וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גרמן: הסתייגות רוה"מ מדברי שר החינוך - מס שפתיים

את הדברים אמרה חברת הכנסת יעל גרמן, בשידור החי של וואלה! גאווה, מהפגנת הקהילה הגאה בתל אביב. המגיעים מחו על דברי שר החינוך רפי פרץ, שגם אליהם התייחסה גרמן: "אם הוא לא יחזור בו, הוא לא יכול ולא ראוי להיות שר החינוך"

יעל גרמן בראיון עם וואלה גאווה/יעל גרמן בראיון עם וואלה גאווה. צילום: רועי אברמוביץ'

מאות אנשים הגיעו אמש אל קריית הממשלה בתל אביב, במחאה על דברי שר החינוך, רפי פרץ. בראיון לחדשות 12 אמר כי ישנם טיפולי המרה לנטייה חד מינית וכי הוא ביצע טיפולים שכאלה בעצמו.

וואלה! גאווה העביר שידור חי מההפגנה, בו התראיינו יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הח"כים יעל גרמן ואיתן גינסבורג מ'כחול לבן' וכן רועי, נער דתי גאה, שהתייחס לדברי השר.

מי שלא חסכה במילים, והעלתה שאם לא יחזור בו השר פרץ, הוא לא יכול ולא ראוי להיות שר החינוך, היא ח"כ יעל גרמן, שהתייחסה בהרחבה לדברי פרץ: "כל ההתבטאות שלו משדרת חוסר הבנה, להט"בופוביה ובעיני זו גם גזענות". אמרה גרמן.

בהתייחס לטענה כי הדברים נאמרו תחת חופש הבעת הדעה, הוסיפה גרמן:
"מותר לו להביעה דעה שמותר להפלות בין ספרדים לאשכנזים? לא לקחת בנות ממוצא תימני ולהכניס אותן לבתי ספר? גם זו "דעה". מותר להביע את זה? זו לא דעה, זו גזענות... ... זה לקחת אנשים שגם כך מנדים אותם והם סובלים ולחזק את הסטיגמה הלא מוצדקת. אתה שר החינוך, יש לך אחריות.

הוא מייצג את הציונות הדתית וברור שיש בה בעלי נטייה הומו-סקסואלית, לסבית, בי, וטרנסג'נדרים. מה הם צריכים להבין? שהבית שלהם לא רואה בהם אנשים שווים? לא רואה בהם נורמליים?"

בהתיחסות לדרישה לפיטוריו, הוסיפה גרמן:
"לדעתי הוא חייב להיפגש עם בני נוער להט"בים, ולהבין מה הוא עשה להם. וגם לראות כמה שהם נפלאים כמו שהם. ואם לאחר הפגישה הוא יבין את הטעות, אז במקום שבו חוזרים בתשובה עומדים, סולחים להם. אבל בוא נראה שקודם הוא יעשה, ואם הוא לא יעשה את זה הוא לא יכול ולא ראוי להיות שר החינוך".

גרמן גם התיחסה להסתייבות שפרסם ראש הממשלה מדברי שר החנוך:

"צביעות, פשוט צביעות. לראש הממשלה היו ארבע הזדמנויות להצביע בעד החוק שלי, שאוסר טיפולי המרה. ארבע פעמים. ואו שהוא באופן אישי או שכל הממשלה והכנסת הצביעו נגד. אז באמת זה נורא קל היום, בתקופת בחירות, לבוא ולהגיד שהוא מסתייג.

יעל גרמן, יש עתיד. אתר רשמי
ההסתייגות של רוה"מ מדברי שר החינוך היא שטויות. ח"כ יעל גרמן./אתר רשמי

אם אתה מסתייג, למה הצבעת נגד? למה הצבעת נגד חוק הפונדקאות? למה אתה לא מאפשר אימוץ? למה אתה לא מאפשר את ברית הזוגיות? שיאשר ללהט"בים להינשא... ההסתייגות הזו היא שטויות. זו סתם צביעות. מס שפתיים שאין מאחוריו שום דבר.

"אנחנו נמצאים אבסורדי שבו שר החינוך מדבר ופוגע בתלמידים, שר התקשורת שונא את העיתונאים ושר המשפטים חושב שלא צריך למלא בכל פעם אחרי החוק. זה מצב שהוא לא נורמלי בעיני."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully