וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנימו: לא חלשים - ורודים!

20.6.2019 / 17:02

אייל נחום, יוצר ומנהל אמנותי של להקת 'תיאטרון מחול ירושלים' ו"תקוות מסע" מציגים מופע מחול חדש, המבטא את תקוותם של קהילות מוחלשות והרצון לעתיד טוב יותר

ורודים. יח"צ/ורודים. יח"צ

במופע 2 יצירות מקוריות: "ורודים" מאת אייל נחום, יוצר ומנהל אמנותי של להקת 'תיאטרון מחול ירושלים' ו"תקוות מסע", של רוברטו סקאפטי, היוצר האיטלקי, מנהל להקת הבלט של תיאטרון טרייר בגרמניה.

"ורודים", היצירה של איל נחום - מתקיימת במרחב נטול מגדר ושואבת השראה, בין היתר, מהסרט "קיקי" של הבימאית שרה ג'ורדנו, אשר תיעדה את הקשר המיוחד בין קהילת הלהטב"ים בהארלם ניו יורק לסצינת ריקודי הווג שיצרה. כיום סצנה זו נפוצה במועדונים ברחבי העולם והסגנון הונצח בשנות השמונים ע"י הזמרת מדונה בקליפ לשיר "Vogue".

"תקוות מסע" מאת רוברט סקאפטי - סקאפטי שילב ביצירתו אלמנטים ווקאליים ותנועתיים מהווי חייהם של מבקשי המקלט בגרמניה בכדי להדהד את תקוותם שלהם לחיים ורודים בצל חוסר וודאות ושייכות בסביבתם החדשה.

אייל נחום סיפר לוואלה! גאווה שהמופע 'ורודים', צמח מתוך התרבות הפוליטית והחברתית, שיש במדינת ישראל. אייל, גאה בעצמו, ואב לשלושה ילדים, שהגיעו לעולם בפונדקאות, הזדעזע מאמירות שהופצו בתקופה האחרונה על ידי פלגים קיצוניים בחברה.

ורודים. יח"צ. יח"צ, יזהר טרמו
מתוך 'ורודים'. יח"צ./יזהר טרמו, יח"צ

לאילו אמירות אתה מתכוון?
"היה מי שאמר "בהמות", על חברי הקהילה, הקמפיין של אלי ישי, שקרא שלא יהיה 'אבא ואבא', הקמפיין של 'זהות', ואני פשוט הרגשתי שזה דורש התייחסות", הוסיף אייל. "זה פשוט אנכרוניסטי מה שקורה כאן. הזוי שמדינה שלמה משותקת, בגלל קיצוניים. וזה גם מתחבר לקולות בפוליטיקה שקוראים למדינת הלכה.

וכשזו המציאות, היה ברור לי שזה הולך להיות הנושא של המופע. נכון, הוא מאוד עצוב, ומדכא אך אחרי שראיתי את הסרט 'קיקי', הצלחתי להבין איך לקחת כאב וניכור, ולהפוך אותו לתנועה שפורצת גבולות, מתוך המקום החלש, נולד ה-Vogue. והיום, יש אקדמיות בעולם שמלמדות את התנועה הזו. ומתוך המקום הזה רציתי גם את היצירה שלי, לא לעשות קודרת, אלא דינמית, ואסתטית, וזוהרת. לתת קונטרה לדה-ליגיטימציה שיש לחברה הקהילה הגאה בכל מקום שהוא. רציתי לתת מקום של יופי, ושונות מגדרית, ושונות אישית. להעצים.

ואיך Vogue מתחבר לזה?
"ברגע שמתחיל הריקוד הזה אתה ישר "נדלק", אתה נחשף למשהו מרהיב. יש בו המון חושניות ורגישות וזה סוג מופע שהוא גם אישי, גם חברתי וגם פוליטי. הוא נישתי אבל זה בער בי, לאור כל מה שקורה במדינה.

אני חזרתי לארץ עם שלושת הילדים שלי, ובגלל שאין לנו זכויות, למחרת אני ובן זוגי כבר היינו צריכים ללכת לעבוד. הם גדלו, עברנו את זה, אבל פתאום הם רואים שלט חוצות שאומר שאנחנו לא משפחה, פתאום מדברים על זה בחדשות. וזה מפחיד אותי. שינסו להרחיק אותם מהעבר שלהם. מפחיד אותי שמהתקופה שהייתי תלמיד, ועד היום, כל פעם כשמישהו ומפספס סל או גול, צועקים לו "יא הומו". זו מילת הגנאי מספר אחת.

איך רואים את זה במופע?
"כל קטע נוגע בנושא אחר, במחאה אחרת. כל קטע מביע את הביקורת שרציתי להגיד עליו. אם זה חברתי, ואם זה פוליטי. יש פה דור שגדל בתוך אמביוולנטיות, אבל זה עניין של פלורליזם. למה מישהו צריך לרצות לשנות מישהו בכלל? ואת הרוח הזו אני ניסיתי להביא לבמה, ולקהל. ואני גאה על כך שלמרות הרוח מסביב, מופע כזה עולה, ויש מצעדי גאווה ביותר ויותר ערים, אלה אולי המשקפיים הורודים, שאנחנו צריכים על העיניים."

המופע ורודים יציג ביום א', 30/6/2019, בשעה 21:00 וביום ו', 26/7/2019, בשעה 14:00, במרכז סוזן דלל בתל אביב. לפרטים וכרטיסים: 03-5105656 או באתר: https://www.suzannedellal.org.il/

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר?
כתבו לנו: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

  • עוד באותו נושא:
  • מחול
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully