וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: כרטיס אשראי במגדר שתבחרו

24.6.2019 / 13:09

חשבתם על השם שמופיע לכם בכרטיס האשראי? לכם זה פשוט אך עבור טרנסג'נדרים וא-בינארים מדובר בעוד נקודת חיכוך סביב המגדר. כרטיס חדש שיושק בקרוב עושה לזה סוף.

כרטיס אשראי גאה/כרטיס אשראי גאה

עבור רבים בקהילה הגאה, השם בכרטיס האשראי לא משקף את זהותם האמיתית. הקונפליקט עולה סביב השם המוטבע על הכרטיס, שפעמים רבות, במיוחד עבוא הקהילה הטרנסג'נדרית והא-בינארית, אינו תואם את זהותם המגדרית.

בסקר שנערך, כמעט שליש מהאנשים שהציגו תעודות זהות עם שם או מין שאינם תואמים את השם שבו הם מציגים עצמם, דיווחו על חוויות שליליות, כמו הטרדה, הכחשת שירותים ואף תקיפה.

וכן התברר כי טרנסג'נדרים רבים בוחרים לוותר על עדכון שם, בשל המורכבות והחרדה הכרוכים בדבר. עד כה, האפליה הזאת הגיעה גם לכרטיסי אשראי ולמנגנוני התשלום שלהם. מסיבה זו, בדיון שנערך בועידת ניו-יורק בנושא זכויות האדם, חשפה לאחרונה 'מאסטרקארד' את הכרטיס החדש, אשר יופץ בקרוב.

מדובר בכרטיס בשם '™ True Name', המאפשר רישום שמות אמיתיים, שיופיעו על כרטיסים, ללא דרישה לשינוי השם בצורה משפטית. הדבר יקל על הנקודה הרגישה וימנע מצבי מבוכה.

ב'מאסטרקארד' קוראים לתעשייה ליישם את אפשרות זו כסטנדרט, על מנת להבטיח שמוצרים פיננסיים של אנשים ישקפו את זהותם האמיתית. "אנחנו בני ברית של הקהילה הגאה, ואנחנו רוצים להיות הכוח שיוביל לשינוי", אמר רנדל טאקר, מנהל הגיוון והכללה הראשי של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully