וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הקהילה לשר אוחנה: הקל על רישום הורים גאים

האם עכשיו יבוא השינוי? האגודה למען הלהט"ב פנתה למספר שרים, ובהם שר המשפטים אמיר אוחנה, בדרישה לבחון מחדש ולתקן חלק מההמלצות בנושא רישום הורות בקהילת הלהט"ב

שר המשפטים אמיר אוחנה בועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה ILGBT, 11 ביוני 2019. ראובן קסטרו
שר המשפטים, אמיר אוחנה. צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

האגודה למען הלהט"ב פנתה הבוקר בשם הארגונים הגאים במכתב לשר המשפטים אוחנה, שר העבודה והרווחה חיים כץ וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבחון מחדש ולתקן חלק מההמלצות שגיבשה הוועדה הממשלתית בנושא רישום הורות בקהילת הלהט"ב.

הוועדה, שמונתה בשנה שעברה על ידי השר כץ, צפויה לפרסם את המלצותיה בקרוב. הוועדה גיבשה מספר המלצות שאימוצן בידי הממשלה יביא לשינוי ההליך שנדרשים לעבור הורים להט"בים אשר מגישים לבתי המשפט בקשה להירשם כהורים לילדיהם (הליך המכונה "צו הורות פסיקתי").

ארגוני הקהילה ביקשו להשוות את התנאים ברישום הורים גאים לשל הורים סטרייטים והגישו עתירה בנושא, כאשר פסק הדין צפוי להינתן בקרוב. לכל הפחות, מבקשים בארגונים להקל בהליך הרישום המשפטי.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

לטענתם, רוב הדרישות כפי שהוצגו בפני הוועדה נדחו ללא סיבה, והוועדה החמיצה את ההזדמנות להמליץ על שינוי משמעותי בצו ההורות לטובת הקהילה הגאה. מכיוון שההמלצות טרם נבחנו על ידי שר המשפטים הנכנס וטרם פורסמו, כעת דורשים ארגוני הקהילה שההמלצות יתוקנו טרם יישומן ופרסומן.

הארגונים דורשים לבטל את הדרישה מבני הזוג להוכיח שהיו בקשר זוגי במשך 18 חודשים לפני הלידה כתנאי לרישום הורות. בנוסף נדרש שהרשויות יחויבו לטפל גם בבקשות לצו הורות שהוגשו לפני הלידה, בתקופת ההיריון, וזאת על מנת להתחשב בבני הזוג ולאפשר להם להתפנות לטיפול ברך הנולד במקום לנהל הליך משפטי מיד לאחר הלידה.

כמו כן נדרש שצו ההורות יחול רטרואקטיבית למועד הלידה, כך שלא יווצר "חלל משפטי" שבו ההורה אינו רשום וזכויותיו נפגעות. בקשה נוספת היא שהמדינה תכיר גם במשפחות שבהן שלושה או ארבעה הורים בפועל, כפי שקיים במשפחות המבוססות על "הורות משותפת" (זוג גברים שמגדל ילדים יחד עם אישה או זוג נשים, או להיפך).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השר חיים כץ, בפתח ישיבת הממשלה 24 בדצמבר 2017. הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
שר העבודה והרווחה חיים כץ. צילום: צלמים זמניים מורשים/מערכת וואלה! NEWS, הדס פרוש

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב:
"הגיע הזמן להפסיק לשים אותנו תחת זכוכית מגדלת באופן שמפלה קהילה שלמה. אנו פונים ופונות לשר המשפטים, שר העבודה והרווחה והיועמ"ש כדי שההזדמנות לשינוי לא תוחמץ ושיפורסם צו הורות שנושא בשורה אמיתית. לא מדובר בחקיקה, תקנות ותקציבים אלא רק ברצון טוב ושכל ישר".

עו"ד אור קשת, מנהל קשרי הממשל של ארגוני הקהילה הגאה, החתום על המכתב:
"מאסנו בהבטחות והצהרות ואנו מצפים משני השרים, וכן מהיועץ המשפטי לממשלה, להיענות לדרישותינו מתוך הבנה שמשפחה עם הורים גאים שווה בדיוק למשפחה עם הורים סטרייטים."

אורלי וייסלברג צור שהגישה את הבג"ץ בנושא עם בת זוגתה מסרה:
"מדינת ישראל מערימה קשיים עצומים על זוגות להט"ביים בכל שלבי הקמת ורישום המשפחה. הממשלה ממשיכה להתנגד לשוויון זכויות ולתיקון של פרקטיקות מפלות. בעתירה שהגשנו להשוואת הליך רישום של שתי אימהות לזו של גבר ואישה - מתעקשת המדינה על הליך משפטי מסורבל ויקר שמציב דרישות שכל זוג אחר אינן נדרש להן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully