וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלופה במיל', אורנה ברביבאי גאה בכם

היא יזמה את את שינוי הפקודה שאסרה על חיילים וחיילות לצעוד במצעד הגאווה, והשנה היא באה להרים איתם בתל אביב. לח"כ אורנה ברביבאי יש משהו להגיד לכם:

"השנה, לראשונה בחיי אצעד במצעד הגאווה. כמי ששירתה בצה"ל שנים רבות, לא היתה לי האפשרות לתמוך פומבית במאמבקים חברתיים - צודקים ככל שיהיו. זו בדיוק הסיבה שכאשר כהנתי כראש אגף כוח אדם בצה"ל יזמתי את שינוי הפקודה המאפשר לחיילים ולחיילות לעמוד על זכויותיהם כבני אדם.

אני בטוחה שביום שישי כשאצעד לצד חיילים, בלבוש אזרחי, ארגיש תחושת סיפוק על כך.

בצה"ל כצבא העם יש הזדמנות להפריך דעות קדומות. בגוף המיוחד הזה, אתה רואה את האנשים כמו שהם על יכולותיהם, כישוריהם והשונות שלהם. נקודת המפגש שלא היתה יכולה להתקיים בנסיבות אחרות, היא הזדמנות חברתית גדולה המוכיחה שכאשר ניתנת לנו היכולת לראות אנשים כפי שהם, דעות הקדומות אינן רלוונטיות ואם היו כאלה, הן בטלות.

אורנה ברביבאי, יש עתיד. אתר רשמי
האלופה במיל', אורנה ברביבאי./אתר רשמי

כשפיקדתי על חייל או קצין הומו, כמו גם כשהחלטתי לקדם קצינה לסבית לדרגה בכירה, עמדו לנגד עייני איכות הביצוע, רמתם האישית והנכונות שלהם לעשות כל שנידרש כדי לעמוד במשימותיהם בהצלחה. מעולם לא ייחסתי חשיבות לנטייתם וזהותם המינית של חיילי, ותמיד הייתי גאה על כך שצה"ל הוא מהמובילים בצבאות העולם בזכויות להט"ב.

בן גוריון ראה את "כור ההיתוך" כבסיס לרעיון הגדול של טובת המדינה, אך אני סבורה שאנחנו כחברה מתקדמת יכולים להרשות לעצמנו רב תרבותיות, אין צורך להתיך את השונות לידי פרופיל אחד אידאלי, אלא להיות מסוגלים להכיל כל אדם.

מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מצעד גאווה. ירושלים./נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

כחברת כנסת אני לא יכולה לקבל כי עדיין לא העבירו בישראל את ברית הזוגיות האזרחית, את חוק פונדקאות וחוקים נוספים שיש בהם בכדי לאפשר לכל זוג שהוא, לבחור את דרכו לאהוב ולהקים משפחה".

חג גאווה שמח.
ח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן)
אלופה במיל'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully