וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'סאונה ת'א': גבר טרנס התבקש לעזוב את המקום - "המבלים התלוננו"

20.6.2019 / 9:01

"אחרי שעה עם כל מיני אנשים מעניינים יותר ומעניינים פחות הגיע המנהל של המקום וביקש שנצא", מספר מתן לנדאו, שבילה במקום עם חבר טרנס.

טרנספוביה במקום בילוי של הקהילה? בפוסט פייסבוק שפרסם, סיפר מתן לנדאו, כי בשעה שבילה עם חבר טרנס ב'סאונה תל אביב', הגיע מנהל המקום, וביקש מהם לעזוב. זאת לאור תלונות של מבלים אחרים. ב'סאונה תל אביב' אמרו בתגובה: "יצרתם סצנה אלימה רוויה גידופים וגררתם התנפלות מצד לקוחות".

המקרה אירע בשבת האחרונה, במסיבת אפטר, לאחר המופע של עופר ניסים, בפארק הירקון: "חבר טרנס רצה שנלך לסאונה", מספר לנדאו, "שילמנו, נכנסנו ושיחקנו. אחרי שעה... הגיע המנהל של המקום וביקש שנצא איתו".

לטענת לנדאו נאמר להם כי זהו ערב לגברים בלבד, וכי הכניסה לנשים אליו אסורה. ועל כן על החבר הטרנס לעזוב את במקום. עוד טוען לנדאו כי נאמר להם שלמבלים אחרים בסאונה מפריעה נוכחות של טרנס במקום, וכי "גוף כזה גורם להם להרגיש לא נעים".

בשלב זה התחיל עימות בין המנהל לבין השניים,"כבר עלה לי מהסיטואציה ומהיחס והתחלתי לצעוק עליו, היו הרבה גברים שהסתובבו סביבנו מבלבול או שניסו לעזור, והחבר (הטרנס) אמר שהוא רוצה לצאת". הפוסט גרר תגובות רבות מצד חברי קהילה, אשר תקפו את הסאונה על היחס וההתנהלות.

הפוסט של מתן לנדאו

בילוי גאה. אילוסטרצייה.. ShutterStock, צילום מסך
בילוי גאה. אילוסטרצייה./צילום מסך, ShutterStock

המבלים האחרים התלוננו

אך מהתיאור של לנדאו ומתגובת 'סאונה תל אביב' עולה עוד נקודה מדאיגה: במשך שעה בילו השניים בסאונה, והאירוע החל בעקבות תלונות של מבלים אחרים במקום. כלומר, הומוסקסואלים, חברי הקהילה הגאה, שתיכן וחוו הומופוביה בעצמם, או נמצאים בשלב כזה או אחר ב'ארון', גילו טרנספובייה כלפי גבר טרנס, שבילה במקום.

בשנים האחרונות עלתה המודעות והחשיפה לקהילה הטרנסית, וזו מנסה להילחם על מקומה בתוך הקהילה הגאה. לא פעם סופגים חברי הקהילה הטרנסית גילויי טרנספובייה, הן חברי הקהילה הגאה, כפי שמסתמן במקרה זה, והן מקבוצות אוכלוסייה אחרות.


מ'סאונה תל אביב' נמסרה תגובה, וזו עיקרה:
"הבעיה התחילה כבר בכניסה, כשהחבר הטרנס... התחבא מחלון הקופאי, כנראה בכוונת תחילה בידיעה שתיווצר סיטואציה לא נעימה במקום. נכנסתם ובתחילה הוחלט להניח ולתת לכם...אך הדבר זה התגלה כבעייתי. קיבלנו תלונות ממספר רב של אנשים על הפרה בוטה בין היתר של נהלי הלבוש במקום, הם דרשו זיכוי ואיימו לעזוב, אז התקבלה ההחלטה להוציא אתכם. אך ההסבר לא עזר - יצרתם סצנה אלימה רוויה גידופים וגררתם התנפלות מצד לקוחות במבוכה שלא היה להם נוח עם העניין.

גם כמנהל המשמרת הסביר שיש ערב מעורב, שבו מארחים את כולם, הדבר לא עזר. בשום שלב לא דובר על "ערב סטרייטים" גם לא על "הם בסדר עם הדבר הזה". זאת לא השפה שבה אנו מדברים. אנחנו אוהבים ומקבלים את כולם! ועושים מאמצים כבירים בניסיון למצוא את האיזון בין הקהלים השונים בקשת הגאה, גם אם לא תמיד מצליחים לרצות את כולם."

האגודה למען הלהט"ב פרסמה בתגובה:
"מצופה מעסקים הפונים לקהילה הגאה להתייחס בכבוד ושוויוניות לגברים טרנסים כמו לשאר הגברים הלהט"בים. קהילת הלהט"ב מובילה את המאבק לקבלת השונה ולא תקבל הדרה בתוך הקהילה בגלל שונות - הדבר היחיד שצריך להדיר זה את הטרנספוביה! אנחנו דורשים ממועדון הסאונה שישנה את הנהלים שלו, כך שלא תפגע אף אוכלוסיה."

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully