וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שש שנים היא שינתה לה את החיים

21.7.2019 / 14:53

מה שפעילות אחת יכולה לעשות: שירה, מדריכת חושן, ישבה בבר, כשלפתע נגשה אליה אישה זרה, הוציאה גלויה מהתיק ואמרה לה שהיא שינתה לה את החיים

חוש"ן. חוש"ן, עיבוד תמונה
חוש"ן/עיבוד תמונה, חוש"ן

למי שלקח חלק בפעילות חושן, זרוע החינוך וההסברה של הקהילה הגאה, חשיבות העניין ידועה. הארגון מפעיל מערך מתנדבים בכל הארץ, אשר מגיע לרוב למסגרות ומעביר סדנאות לפני צוות ההוראה והתלמידים מגיל גן ועד תיכון.

לפעילויות המועברות ישנה חשיבות רבה. בקרב התלמידים הן יוצרות שיח לקבלת השונה, מהוות מפגש בלתי אמצעי עם דובר גאה, מעניקות הזדמנות לשאלות והפרכת מיתוסים ומהצד השני, מאפשרות לנוער המתלבט מינית או נמצא בארון לקבל ביטחון.

מי שקיבלה הוכחה עד כמה חשובות ההרצאות המועברות היא שירה קורמן, חברת דירקטוריון המתנדבת כבר שבע שנים בחושן ומעבירה פעילויות באופן קבוע. "זו בדיוק הסיבה שלשמה הצטרפתי", אמרה שירה לוואלה גאווה.

"אני רגילה לתגובות, אחרי כל פעילות שאני מעבירה, אם בפני צוות חינוכי ואם בפני תלמידים מגיעות שאלות, הערות, חיזוקים. זה עניין קבוע. אבל זה היה חריג: ישבתי בבר עם חברים, כשלפתע נגשה אלי בחורה שאני לא מזהה.

אני מסתכלת, מנסה להבין אם אנחנו מכירות, ואז היא שאלה אותי "את במקרה שירה?". היא לא הייתה בגיל תיכון ולא הצלחתי להיזכר בפעילות לקהל בוגר שממנו יכולתי לזהות אותה. עניתי לה ש"כן", ואז היא הוציאה גלויה ישנה מהארנק".

"התרגשתי מאוד", שירה קורמן.

העברת הדרכה בבית הספר שלה?

"לא הצלחתי לחבר את הפנים להדרכה שהייתה לי, ושוב היא לא נראתה בגיל תיכון. הסתכלתי על הגלויה ואז היא אמרה לי בהתרגשות שלפני שש שנים, העברתי פעילות אצלה בבית הספר, והיא פשוט זיהתה אותי, ומאז היא שומרת את הגלויה הזו.

התרגשתי מאוד. אנחנו בחושן יודעים שיש לפעילויות שלנו משמעות גדולה אבל אין מרגש יותר מלפגוש שש שנים אחרי, מישהו שהשפעת לו על החיים. שנתת לו כיוון בתקופה שהוא רק חיפש.

זה תמיד מרגש ובאמת זו אחת המטרות המרכזיות של חושן. אנחנו מעבירים פעילויות לאנשי חינוך, צבא וכל מסגרת שרק אפשר כדי ליצור מודעות, שיח, לתת כלים ולהפוך את המרחב החינוכי למוגן ובטוח עבור ילדים ובני נוער להט"בים, וכן עבור המשפחות שלהם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully