וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אנס אחרון: סיפור החיים של אפרת טילמה זקוק לכם

29.5.2019 / 9:11

אפרת טילמה, ממובילת המאבק הטרנסי, פועלת להוצאת ספר חדש, המגולל את סיפור חייה, אך היא זקוקה לכם בהדסטארט, כדי להצליח

אפרת טילמה./אפרת טילמה.

אפרת טילמה, מראשונות הנשים הטרנסיות בישראל, לא נחה לרגע. אחרי שהשמיע את סיפורה האוטוביוגרפי בהצגה "לזאת יקרא אישה", היא ממשיכה בשירות למען הקהילה הטרנסית בישראל, ומגייסת כפסים בפרויקט 'הדסטארט', להוצאת ספר המגולל את סיפור חייה.

"לאדם מהצד קשה להבין מה זה להיות אישה כלואה בגוף של גבר, ועל זה בדיוק הספר מדבר", אומרת אפרת. כבר בשנות ה-60 החלה את המסע להתאמה המגדרית, זאת תוך "רדיפה מצד המשטרה והחברה, שהיו אז רחוקים מלקבל את העניין", היא מוסיפה.

"היום סגרתי מעגל, אני האישה הטרנסית הראשונה מחוץ לארון, שמתנדבת במשטרת ישראל, אני פועלת למען זכויות הקהילה הטרנסית, ומנסה, בין היתר, לקדם את מרכז ההעסקה הטרנסי, במרכז הגאה בתל אביב".

ההדסטארט עומד להסתיים

אפרת לא מתביישת בדרך שעברה, ומספרת: "כבר מגיל צעיר מאוד... הרגשתי שמשהו לא בסדר בגוף שלי. נמשכתי תמיד לארון הבגדים של אמי וסבתי, ניסיתי למצוא את התיקון בשידת האיפור, עד שיום אחד לבשתי חולצה וחצאית, נעלתי את נעלי אמי וכך הרגשתי שאני שלמה. השנה הייתה 1960, מדינת ישראל הייתה בחיתוליה, ולאנשים כמוני לא היה מקום. המשטרה רדפה אותי, עצרה אותי, התנכלה לי, רק בגלל שהייתי זכר שלבש שמלה. הייתי שונה.

נעצרתי מספר פעמים, נכלאתי, וכשניסיתי להבין למה נעצרתי, התשובה הייתה קצרה: "את מהווה הטרדה". בגיל 16 החלטתי לעזוב את ישראל. ארבע שנים מאוחר יותר עברתי ניתוח לשינוי מין במרוקו.

עבדתי כדיילת, התחתנתי, התגרשתי, הכרתי חברים ואיבדתי אחרים. כשחזרתי לארץ ב-2006, הכרתי טרנסית צעירה שהפכה למשפחה היחידה שלי. לצערי היא לא הצליחה להתמודד עם הדחייה החברתית - ושמה קץ לחייה. כשאיבדתי אותה הרגשתי שאיבדתי חלק בעצמי.

בהמשך, במעין סגירת מעגל, התחלתי להתנדב במשטרת ישראל, ולאחר שלקחת חלק בסרטון תדמית, נולדה המחשבה לכתוב את הספר. הרעיון מעט נזנח, עלתה הצגה שזכתה בפרסים בפסטיבל חיפה ובפסטיבל תאטרוני בתל-אביב, המגוללת את סיפור חיי והיום, אני מרגישה שזה הזמן הנכון להעלות את הסיפור על הכתב. אני לא מתביישת", אומרת טילמה.

הדמייה - הספר האוטוביוגרפי של אפרת טילמה. צילום מסך.. הדמייה - הספר האוטוביוגרפי של אפרת טילמה. צילום מסך., צילום מסך
הדמייה - הספר האוטוביוגרפי של אפרת טילמה. צילום מסך./צילום מסך, הדמייה - הספר האוטוביוגרפי של אפרת טילמה. צילום מסך.

לאחרונה פתחה אפרת 'הדסטארט', במטרה לגייס כסף להוצאת הספר, כאשר עד לתאריך היעד, נותרו כ-20 ימים בלבד. התרומה מתחילה בסכום של 40 שקלים, כשלכל נתינה מובטחת תמורה. החל מעותק דיגיטלי של הספר, ועד להרצאה ועותקים מודפסים. הלינק פה, השעון מתקתק וזה הזמן לעוד צעד אחד, למען הסיפור של הקהילה הטרנסית בישראל.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

  • עוד באותו נושא:
  • טרנס
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully