וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להט"ב: המדינה אוסרת? ההיי-טק מאפשר!

27.5.2019 / 12:47

חברת Soluto, וקהילת LGBTech יערכו לקראת חודש הגאווה כנס ראשון מסוגו, בו ינגישו כלים ומידע על השפעת הטכנולוגיה אודות הקהילה הגאה.

אם תחשבו על זה לרגע, לחברות היי-טק ולקהילה הטכנולוגית יש המון השפעה על החיים שלנו, לפעמים אפילו יותר מהממשלה. אם במדינה אסור לזוגות חד מיניים להתחתן, בפייסבוק הם יכולים להצהיר על עצמם כנשואים.

אם בבית הספר, אין הרצאות על משפחות חדשות, המורכבות משני מאבות או אימהות, במקלדת האימוג' - בסולולר, יראו התלמים גם משפחה גאה, תחת קטגוריית "משפחות".

זה אולי נראה קטן, אך הנקודות הקטנות הללו משנות משנות את המציאות. מתוך ההבנה הזו, יזמה חברת Soluto בשיתוף קהילת LGBTech מיט-אפ ייחודי, לקראת חודש הגאווה.

סולוטו - למען הקהילה. צילום מסך. סולוטו - למען הקהילה. צילום מסך, צילום מסך
Soluto - למען הקהילה. צילום מסך/צילום מסך, סולוטו - למען הקהילה. צילום מסך

באירוע, המיועד בין היתר למפתחים, ומתכנתים, יעלה שיח על החשיבות והיכולות הרבות שיש לחברות, בהשפעתן על החברה וכן יינתן ארגז כלים, שכל אחד מהנוכחים יוכל לקחת הלאה, כדי להעביר את המסר.

"לחברות גדולות יש כוח לעשות שינוי", אומר שחף בורנשטיין, Product experience and research ב'Soluto'. למשל, כשפייסבוק מאפשרת תחת מגדר לבחור בין 'גברים', 'נשים' ו"אחר", היא בעצם חושפת את הגולשים שלה לעובדה שיש "אחר". שמגדר הוא לא רק "גבר" או "אישה", ולא צריך אישור של המדינה או הממשלה. יש פה נראות בשטח".

ומה המקום של המפתחים בתוך ההכרה הזו? "לנו בתור מפתחים ומנהלי מוצר, יש את היכולת להשפיע על מאות מיליונים ובכנס הזה אנחנו רוצים להציג איך מוצרים יכולים לעשות את השינוי הזה. לתת לחברות ואנשים שעושים טכנולוגיה סוג של ערכת כלים, כדי שיסתכלו על התובנות האלו, ויראו איך הן משתלבות במוצר שלהם".

ואם יש מפתח או חברה שאומרת "אנחנו לא רוצים לשים דגש על הקהילה הגאה, המוצר שלנו ניטרלי, לא נמצא במגרש הזה? "גם במקרה כזה, יש דברים שחייבים לשים אליהם לב, כי אפשר בקלות לגרום עוול, בלי להתכוון בכלל", מסביר בורנשטיין.

"נניח וחברה בונה מוצר של בינה מלאכותית, האלגוריתם שלו אוסף למעשה מידע מהאינטרנט, כדי ללמוד, להתפתח, לבסס את הידע שלו ולספק תשובות. מאוד יכול להיות, שאם יישאל האלגוריתם שאלה על נושא להט"בי, הוא ייגש לאינטרנט וסביר להניח שהוא יתבסס בתשובה שלו על המון מידע הומופובי ולא מעודכן, שהרשת במלאה בו. וככה למעשה, אפילו בלי להתכוון, תהיה פה פגיעה בקהילה הגאה.

או למשל, אם אני מסווג את עצמי כגאה בהרשמה לאתר, והאבטחה שלו ירודה, הפרצה הזו יכול לשמש גופים בעלי אינטרס או משטרים חשוכים באיתור חברי קהילה. ועל זה בדיוק אנחנו הולכים לדבר במיט-אפ - איך ליצור מוצרים שוויונים יותר, שיאזנו את העולם הזה".

שחף בורנשטיין, soluto. יח"צ. יח"צ,
שחף בורנשטיין, soluto. יח"צ/יח"צ

הכוונה של יוזמי האירוע היא, בין היתר, להאיר את המקומות שלוקחים כמובן מאליו, ולהראות איך התחשבות או שינוי קטנים, יכולים למעשה להכתיב מציאות, וליצור עובדות בשטח.

אפילו לסמן דירה כ'ידידותית לקהילה' ב"Airbnb" הוא צעד שיכול לתת נקודת אור, לתיירים החיים במדינות הרודפות את חברי הקהילה, ובנוסף, אם הכלי שיצרתי כמפתח הינו ידידותי, יתכן ויותר חברי קהילה יעשו בו שימוש, וכך כל הצדדים ירוויחו.

אם יש גם לכם רעיון או נושא שתרצו לספר עליו ביום הזה, אתם עדיין יכולים להציע אותו בלחיצה כאן, הכנס עצמו יתקיים ב-18 ליוני, במשרדי החברה בתל אביב. הכניסה חופשית, בהרשמה מראש.

חברת Soluto נוסדה בשנת 2008 עם החזון לסייע לאנשים ליהנות מכל יתרונות הטכנולוגיה שסביבם. החברה נרכשה ב-2013 על ידי חברת אשוריון האמריקאית, משרתת כיום מעל 300 מיליון משתמשים ברחבי העולם ועובדת עם מפעילות הסלולר והקמעונאיות הגדולות בעולם.

LGBTech הוא ארגון התנדבותי שמאגד תחתיו את קהילת ההייטק והעסקים, שמצמיח קהילה להט"בית מקצועית על ידי קיום אירועי נטוורקינג בהם חברי הקהילה נפגשים ויוצרים קשרים עם מנהלים ומובילים להט"בים מישראל ומחו"ל. 

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully