וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר הייתם ב"טיפולי הרמה" בירושלים?

דני בוקובזה

30.6.2019 / 10:38

את הליין "טיפולי הרמה", כולם כבר מכירים. אבל איך הוא נולד? מאיפה בא השם? ואיך יוצרים תוכן גאה בעיר כמו ירושלים? דני בוקובזה, ממייסדי הליין, מספר

"נפגשנו לראשונה לדבר על "טיפולי הרמה" בלילה קפוא באמצע פברואר, כשחוץ משם הליין, לא היה לנו יותר מידי. מה כן ידענו? שיש לנו חזון:

נמאס לנו שאין ליין מסיבות גדולות עבור הקהילה הירושלמית. נמאס לנו ליסוע לתל אביב, אנחנו רוצים FUN, אין ליין כזה בירושלים ואנחנו הולכים לייצר אחד! ככה נולד הליין שלנו.

יש בירושלים יוזמות להט"ביות מהממות; יש בר שכולנו אוהבים להגיע אליו, "הוידאו"; יש בתי קפה להט"ב פרינדלי, יש את הבית הפתוח שנותן מענה קהילתי מדהים, יש אירועים מדי פעם, ומצעד. אבל מה עם מקום לרקוד בו? מה עם מסיבה?

גיבשנו קונספט: החלטנו על טראש פופ כז'אנר מוזיקלי מוביל, וזה מה שרוקדים אצלנו - פופ צבעוני, גאה ומרים. החלטנו על ערכים שנהדהד לאורך כל הדרך: קהילה, כיף, גאווה ופתיחות.

משם, דברים המשיכו להתקדם כשהחזון סולל לנו את הדרך: הגענו ל-R&R diner, הלוקיישן של המסיבות הראשונות שלנו, ודיברנו עם ברק בעיניים. בלי כסף, בלי תכנית אופרטיבית, אבל עם יוזמה שהאמנו בה באמת, וזה עבד.

רעות (מבעלי המקום) פתחה לנו את הדלת, והסכימה לקיים את המסיבה במסעדה שלה, אבל מה עושים עם דיג'יי? כמה כסף נוציא, בהתחשב בעובדה שאין לנו שקל? פנינו לכמה דיג'ייז ירושלמים מהממים, שנדבקו בהתלהבות שלנו וזרמו איתנו על מחיר חברים.

סגרנו ליין אפ, ההתרגשות שלנו נסקה ועברנו לגרפיקה. גיא עיצב לנו לוגו, עמוד הפייסבוק שלנו עלה לאוויר, הגיעו לייקים ועוקבים, והתחלנו להרגיש קהל ופידבקים תומכים. מצאנו צלמת שבאה לעזור מתוך הזדהות עם המטרה וככה הרמנו את המסיבה הראשונה שלנו.

כשחצינו את רף ה-100 הכרטיסים, הרגשנו שעשינו את זה. כשבסוף הערב ספרנו 150 כרטיסים הרגשנו שהצלחנו בענק. כשאחרי המסיבה קיבלנו הודעות על בסיס שבועי - מתי הפעם הבאה? - הרגשנו שהזזנו משהו בעיר. כשבמסיבה השנייה שלנו הגיעו כמעט כפול אנשים - הבנו שצומחת כאן היסטוריה ירושלמים קטנה.

הקהילה הגאה בירושלים היא הקהילה הכי מגוונת בארץ. חרדים, חילונים, ערבים, יהודים, נשים, גברים, קווירים ודתלשים חיים בה יחד, כשלפעמים הם נושאים יותר מטייטל אחד מהרשימה הזו. אבל לרשותם עמד מספר די מצומצם של מקומות מפגש קהילתיים.

מתוך מסיבת הגאווה של הליין

בגלל זה הקפדנו ש"טיפולי הרמה" יתן מקום לכולם: נשים, גברים, בוגרים, צעירים ושלל הזהויות של הקהילה שלנו. אך מעבר למקום מפגש, רצינו לבנות עבור כל אלה קהילה. כל מי שעוד לא מצא את המקום שלו, כל מי שהיה נוסע לתל אביב, כל מי שחיפש מרחב שיאפשר לו להיות הוא.

כשהתחלנו לעבוד על הליין חשבנו שידענו כמה גדול הצורך וכמה הקהילה שלנו צמאה לאלטרנטיבה ירושלמית; היום, כבר אנחנו יכולים לומר - הקהילה הגאה הירושלמית מתעוררת, והיא גדולה, היא תוססת מאי פעם והיא מרימה.

אז בואו להרים ב"טיפולי הרמה" הליין גאה ירושלמי, שפתוח לכולם.

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully