וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: זו הפעולה שמגדילה את הסיכוי למחלת מין

ד"ר רועי צוקר

28.6.2019 / 8:30

די, די לא להיות נבוכים. כחלק מה"הכנות", רבים עושים אותה, ולא יודעים שאם לא נזהרים, הסיכוי להדבקה במחלות מין וב-HIV גדל משמעותית

אז על מה אנחנו מדברים? במחקר שיצא לאחרונה בעיתון SEXUALLY TRANSMITTED INFECTIONS, בדקו את הקשר שבין ביצוע חוקן, כן כן, אותה פעולה שמומלץ לעשות כהכנה… ל…. לבין העלייה בשכיחות מחלות מין ובכללן גם HIV.

למה הכוונה ב'חוקן'? רבים, גם בעולם הרפואי, מכירים את הפעולה: הזרמה של נוזלים כמו מי ברז פנימה, דרך מכשור כלשהו, או קצה צינור. מדובר בפרקטיקה נפוצה הנהוגה לפני יחסי מין אנאליים ולעיתים גם אחריהם.

כל המחקרים שנבדקו כללו ביחד מעל 21,000 גברים והתקיימו בין השנים 1982 ל-2018. בעבר התשובה לא הייתה חד משמעית - האם אכן ישנה עלייה בשכיחות מחלות מין לאור ביצוע חוקן, אך כעת, סיכום המחקרים שנעשה באוניברסיטת שנחאי, מראה תוצאה חד משמעית.

מהבדיקה עולה כי ביצוע חוקנים לפני מגע מיני, העלה את הסיכויים להדבקות במחלות מין וב-HIV באחוזים ניכרים. החוקרים סוברים כי השימוש באביזרים לחוקן, או ביצוע לא זהיר של אחד, עלול לגרום לנזק ברקמה הרירית של האזור ובדרך זו להעלות את הסיכוי לכניסה של חיידקים הגורמים למחלות מין ולהדבקה בוירוסים, כמו HIV והפטיטיס.

52% מהמשתתפים במחקרים דיווחו על ביצוע חוקנים ובנוסף נראה כי אלה שביצעו חוקנים, דיווחו יותר על קיום מין ללא קונדום וריבוי פרטנרים.

ישבן. אילוסטרצייה. ShutterStock, ShutterStock
בעדינות, כבר אמרנו. אילוסטרציה./ShutterStock, ShutterStock

בסופו של דבר התגלה כי הסיכוי להדבקה ב-HIV היה גבוה פי 3 באלה המבצעים חוקן. לגבי מחלות מין אחרות, עלה סיכוי פי 2 להידבק במחלות המועברות ביחסי מין, כמו קלמידיה וזיבה.

החוקרים האמינו כי הסיבות העיקריות לעליה בשכיחות HIV ומחלות מין אחרות הן פציעה של הרקמה הרירית העדינה באיזור הרקטום בעת ביצוע חוקן, הסרה של חיידקים טבעיים של הגוף בעת הפעולה ובמקרים מסויימים העברה של חיידקים דרך שימוש באותם כלים/מכשירים לביצוע חוקן.

מה המסקנה שלנו לעניין?
עדיף לא להשתמש בכלים לחוקנים, אשר אחרים השתמשו בהם לפני כן, וודאו שהכלי שלכם - שלכם בלבד
וכן יש להיזהר ולבצע חוקן בעדינות ככל האפשר על מנת לא ליצור פציעות, ולו מיקרוסקופיות, ברירית שבאזור.

מעבר להכל, זכרו ששימוש בקונדומים הוא דרך מעולה למנוע את ההדבקות ובמקרה של HIV גם שימוש ב-PREP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully