וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מידע מודיעיני?! למחרת היינו פתוחים כרגיל"

לאחר ההסכמה הראשונית ש"המשטרה צריכה לעשות את עבודתה", מתחילות לעלות שאלות על אופן פשיטת המשטרה על 'הסאונה' בתל אביב: "הם הבינו את גודל הטעות ושחררו אותנו מידית ללא תנאים"

בשיחה עם 'וואלה! גאווה' ובפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של 'הסאונה', מציג המקום גרסה נוספת לאירועים מסוף השבוע האחרון, והיא מטרידה, אבל מכיוון אחר.

"'ערכת הטינה', שהוצגה בתקשורת היא משחת הלחמה ששמשה לעבודות התאורה בבר לקראת שבוע הגאווה, הם עשו בושות לעצמם", אומר לנו אחד מבעלי הסאונה. "לא צו סגירה מנהלי, לא מעצר, כלום. למחרת, בשבת כבר היינו פתוחים כרגיל, ואירועי שבוע הגאווה ממשיכים בכל הכוח".

כבר כמה ימים שבקרב רבים מחברי הקהילה עולה הרגשת אי נוחות. לא סביב סוגיית הצורך בטיפול בסמים, אלא סביב האופן שבו פעלה המשטרה, בפשיטה על הסאונה בתל אביב, בסוף השבוע האחרון.

"כבר יממה לפני (הפשיטה) הגיעו למקום 2 שוטרים, שהעמידו פנים שמטרת הביקור היא בדיקת רישיון עסק ודרכי מילוט. השניים ביקשו לעשות סיבוב, צילמו את דלתות החירום ובדקו את סוגי המנעולים. במהלך הביקורת הוצג להם צמיד מפתח אלקטרוני שפותח את כל דלתות הסאונה, לאחר מכן גילינו שהצמיד נגנב", נכתב בפוסט התגובה הרשמית של הסאונה.

הטענות שעולות כנגד המשטרה הן שהשימוש במצלמת וידאו במקום בילוי כל כך רגיש, ואופן הפעולה האגרסיבי, שכלל לא פחות מ-30 שוטרים, לטענת הסאונה, היה מוגזם, פסול וחסר פרופורציה.

פעילות הסאונה בחודש הגאווה 2019. פעילות הסאונה בחודש הגאווה 2019,
פעילות הסאונה בחודש הגאווה 2019. יח"צ./פעילות הסאונה בחודש הגאווה 2019

"בליל שישי, בשעה 3 וחצי לפנות בוקר פרצו שוטרים מהדלת הראשית של הסאונה, עם הצמיד הגנוב", כך לטענת 'הסאונה'. כ-30 שוטרים פרצו את דלתות החירום, בטענה כי הסאונה מוכרת סמים. הם ריכזו את כל המבלים ברחבה הראשית לתדהמת צוות העובדים. לאחר בדיקה גופנית גסה של העובדים שלא העלתה דבר, נמצאה קופסה עם חומר צהוב אשר כונתה בתקשורת "ערכת טינה". מאוחר יותר התברר שהחומר שנמצא הוא לא יותר מאשר משחת הלחמה ששמשה לעבודות התאורה בבר לקראת שבוע הגאווה. השוטרים החלו להוציא את המבלים אחד אחד לצורך חיפוש בכל חפציהם, הם אפילו התבקשו להוריד תחתונים לכל זאת לעיני המצלמות שהביאו איתם השוטרים".

בסרטון, שהופץ בחוסר רגישות על ידי המשטרה, נראים המבלים כשהם עומדים במגבות, וממתינים להוראות השוטרים. טענה נוספת שעלתה היא שידוע כי כאשר המשטרה פועלת כנגד סחר בסמים, היא מחפשת את סוחרי הסמים, ולא את המשתמש הפרטי, כפי שנעשה באירוע הזה.

גבר בסאונה. אילוסטרציה. ShutterStock.. ShutterStock, ShutterStock
הסאונה פתוחה ופועלת כרגיל. אילוסטרציה./ShutterStock, ShutterStock

אפילו לא צו סגירה מנהלי

כבר ביום למחרת ניתן לסאונה אישור לפתוח את המקום, מה שמחזק את הטענה כי בחיפוש לא נמצא ממש. במקרים אחרים, בהם ערכה המשטרה פשיטות, ניתן לבית העסק צו סגירה מנהלי ל-30 יום, אך כאמור הדבר לא קרה במקרה הזה.

"באירוע נעצרו מנהל הבר והבעלים שהגיע מיוזמתו למשטרה. רק לאחר סרטון האימה שפירסמה המשטרה ולאחר איום תביעה הם הבינו את גודל הטעות ושיחררו אותם מיידית ללא תנאים ואישרו למועדון להיפתח מיידית.

אין לנו אלא לתהות על העיתוי ועל ה-"מידע מודיעיני" שהביא את המשטרה לבצע פשיטה מתוקשרת ומשפילה שכזאת.

אנחנו מבקשים להתנצל בפניי קהל לקוחותינו על ההשפלה והחוויה הלא נעימה שעברו ומודים לכולם על התמיכה הנרחבת מקיר לקיר שקיבלנו בימים האחרונים", הוסיפו בסאוונה.


יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר?
כתבו לנו: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully