועי הגאווה השונים ובמעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ומחזיק תיק הגאווה במועצת העיר איתי פנקס ארד.

אירועי גאווה 2019 נערכים ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובהובלת המרכז הגאה, בסימן "המאבק נמשך" וההאשטג "מחוץ לחוק".

בנאומו באירוע, אמר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב: "המאבק הזה (הגאה) נושא פירות, ברשויות נוספות, נפתחת הדלת ומתקיימים מצעדים, ברשויות נוספות נפתחות מחלקות, יש חברי מועצה לקהילה הגאה, מדברים בצורה פתוחה וברורה יותר והדבר הזה משפיע, בסופו של דבר גם על החקיקה והאווירה ברחוב. אנחנו נמשיך את המאבק גם בשנים הבאות, בצורה שקולה, כמו שעשינו בשנים שעברו.

לילה, ורון חולדאי. צילום: נועה גוטמן. צילום: נועה גוטמן,
לילה, ורון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. צילום: נועה גוטמן/צילום: נועה גוטמן

בקרב הנוכחים במקום עלתה ההרגשה כי דווקא בזמן שמהממשלה לא מגיעים פתרונות, ונראה דווקא כי מסתמנת פגיעה בזכויות הקהילה הגאה, תל אביב-יפו מרימה שוב ושוב את דגל הזכויות והחופש האישי להיות מי שאתה.

איתי פינקס-ארד, מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית תל אביב, הוסיף: "יש לנו עיר מדהימה ועירייה שנותנת לנו את האפשרות הזו... האנשים שעוסקים בגאווה של תל אביב יפו הם רבים ורבות.... גם ב-2019 יש זכויות שאנחנו לא מקבלים. ואם אנחנו לא מקבלים אותם מירושלים, ננסה לקבל אתם דרך תל אביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איתי פינקס-ארד, נואם בהשקת אירועי הגאווה. צילום: נועה גוטמן. צילום: נועה גוטמן,
איתי פינקס-ארד, נואם בהשקת אירועי הגאווה. צילום: נועה גוטמן/צילום: נועה גוטמן

מחוץ לחוק

עוד נאם באירוע אביהו מיזן, מנהל המרכז הגאה של תל אביב, והתייחס לביקורת שעלתה על הבחירה בסלוגן "מחוץ לחוק", להובלת אירועי הגאווה בתל אביב: "כשעלינו עם הקמפיין "מחוץ לחוק"... הטוקבקיסטים שאלו "מדוע?" למה לא לקרוא לו "שווה להיות גאה בת"א"? הרי לא תולים להט"בים בכיכרות העיר... ובכל זאת, אני שואל, איפה היה החוק כשטרנסית נדקרה בדרום בעיר? איפה החוק והמדינה כשעוד ועוד טרנסיות מגיעות לאובדנות? איפה היה החוק כשנסענו להביא ילדים בעשרות אלפי שקלים מעבר לים? איפה היה החוק כשאמא לא יכלה לסייע לבנה, כי היא לא רשומה כאימו? איפה היה החוק כשנערה התייפחה בבכי, אחרי פעולה ב'איגי' על מצבה בבית הספר? איפה הוא היה כשלפני שנה לא אפשרו לקבור אישה טרנסית, במגדר בו הגדירה עצמה... יש בקהילה שלנו קבוצות, שנלחמות על החיים שלהן. וכנראה שכל אחד ואחת מאיתנו יתקל באיזה שהוא שלב בחיים, בחומה גבוהה שתגיד לו בבהירות "אתה פחות שווה".

מצעד הגאווה עצמו יערך ב-14.6, אך מלבדו יערכו עוד עשרות רבות של אירועי גאווה מסוגים שונים, בכל רחבי העיר.

עוד רגע מתחילים - השקת אירועי הגאווה 2019 - בתל אביב. צילום ליאור נאור. ליאור נאור, מערכת וואלה!
עוד רגע מתחילים - השקת אירועי הגאווה 2019 - בתל אביב. צילום ליאור נאור/מערכת וואלה!, ליאור נאור

בין האירועים המרכזיים:

הוועידה הלאומית הראשונה של הקהילה הגאה תתקיים ב-11.6 בתיאטרון הקאמרי. הועידה תעסוק בשורה ארוכה של נושאים הנוגעים לחיי היומיום של הקהילה הלהט"בית בזירה הציבורית, העסקית והתרבותית. בין משתתפיה: ראש העירייה רון חולדאי, השרה גילה גמליאל, יו"ר האופוזיציה ח"כ בני גנץ, עפרה שטראוס, מנכ"לית פייסבוק עדי סופר תאני, מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום, עברי לידר ורבים אחרים.

בתום הוועידה יתקיים במוזיאון תל-אביב לאמנות, טקס הענקת אותות שולמית אלוני לא.נשים שאינם מהקהילה הלהט"בית ותרמו באופן מיוחד לקידום שוויון זכויות ושיח סובלני.

כנס הבריאות השנתי יתקיים בפעם השישית ב-29.5 במרכז הגאה. במרכזו שיחות אחד על אחד בין רופאים למטופליהם: אייל אורגובי וד"ר איריס יעיש על תהליך התאמה מגדרית, יעל קורן וד"ר גבי אייזנברג על התמודדות עם דיכאון, ברק גאון וד"ר איציק לוי על החיים עם HIV, לירון מצס ואימו עופרית מצס וד"ר הדר אמיר על הורות בקרב טרנסים, מאיה קוסובר וד"ר עדי רכס על הורות לסבית וביסקסואלית וג'ייסון מוריס דנינו הולט וד"ר גלית ארטום על פרפ, סמים וכנות במפגש עם רופא מטפל.

כנס החינוך השנתי של הקהילה הלהט"בית יתקיים בפעם השלישית ב-4.6 במגדל אלקטרה. בין הנושאים השנה: ביסקסואליות ופלואידיות מינית בקרב בני נוער, תלמידים להט"בים במסגרות החינוך המיוחד, חינוך וטיפול בנוער טרנסג'נדרי, אקטיביזם בהתמודדות עם להטבופוביה, חינוך להט"בי בבתי ספר יסודיים, בריונות ברשתות החברתיות, להט"ב בחינוך הממלכתי דתי ודיאלוג של הורים במשפחות להט"ביות עם מערכת החינוך.

ב-4.6 תתקיים במתחם שרונה החתונה הגאה הגדולה בישראל במסגרתה יוזמנו זוגות להט"בים להינשא בהשתתפות חבריהם, בני משפחותיהם ועשרות פעילים ופעילות מהקהילה. ההרשמה בעיצומה באתר האינטרנט ובעמוד הפייסבוק של המרכז הגאה.

ב-7.6 יוצבו בדיזינגוף סנטר תאי הווידוי של הבמאי הדוקומנטרי יאיר קדר. חברות וחברי הקהילה בכל הגילאים יוזמנו לספר את סיפור יציאתם מהארון ואת החוויות שלהם כלהט"בים בתחילת דרכם לצורך שימור היסטורי של סיפורה של הקהילה הלהט"בית בישראל.

ב-13.6 יתקיים ברחבי תל אביב יפו יום המודעות למצב הקהילה הלהט"בית בסימן שנה למחאה הגדולה ושביתת הלהט"ב (היום הוורוד). יום המחאה יתקיים בכל רחבי תל-אביב-יפו ויכלול עשרות אירועים, פעילויות חינוכיות, חלוקת חומרי הסברה לתושבים, מעגלי שיח, מייצגים וכדומה.

עוד רגע מתחילים - השקת אירועי הגאווה 2019 - בתל אביב. צילום ליאור נאור. ליאור נאור, מערכת וואלה!
עוד רגע מתחילים - השקת אירועי הגאווה 2019 - בתל אביב. צילום ליאור נאור/מערכת וואלה!, ליאור נאור

אירועי תרבות:

ב-3.6 ייערך ערב הסטנדאפ "יש להטבים בקהל?" במרכז הגאה בהנחיית פלג חיבה ובהשתתפות נילי בייטל, ונוס מייק קרול, מור קרול ואחרים.

וויגסטוק 2019 יתקיים ב-7.6 בצהריים בליצמן בנמל תל אביב אירועי הוויגסטוק נוסדו ב-1993 ביוזמת הוועד למלחמה באיידס בהשתתפות מיטב אמני ואמניות הדראג בישראל ובמטרה להעלות את המודעות לנושא. השנה ייקחו חלק בוויגסטוק טלולה בונט, גלינה פור דה ברה, ליזי לה בל, אלה סטארדאסט, ג'ואנה ראס, גיילורד רוטשילד, אלטע איגור ועוד.

האנסמבל הגאה יעלה ב-7.6 בתיאטרון הקאמרי את בכורת "משחק ילדים" מאת יריב בראלי, אלון שפירא ויונתן קלדרון ובבימויה של רקפת בנימין. חברי ילדות מוצאים את עצמם מסתחררים שוב זה לתוך עולמו של זה במשחק ילדים שאיש אינו יכול להתחמק ממנו. משתתפים: אבינועם ארביב, אלון שפירא, ג'ני קודינוב, הדר גינזבורג, יריב בראלי, מרינה פצ'ניק, ניר וקנין, סיון מור, עדן רוזנפלד, רות פלג ושגיא קרישר.

האופרה הישראלית תעלה ב-9.6 מופע מיוחד לחודש הגאווה ברחבת מלון NYX - מלון הגאווה הרשמי, המוקדש לשירים הגדולים מתחרות האירוויזיון מכל השנים בניהולו המוזיקלי של דוד זבה ובביצוע הסולניות ענת צ'רני, גוני כנעני, דניאלה סקורקה, הדר עטרי ושירי הרשקוביץ.

פסטיבל הנשים הבינלאומי הראשון בישראל ייערך ב-12.6 בגן העצמאות. רייב נשים עם מוזיקאיות מהארץ ומחו"ל והופעות אורחות.

אירועים קהילתיים:

פרויקט גאווה מקומית אירועים שכונתיים בהובלת מרכזים של מינהל קהילה תרבות וספורט" ובתוכם:
- מפגש תושבים גאים בדרום העיר במרכז הקהילתי הגר"א
- הרצאה של אפרת טילמה יקירת העיר תל-אביב-יפו במרכז הקהילתי בית פרנקפורט
- תיקון בוקר שבועות להט"בי בסמינר הקיבוצים, תערוכת האמנות touch me באברהם הוסטל
- שעת סיפור גאה במרכז הקהילתי בית פרנקפורט, במרכז הקהילתי דב הוז ובמרכז הקהילתי מגיד
- הפנינג משפחות בשדרות ההשכלה, הקרת הסרט "באהבה סיימון" במנ"ש רמת ישראל ובקאנטרי גורן גולדשטיין
- אירוע "גאווה נשית מדוברת" במרכז הקהילתי נווה צדק ובספריית מגדל שלום
- אירוע גאווה משפחתית במרכז הקהילתי שפירא, סנדת ווגינג במרכז לאמנויות הבמה
- הקרנת "טרנסקידס" במרכז הקהילתי בבלי ומפגש בנושא התאהבות בנשים בגיל השלישי במרכז רייך לגיל השלישי.

בנוסף יתקיימו אירוע ייחודי לגיל השלישי שייערך ב-5.6 בריי-מקום לאירועים ויכלול מופע ומסיבה וכן פיקניק המשפחות המסורתי שייערך ב-8.6 בשעות הבוקר בגן מאיר.


פרטים נוספים אודות האירועים תמצאו באתר האינטרנט של עיריית תל אביב. וואלה! גאווה תצא גם היא לחגיגות הגאווה, ומזמינה אתכם להצטרף.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully