וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פספסתם? צוות WDG כאן עם כל מה שקרה השבוע

WDG - הפנים של הקהילה הגאה

30.5.2019 / 15:30

מראשון עד חמישי - מי תוקף את אירועי הגאווה? איפה חוגגים? מי נגד המצעד ואיך כל זה קשור לבחירות? בואו, מסכמים:

יום ראשון

בתחילת השבוע השיקה עיריית תל אביב את אירועי הגאווה לשנת 2019. באירוע שהתקיים ברחבת ככר ביאליק נאמו ראש העיר רון חולדאי, מחזיק תיק הגאווה איתי פנקס ומנהל המרכז הגאה אביהו מיזן, שהציג את תכנית אירועי הגאווה 2019 בת"א שיתקיימו תחת הסלוגן #מחוץ לחוק, כהמשך למחאת השוויון בקיץ והדרישה לשוויון מלא.

אל מול החגיגה הגאה בת"א, בירושלים נשמעו קולות שונים לגמרי. כתבת חדשות 13, נריה קראוס, חשפה כי משטרת ישראל מתכוונת להתנות את הכניסה למתחם מצעד הגאווה בירושלים בהצגת תעודה מזהה. לטענת המשטרה מדובר בצעד נוסף שנועד להבטיח את בטחון הצועדים, אך בבית הפתוח בירושלים טענו כי צעד זה עלול למנוע מצועדים רבים מלהשתתף במצעד, והבהירו כי לא ישתפו פעולה עם דרישת המשטרה.

השקת אירועי הגאווה בתל אביב

יום שני

בשני פרסם הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים את קליפ הגאווה שלו -"סלברייט (Celebrate) בביצוע להקת HILLHAR(היללהאר) ובבימויו של עמית עיני.

מי שלא הבין את המסר של הקליפ הוא הרב הראשי של ירושלים, ששלח מכתב לראש העיר בו הוא מבקש ממנו להמנע מתליית דגלי הגאווה המכוערים ברחובות העיר. עוד באותו היום, החליטה ועדת התקציבים של עיריית ירושלים שלא לאשר את תקציב התמיכה השנתי לבית הפתוח. בלשכת ראש העיר התייחסו לשני המקרים והודיעו כי הם שומרים על הסטטוס קוו והתקציב יאושר במהלך פגישת מועצת העיר.

לגבי הדגלים ברחובות העיר לא ניתנה תשובה, אך פעילים להט"בים דאגו למענה במהלך הלילה, כשתלו דגלי גאווה בפתח הרבנות הראשית בירושלים וצבעו את הכניסה בצבעי הקשת, עם הכיתוב "ואהבת לרעך כמוך".

קליפ מצעד הגאווה של ירושלים

יום שלישי

בשלישי החלו להשמע קולות התנגדות למצעדים גם באזור השרון. חברי המועצה החרדים במועצת העיר רעננה הביעו התנגדות לקיום המצעד בעיר, ואף איימו לפרוש מהקואליציה אם יתקיים המצעד. בעקבות כך העלה אתר חדשות השרון סקר בו שאל את הקוראים האם הם בעד או נגד קיום מצעד בעיר. 57% מהקוראים הצביעו בעד קיום המצעד.

גם חיים ברוידה, ראש עיריית רעננה ואב גאה, הביע את תמיכתו במצעד בעיר. ברוידה פרסם תגובה בה הבהיר כי הארוע יתקיים כמתוכנן, ואף הצהיר כי יגיע להשתתף בו: "עוד הרבה לפני שנהייתי ראש עיר, אני האבא הגאה של בן. זוכר היטב את הרגע בו בן סיפר לנו על יציאתו מהארון", כתב ברוידה, "בימים אלו כשהשיח גועש סביב נושא הגאווה, חשוב לי לעשות סדר.... ...בדיוק כפי שאני הולך לתערוכות שנפתחות בעיר, לאירועים קהילתיים, לחגיגות בבתי הכנסת ולתחרויות ספורט, אני מתכוון להגיע גם לאירוע הזה (אירוע הגאווה), ואכבד את המשתתפים השונים. הקסם של רעננה הוא היכולת שלנו לחיות יחד לכבד ולהכיל אחד את השני. על זה אלחם ולא אוותר".

מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מצעד גאווה, אילוסטרצייה. צילום: הלל מאיר/TPS/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

יום רביעי

ברביעי פרסמו עיריית ת"א, המרכז הגאה והאגודה את רשימת הזוכים באות אלוני - אות הוקרה הניתן לידידי הקהילה הגאה, שאינם להט"בים, הפועלים לקידום הסובלנות. בין הזוכים באות נשיא המדינה רובי ריבלין, נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט בדימוס אהרון ברק וגם חברת נטורל אינטליג'נס ושידורי קשת.

טקס חלוקת האותות יתקיים במסגרת במסגרת הוועידה הלאומית של הקהילה הגאה שתתקיים ב-11.6.

נשיא המדינה רובי רבלין בטקס השבעת השופטים בבית הנשיא 26 באפריל 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה רובי רבלין בטקס השבעת השופטים בבית הנשיא 26 באפריל 2017. צילום: מארק ניימן/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

יום חמישי

בחמישי התעוררה מדינת ישראל לתקופת בחירות, שלפי התחזיות הולכת להיות קשה ומלוכלכת במיוחד, אבל גם מעניקה לנו את האפשרות לחזק את המפלגות התומכות בזכויות להט"ב. אבל לפי שזה קורה.


יש לנו חודש גאווה על הראש, שמתחיל רשמית מחר עם המצעד בכפר סבא, הצועד זו הפעם השנייה, ומיד אחריו עוד עשרות מצעדים ואירועים בכל רחבי הארץ. חג גאווה שמח!

אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

WDG הוא אתר החדשות העצמאי של הקהילה הגאה, המסקר מגוון תחומים ונושאים המעניינים את קהילת הלהט"ב.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר?
כתבו לנו: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully