וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת גן: ספסלי הגאווה הושחתו - וכך הגיבה העירייה

29.6.2019 / 8:55

השנה צינה לראשונה רמת-גן אירועי הגאווה. ראש העיר תמך, המונים הגיעו, אך כיצד הגיבה העירייה לתלונתו של אורי צ'רטריפסקי, על השחתת ספסלי הגאווה שהוצבו בעיר?

הצלחה גדולה הייתה לאירועי הגאווה שצויינו השנה בעיר רמת גן. אלפי אנשים הגיעו, עברי לידר הרים עם איתן רז, DJ מיכל שור ומלשה נתנו בראש, ועוד לא הזכרנו את ההופעה של ספיר סבן.

למרות לא מעט קשיים בדרך, ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, עמד נחרצות על קיום האירועים, ואף אישר תליית דגלי גאווה בסמוך למוקדי החגיגות. בנוסף גם כמה ספסלים, באזורים נבחרים בעיר, נצבעו בצבעי גאווה.

רמת-גן גאה. צילום באדיבות העירייה. באדיבות העירייה,
ספסלים גאים בעיר רמת-גן/באדיבות העירייה

אך גם לאחר שיצאה הפעילות לדרך, לא הכל עבר חלק. זמן קצר לאחר שניתלו, אלמונים שרפו את דגלי הגאווה שהוצבו ברחובות. ראש העיר הודיע מייד כי על כל דגל שישרף, יתלו עשרה אחרים. וכי אפס הסבלנות לאלימות נכונה לא רק לקהילה הגאה, אלא עבור כל אירוע או קבוצה באוכלוסיה.

אך שריפת הדגלים אינה הייתה האירוע היחיד. כאמור, במהלך חודש יוני, כמה שבועות לפני אירועי הגאווה, צבעה העירייה מספר ספסלים בצבעי הגאווה. אורי צ'רטריפסקי, תושב העיר, שם לב שלא כולם היו מרוצים מהעניין: באחד הלילות אלמונים צבעו בספרי שחור חלק מהספסלים.

ספסל גאווה הושחת ברמת גן. אורי צ'רטריפסקי,
השחתת ספסלי הגאווה ברמת-גן/אורי צ'רטריפסקי

כחלק מהשירות לאזרח והאכפתיות של ראש העיר, פועל ברמת גן קו וואצאפ ישיר, המאפשר לתושבים ליצור קשר עם העירייה, ואליו פנה אורי.

הוא צירף שתי תמונות של הספסלים, ציין את מיקומם, ותהה האם כמו שתלו מחדש את דגלי הגאווה, כך גם הספסלים המושחתים יתוקנו. הפנייה הגיעה אל מחזיק תיק הקהילה הגאה ברמת-גן, חבר המועצה ישראל זרי, שפעל לתיקון העניין במהירות. זרי הפנה את תשומת ליבו של ראש העיר, ומכאן פעולת העירייה הייתה נחרצת ומיידית. כבר ביום למחרת עודכן אורי צ'רטריפסקי כי הספסלים נצבעו מחדש, כאשר ישראל מוודא את ביצוע הצביעה ואף דואג שתישלח תמונה מעודכנת אל אורי.

על שלל אירועי הגאווה אמר זרי: "אנחנו עושים היסטוריה ברמת גן. עיר שנחשבה למיושנת, מבוגרת ולא רלוונטית הופכת להיות אחת מהערים הליברליות, הסובלניות והשוויוניות בארץ. אירוע גאווה הוא סימן לעיר שמעודדת את התושבים לכבד אחד את השני ולהיות חברה מכילה וטובה יותר. אני מודה לראש העירייה על השותפות והאכפתיות החל מהרגע הראשון בנושא.

פייר? אנחנו במערכת וואלה! גאווה התרגשנו.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

שיחת וואצפ עם עיריית רמת גן. צילום מסך, צילום מסך
מתוך השיחה עם העירייה/צילום מסך, צילום מסך
ספסל גאווה ברמת גן. עיריית רמת גן,
ספסל גאווה, לאחר שנצבע מחדש על ידי העירייה./עיריית רמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully