וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול האיומים: המצעד לשיוויון זכויות בנתניה יוצא לדרך

10.7.2019 / 22:03

"כולם לבוא עם בקבוקים ואבנים" היא רק תגובה אחת מתוך רבות שפורסמו, נגד מצעד הגאווה בנתניה. למרות האיומים וחוסר התמיכה מצד העירייה, בשישי הקרוב יצא המצעד לדרך

מצעד הגאווה בנתניה. צילום מסך. צילום מסך, צילום מסך
מצעד הגאווה בנתניה./צילום מסך, צילום מסך

זה היה אמור להיות הפנינג גאווה רגוע ומשפחתי, בכיכר העצמאות. בתחילה ביקשו פעילי "גאווה בנתניה" לערוך מצעד גאווה בעיר, אך גורמים בעירייה רמזו להם שעדיף התחיל ב"אירוע קטן", המושך פחות תשומת לב.

הצדדים הגיעו להסכמה על קיום הפנינג גאווה, אשר גם לו עלו דרישות מחמירות: ללא במה, ללא אלכוהול, ללא מסיבה, ומנגד הסכימה העירייה לקחת חלק בארגון האירוע, ואף להשתתף בחלק מההוצאות הכרוכות בו.

אולם, ככול שהתקרב מועד האירוע החלו להישמע בעירייה קולות הקוראים לביטולו, כשאלה מלווים ב"קמפיין" מגמתי, בחלק מהעיתונות המסורתית-המקומות. שם פורסם כיצד "ניצלו הצביון היהודי וקדושת העיר", על ידי חברי מועצה, שסיכלו את קיום ההפנינג. זמן קצר אחר כך ביקשה העירייה להעביר את האירוע למקום סגור, או למקום שאינו במרכז העיר, והציבה זאת כתנאי לקיומו.

פעילי 'גאווה בנתניה' אמרו בתגובה שהם מסכימים לכל התנאים שהציבה העירייה, אך לא יסכימו "להתחבא" ולהידחק לשולי העיר. בתגובה הודיעה העירייה על ביטול שיתוף הפעולה, וההפנינג בוטל.

לאור הדברים, החליטו הפעילים על קיום מצעד גאווה מחאתי עצמאי בעיר, ואלו פעלו אל מול המשטרה, אשר אישרה את קיומו ביום שישי הקרוב. לקראת המועד, פרסמו הפעילים את דבר המצעד בקבוצת פייסבוק סגורה של תושבי העיר, ואז החלו לזרום איומים רבים, הן בתגובות והן בהודעות פרטיות, אל חלק מהמארגנים.

פעילים גאים בנתניה. (צילום מסך). צילום מסך, צילום מסך
חלק מפעילי "גאווה בנתניה". צילום מסך./צילום מסך, צילום מסך

לצד תגובות אשר קראו "בושה" ו"מצעד של חולי נפש", היה מי שאיים באלימות של ממש: "כמה מכות יהיה ביום הזה, כמה דם הולך להיות ברצפה", כתב אחד. "יאללה, כולם להביא בקבוקים ואבנים, נעשה להם יום כיף", הוסיף גולש אחר. "להזכירכם, זאת מדינת היהודים, לא מדינת חצאי בהמות שבאים להטיף לנו מוסר, אתם חולים בראש", "אני אישית אבוא עם כל מי שחכם ולא רוצה את הטינופת הזאת בעיר ונעשה לכם בלגאן ענק" וכך הצטברו עוד ועוד תגובות חריפות, לדבר קיום המצעד.

"יש קצת פחד, אבל אנחנו עומדים בקשר ישיר עם המשטרה, ואנחנו רוצים להשתתף במחאה הארצית של הקהילה הגאה, למען הזכויות והנראות שלנו", אמרה מעין מגלי, אחת מפעילות "גאווה בנתניה" לוואלה! גאווה. "אנחנו לא רוצים ולא צריכים לעבור לתל אביב, כמו שחלק מהמגיבים כתבו לנו. יש בנתניה קהילה לא קטנה, והיא לא חוזרת לארון".

"אנחנו מקבלים עכשיו את ההערות האלה בפייסבוק, אך יש מי שמקבל אותן ברחוב, בעבודה ובבית הספר. לכן חשוב לנו לצעוד בעיר, להגביר את הנראות ולהביע מחאה. אך גם אותה נעשה באופן מסודר", מדגישה מעין. "אין לנו כוונה לעורר מהומה או לחסום כבישים, ואנו לחלוטין מתכוונים להתחשב ברגשות התושבים".

עוד באותו נושא

שי, גדל בבית דתי: "פניתי לטיפולי המרה, שרק פגעו בי"

לכתבה המלאה
מכתב לראש עיריית נתניה. צילום מסך. צילום מסך, צילום מסך
הזמנה פתוחה לראש עיריית נתניה./צילום מסך, צילום מסך

למרות שביטלה העירייה את ההפנינג המקורי, ואינה לוקחת כל חלק בארגון המצעד שיתקיים, פעילי "גאווה בנתנייה" עדיין מקווים שראש העיר, הגברת מרים פיירברג - איכר, תגיע לאירוע ואף הוציאו מכתב רשמי בעניין.

"העירייה היא לא מקשה אחת", מוסיפה מעין. "יש בה חברי מועצה שתומכים בנו בגלוי, אך לצערנו קולות המתנגדים גוברים עליהם בינתיים. אפילו להתחבר לארון חשמל המוצב בכיכר העצמאות, דבר הניתן לכל הפגנה או אירוע הנערך בה, ביינתים לא מאשרים לנו. למרות שהוא מאוד יעזור לנו. אך ההזמנה שלנו לגברת פיירברג עדיין פתוחה, ונשמח לראות שראש העיר שלנו עומדת לזכות כל תושבי העיר, ובהם גם תושבים גאים".

מאחורי הקלעים יש מעט לחץ בקרב הפעילים הגאים, לאור האיומים. אך אלה, כאמור, מדגישים כי הם עומדים בקשר רציף עם המשטרה, ונערכים בהתאם. למעשה חוק חופש ההפגנה לא מאפשר לעירייה לבטל את האירוע, אך היא מסירה כל חסות או תמיכה בו.

"בסופו של דבר אנחנו בטוחים שהאור יגבר על החושך", מסכמת מעין, "ובטוחים שבעתיד נצליח להגיע לעמק השווה ולשתף פעולה עם העירייה בנושאים אחרים".

מצעד הגאווה בנתניה יערך ביום שישי בקרוב, ה-12.7.19, בשעה 11:00. התכנסות הראשונית תהיה בטיילת ניצה (שדרות ניצה 8) ובשעה 11:30 תצא צעדה לכיוון כיכר העצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully