וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: אירועי גאווה בבת ים וביהוד

אמרנו בכל מקום, והתכוונו לזה. לרשימת הערים העורכות השנה אירועי גאווה וסובלנות, מצטרפות 'בת ים' ו'יהוד-מונוסון', אשר יערכו היום (שלישי) הפנינג פתוח לצבור

אם נדמה לכם שהשנה נשבר שיא של אירועי גאווה ומצעדים, אתם צודקים. תחת המטרה להנגיש לציבור את נושא הגאווה והסובלנות וכן מתוך הכוונה להגביר את המחאה הגאה, נערכים השנה יותר אירועי גאווה מאי פעם, במסגרת חודש הגאווה.

אחרי אירועים מוצלחים ברשל"צ, רמת-גן וטבריה, היום (שלישי) ויצטרפו לרשימה בת ים ויהוד-מונוסון. את האירועים יזמו, בין היתר, פעילים מקומיים, כאשר תמהלי האירועים מתאים לכל המשפחה.


אז מה הלו"ז?
בבת ים יחל האירוע בשעה 17:00, ברחבת הדשא מול העירייה, וצפויות בו פעילויות לילדים, דוכני הסברה, כיבוד קל ומוזיקה. האירוע נערך ביוזמת חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי-מורג, האגודה למען הלהט"ב, הקהילה הרפורמית השוויונית ו'הגל הגאה'.

ביהוד-מונוסון, יחל האירוע בשעה 19:00 בבית החינוך - יהודה הלוי, וצפויים בו הקרנה של הסרט "על הרצף" ומפגש עם הדמות הראשית, שולחנו עגולים וכן ישא דברים אביהו מיזן, מנכ"ל המרכז הגאה בתל אביב.

אירועי גאווה ביהודה מונוסון. יח"צ, צילום מסך
אירועי גאווה ביהודה מונוסון/צילום מסך, יח"צ

אך כמו בערים אחרות, גם כאן הדרך לקיום האירועים, לא הייתה קלה. בבית ים העמידה בתחילה המשטרה דרישות אשר איימו לבטל את האירועים. בין היתר דרשה לגדר את שטח הפעילות בגדר בגובה שני מטרים, הצבת מאבטחים פרטיים רבים ומגנומטרים, כל זאת כשבעלות הדרישות, צריכים לשאת מארגני האירועי.

בעקבות הדרישות, פעלה האגודה למען זכויות האזרח אל מול המשטרה, והעלתה שהדרישות אינן חוקיות ויש לבטלן. חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי-מורג אמרה כי: "שום דבר לא יעצור אותנו מלקיים את האירוע הזה. גם לא פגיעה בחופש המחאה שלנו", לא יעלה על הדעת שאזרחים במדינת ישראל יוכלו להביע את מחאתם ואת הדרישה לשוויון זכויות, רק בתנאי שיש להם כסף".

לאחר הדברים חזרה בה המשטרה מהדרישות, ואישרה את קיום האירוע

יש לכם מה להגיד לנו? משהו לספר? רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו לנו:
Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully