וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות אחרונה לראות: הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה

הפסטיבל, שיתקיים עד 15.6 בסינמטק תל אביב, מציג 63 פיצ'רים עלילתיים ותיעודיים, 75 סרטים קצרים מ-30 מדינות, אורחים רבים, מרחבי העולם וחכו שנספר לכם על ה-CockyBoys.

אם עוד לא הגעתם או שלא להספקתם לראות את כל הסרטים שרציתם, יש לכם הזדמנות אחרונה. פסטיבל הבינלאומי ה-14 לקולנוע גאה, הנערך בסינמטק תל אביב, ינעל ב-15 לחודש, אך עד שזה יקרה, תוכלו להינות ממגוון סרטים גאים, מרחבי העולם וכן ממספר הקרנות מיוחדות של סרטים, בליווי יוצרייהם.

כרזת הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה . פרדריקו אבריסטו.. כרזת הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה . פרדריקו אבריסטו.,
כרזת הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה . פרדריקו אבריסטו./כרזת הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה . פרדריקו אבריסטו.

אז מה רואים?

בפסטיבל יוצגו, בין היתר, סרטים מפסטיבלים מובילים בעולם:

מפסטיבל סאנדנס 2019 יגיע הסרט:
"כאן זה לא ברלין" המקסיקני של הבמאי הארי סאמה מתרחש בשנת 1986 מביא את סיפורם של קרלוס וגרה בני ה -17 פחות מתעניינים באליפות העולם בכדורגל ומעדיפים לבלות במועדון לילה אנדרגראונדי - האצטקה ולבדוק את נזילותם המינית.

מפסטיבל טרייבקה 2019 יגיע הסרט:
מלבד סרט הנעילה יגיע אלינו הסרט "המסע לדרום" בבימויו של דויד צ'ארלס רודריגז, לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב ב -2016 התחזקו הקולות הלהט"בופובים בדרום ארה"ב ונעשו ניסיונות לחוקק חוקים מפלים כלפי הקהילה הגאה במדינות שונות בדרום. בתגובה לכך מקהלת הגייז של סן פרנסיסקו, יוצאת למסע הופעות ברחבי דרום ארה"ב במטרה לקדם מסר של אהבה וקבלה.

מפסטיבל SXSW 2019 יגיע הסרט:
"הגן העזוב" עם קאסט המורכב מעל 50 שחקנים ואנשי צוות טרנסג'נדרס, הבמאי פלביו אלווס.
יצירה עצמאית מרגשת ועוצמתית על המציאות הקשה בארה"ב תחת המשטר הטרנסופובי של טראמפ והימין הקיצוני.

מפסטיבל רוטרדם 2019 יגיעו מספר סרטים: "פאביאנה" הברזילאי של הבמאית ברונה לבוזיסייר על נהגת משאית בשם פאביאנה, שעובדת במשך 30 שנה כבישים המהירים של ברזיל. העובדה שהיא טרנסג'נדרית אינה משפיעה על חיי הנוודים שלה. עכשיו, כשהיא מתקרבת לגיל הפרישה, היא מבינה שחייה עומדים להשתנות באופן דרסטי.

"בנות האש" הארגנטינאי של הבמאית אלברטינה קארי על שתי מאהבות לשעבר המתאחדות אחרי זמן רב שלא ראו אחת את השנייה. אחת רוצה לצלם סרט פורנו, השנייה רוצה לבקר את המשפחה שלה. הן מחליטות לנסוע יחד ולטייל בדרום ארגנטינה עם אישה שהן פגשו אחרי בילוי לילי מפתיע. השלישיה הפוליאמורית יוצאת למסע דרך הנופים המרהיבים של דרום ארגנטינה ובדרך הן פוגשות נשים אחרות, כל אחת עם הסיפור האישי שלה.

"הזכרונות של גופי" מאינדונזיה של הבימאי גארין נגרוהו שהוקרן גם בפסטיבל ונציה ובוסאן בשנת 2018. הוא יצירה החוגגת את העושר התרבותי העממי של ארץ מורכבת בעלת היסטוריה של טראומות, כולן חבויות בתוך גופו של גיבור הסרט ג'ונו. קולנוע מסעיר ויוצא דופן המתאר מסע התבגרות ובניית זהות של ילד משולי החברה עד בגרותו.

סרטים נוספים שיגיעו מפסטיבל ונציה הם "חוסה" מגיע מגואטמלה שגם זכה בפרס האריה הקווירי. סיפורו של צעיר בן 19 החי בשכונה ענייה בגואטמלה סיטי המתאהב בפועל בניין שהגיע מהכפר אל העיר הגדולה. הבמאי לי צ'אנג מביא אל המסך הגדול נקודת מבט מקורית ויוצאת דופן על ארץ שכמעט ולא נוצרים בה סרטים.

ו"קאדו" האינדונזי של הבימאי אדיטה אחמד שזכה פרס הסרט הקצר הטוב ביותר פסטיבל ונציה 2018, והיה מועמד לפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס 2019.


מפסטיבל טרונטו 2018 "ההשלכות" של הבימאי דרקו סטנטה מגיע מסלובניה ומתאר את החיים הקשוחים במרכז מעצר לנוער עברייני. יצירת הביכורים רבת העוצמה ועוצרת הנשימה זכתה בפרס הסרט הטוב ביותר, פרס בחירת הקהל, פרס הבימוי, פרס השחקן הראשי ופרס לשחקן משנה בפסטיבל לסרטי קולנוע וטלוויזיה בסלובניה 2018.


"ספרי זאת לדבורים" של הבמאית אנאבל ג'נקל היא דרמה רומנטית תקופתית בכיכובה של זוכת האוסקר אנה פקווין (הפסנתר, דם אמיתי, משבריסטית) על רופאה צעירה החוזרת להתגורר בבית הוריה אותו ירשה בעיירת הולדתה הקטנה, הכפרית והשמרנית בבריטניה מפגש עם אם צעירה ידליק ניצוצות בין שתי הנשים ויגרום להן להתמודד מול אי סובלנות ואלימות של תושבי העיירה.

עוד יגיעו: "כרמן ולולה" הספרדי של הבימאית ארנטשה אצ'באריה המביא את סיפור אהבתן של שתי נערות בשכונה של צוענים, שהוקרן בפסטיבל קאן 2018 - Directors' Fortnight.

סרט הביכורים האוסטרי Nevrland של גרגור שמיידינגר הוקרן בפסטיבל הסרטים מקס אופלס 2019 - פרס התגלית לשחקן סיימון פרוהווירט ופרס חבר השופטים הצעיר לבמאי. יצירה שהיא טריפ ויזואלי עוצר נשימה, מטורף לחלוטין שלא מיועד לבעלי עצבים חלשים.

"סוקרטס" סרט הברזילאי זוכה הפרסים של הבמאי אלכס מוראטו שזכה על סרט זה בפרס תגלית השנה בתחרות Spirit Awards היוקרתית, על נער הומלס גיי בסאו פאולו.

"החיים הסודיים של מונטגומרי קליפט" בסרט תיעודי זה האחיין רוברט קליפט והילרי דמון בוחנים בקפדנות את הסיפורים שהרכיבו את חייו של השחקן ומרכיבים מחדש את זהותו כביסקסואל. ועוד עשרות סרטים .

CockyBoys. צילום מסך. CockyBoys. צילום מסך, צילום מסך
CockyBoys. צילום מסך/צילום מסך, CockyBoys. צילום מסך

לא "סתם" פורנו

התופעה ששמה CockyBoys פרצה את גבולות תעשיית הפורנו וקיבלה בשנים האחרונות לגיטימציה לא רק בעולם פסטיבלי הקולנוע הלהט"בים אלא גם בפסטיבלים בינלאומיים נחשבים כאשר הבולט מביניהם הוא הפסטיבל הבינלאומי בגוודלחרה, מקסיקו.

אלה סיפקו במה מכובדת לעשייתו הקולנועית העשירה ויוצאת הדופן של ג'ייק ג'קסון, האיש שעומד מאחורי המותג המרשים שיש לו מיליוני מעריצים וגם מעריצות ברחבי העולם. ג'קסון הוא הבמאי הכי מעניין שצמח בתעשיית הפורנו מאז וויקפילד פול שפעל בראשית שנות ה-70 של המאה הקודמת ויצר סרטים פורנוגרפים כגמו "בנים בחול" (1971) ו"ביז'ו" (1972) שזכו לביקורות אוהדות בעיתונות הנורמטיבית והוקרנו בבתי הקולנוע המסחריים.

וויקפילד פול פעל בראשית שנות ה-70, בשיאה של המהפכה לשחרור מיני ומיד אחרי מאורעות סטונוול, ואילו ג'קסון פועל בתקופה שונה לחלוטין, בה הפורנוגרפיה זמינה באינטרנט ואנשים צופים בה על גבי מסך המחשב או בטלפון. על אף השינויים החברתיים, הרגלי הצריכה והאופן שבו אנשים צופים בפורנו, ג'קסון עדיין מצליח לשמור על החזון הקולנועי היוצא דופן של סרטיו, דבר שכמעט ואינו קיים עוד בעולם הקולנוע הפורנוגרפי.

בכיתת אמן מיוחדת שתתקיים ביום רביעי ה-12 ביוני בשעה 18:00, ג'ייק ג'קסון יציג קטעים מסרטים שסיפקו לו השראה קולנועית והשפיעו על עשייתו הפורנוגרפית ויחשוף סודות מאחורי הקלעים של ה - CockyBoys

בפסטיבל נציג שלושה סרטים מבית היוצר של CockyBoys אחד מהם הוא הסרט התיעודי שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בגוודלחרה 2019 "תשאירו את זה ללוי" המביא אל מסך הקולנוע את סיפורו של לוי קרטר, אחד מכוכבי הפורנו הגדולים של השנים האחרונות, ואת השינוי שהתחולל בחייו כאשר החליט להגשים פנטזיה נוספתח כמלכת דראג בשם סאסי פארס מאנר. לוי קרטר יגיע ביחד עם אמו ועם מלכת הדראג באמבי וודלי המוכר גם כשחקן הפורנו, ליאם ריילי.

סרט חדש שרק עכשיו ג'ייק ג'קסון סיים את עריכתו במיוחד לפסטיבל בשם "כל הקדושים: אוסף הבקבוקים" כוכבי הסרט שון פורד וקרטר דיין יגיעו לפסטיבל וינחו את מסיבת הגאווה של הפסטיבל ב-14 ביוני שבה יופיעו סאסי ובאמבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה מתוך הסרט 15 שנה צילום: אוריאל סיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזירה בישראלית תראו את

הרבנית פאלש
סרטו התיעודי הראשון באורך מלא של רועי גולדמן על תלמיד ישיבה בירושלים, שהתחתן ואשתו נכנסה להריון. כאשר נחשף שהוא גיי הוא מסולק מהבית לפני שהכיר את בתו. במהלך השנים הוא הופך למלכת דראג, הרבנית פאלש ומחליט לחזור ולהתעמת עם העולם החרדי ולהתאחד לראשונה עם בתו.
באדיבות yes דוקו

טרנסקידס הסרט
סרט קולנוע תיעודי המבוסס על סדרת הטלוויזיה התיעודית המצליחה של הבמאית הילה מדליה ("למות בירושלים", "רוקדים ביפו") וערוץ yes דוקו. ארבעה בני-נוער ישראליים עוברים תהליך מְשנֶה חיים ובלתי-הפיך; ארבע משפחות ישראליות מתמודדות עם התהליך המטלטל שעובר ילדן בגיל ההתבגרות האכזרי ממילא, כל אחת בדרכה.

רעם מן הים
בכורה ארצית לסרטו החדש של יותם בן דוד, שזכה בפרס פונדסיון מטא בפסטיבל הקולנוע שבמרסיי 2018 . שלושה חברי ילדות בני 19 נפגשים סביב מדורה לישיבה לילית במושב בו גדלו, רעמים גוברים מאיימים מעל גבעות המושב וספק הולך וגובר בנוגע לעתיד חברותם.

הדווקאים
סרטה של הדס איילון מתחקה אחר חייהם של שישה גברים הומוסקסואלים שנולדו בתקופת קום המדינה. דרך סיפור חייהם הסרט מתאר את החיים המחתרתיים והלא מתועדים של ההומוסקסואלים בישראל בשנות השישים והשבעים; מהתקופה בה הנטייה המינית הייתה לא חוקית ונחשבה למחלת נפש עד 1979, השנה שבה יצאו מספר אמיצים לכיכר מלכי ישראל על מנת להפגין למען זכויותיהם.


Work in Progress
מבקר הקולנוע הותיק, נחום מוכיח, חוזר ליצור קולנוע אחרי שנים שעסק בכתיבת ביקורת. מדובר בפרויקט שעדיין נמצא בשלבי עריכה וממתין לקבלת תקציב השלמות. במרכז הסרט ניצבת גילי בסון, אישה טרנסית רבת כישורים וכישרונות המגיעה מעולם חיי הלילה של תל-אביב ומשתתפת כפרפורמרית במסיבות הכי לוהטות בעיר. גילי מחפשת לעצמה דרכי ביטוי כשחקנית וכמעצבת אופנה. היא כריזמתית, מצחיקה, חופשייה, נועזת ואסרטיבית, אך המציאות מאלצת אותה עדיין להתמודד עם אפלייה, דעות קדומות והצורך להוכיח שמגיע לה להיות אמנית לגיטימית ושוות זכויות בחברה.

ועוד בתוכנית הישראלית: הקרנה חגיגית של סרטו המדובר של תומר הימן, "יונתן אגסי הציל את חיי" ומפגש עם יונתן אגסי II מחווה לכבוד 30 שנה לבית ספר לקולנוע סם שפיגל II הקרנת הסרט "יוצאים מהכלל - רוני קובן פוגש את הקהילה הקווירית" ולאחריה פאנל עם רוני קובן, הבמאית שרון קרני והמשתתפים בסרט II בתחרות היצירה הצעירה ישתתפו 10 סרטי נוער ו 28 סרטים ישראלים קצרים יוקרנו בבכורה ארצית ועולמית במסגרת תחרות הסרט הישראלי הקצר.

בקיצור, יש לכם המון מה לראות ומעט זמן. GO!

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר?
כתבו לנו: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully