וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לירושלים: נגד דגלי הגאווה במצעד

מערכת וואלה! גאווה

27.5.2019 / 15:25

עמוד הפייסבוק "ישראל חופשית", פרסם לפני זמן קצר צילום מכתב מטעם הרב הראשי לירושלים, בו קריאה לראש העיר שלא לאפשר הצבת דגלי גאווה, במצעד הגאווה, שיערך בעיר ב-6.6.

אחרי הסערה סביב דרישת משטרת ירושלים לבדוק תעודות זהות של המגיעים למצעד הגאווה בירושלים, חושף עמוד הפייסבוק "ישראל חופשית" מכתב רשמי של רב העיר, הרב אריה שטרן, בו הוא פונה אל ראש העיר, משה ליאון, בבקשה להורות על איסור הנפת דגלי גאווה, לקראת מצעד הגאווה שיערך בעיר ב-6.6.

במכתבו מציין הרב הראשי, כי הוא יודע שאין בסמכותו של ראש העיר למנוע את קיום המצעד, אך כי לכל הפחות, בסמכותו להורות על איסור הנפת דגלים.

צילום מתוך עמוד הפייסבוק של "ישראל חופשית".. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של "ישראל חופשית"., צילום מסך
צילום מתוך עמוד הפייסבוק של "ישראל חופשית"./צילום מסך, צילום מתוך עמוד הפייסבוק של "ישראל חופשית".

"הסר את החרפה"

"אני יודע שמבחינת החוק אין לראש העיר את היכולת למנוע את המצעד ועל כן בקשתי ממך שלפחות תתן הוראה שלא להניף את הדגלים שמכערים את העיר", אמר הרב והוסיף:

"אני סומך עליך שתנהג כחכמתך להסיר מעלינו את החרפה הזו בייחוד עכשיו, בימים הקדושים שבין יום ירושלים לחג השבועות", כך כתב.

תרם פורסמה תגובה רשמית מעיריית ירושלים לעניין, אך מכתב זה מצטרף לסערה נוספת, איתה מתמודד הבית הפתוח בירושלים, המארגן את המצעד בעיר, והיא דרישת המשטרה לבדוק את תעודת הזהות של המגיעים לצעוד.

עופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח אמר בעניין: "שנה, בפעם הראשונה, החליטה משטרת ישראל לבדוק תעודות זהות בכניסה למצעד... בעבודה מול משטרת ישראל כמנכ"ל הבית הפתוח, שמפיק את המצעד כבר בפעם ה - 18, אני חייב להודות שאני מתוסכל...

התשובה שלנו... לכל מי שלא רוצה לראות אותנו צועדות בירושלים היא אחת - להגיע! להגיע גאות וגאים, עם המשפחות והחברים, עם דגלים ושלטים או פשוט חיוך. 6.6 בירושלים. זאת התשובה של הקהילה הגאה להסתה, לאפליה ולחוסר השווין המביש שעדיין קיים במדינה".

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully