וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגל גאה חדש: "שיר אהבה לגבר זו עוד יציאה מהארון"

31.7.2019 / 11:22

אחרי שלושה סינגלים, הזמר תום אקו חושף את "אני". הסינגל הרביעי, שלוקח כיוון חדש. "אני שלם, כבר לא מבקש מהחברה לקבל אותי. אני מבקש את זה מהגבר שאיתי"

קליפ השיר "אני". תום אקו.

הסינגל החדש של הזמר, תום אקו, נולד בכלל כפניה לחברה שבה אנחנו חיים. "זה אני, קבלו אותי כמו שאני". אבל מערכת יחסים שנגמרה שינתה את התמונה, והשיר קיבל תפנית - "אני פונה אל הגבר שאיתי. 'אל תבקש לשנות'. אני לא מושלם, אבל מי כן?".

בשיחה עם וואלה! גאווה חושף תום את הסיפור מאחורי השיר, וגם איך זה להופיע עם שיר אהבה לגבר - לפני המשפחה שלך?

אז רציתי להגיד זה "אני" לעולם, ובסוף אמרת את זה לגבר שלך

"זה התחיל מדף שהיו כתובות עליו המילים "זה אני". זה מה שרציתי להגיד לעולם - "זה אני, קבלו אותי כמו שני". הייתי אז בזוגיות, כתבתי בית ופזמון והשיר חזר למגירה. הזוגיות נגמרה וכשמצאתי את הדף, הרגשתי שנקודת המבט שלי השתנתה. כמו הרבה אנשים אחרי פרידה, שאלתי את עצמי "מה עשיתי לא בסדר". אתה אומר לעצמך "זה אני", אבל אולי זה לא מספיק טוב.

כשחפרתי בזה החלטתי לעמוד מול זה והבנתי ששום דבר בי לא בסדר, וזה הכיוון שהשיר קיבל: "זה אני, אל תבקש לשנות". אני כבר לא אומר את זה לחברה שסביבי. אני אומר את זה לגבר שאיתי. "קבל אותי, עם השריטות, עם הטוב ועם הרע". אני לא מושלם, זה ברור, אבל מי כן?

תום אקו - אינסטגרם

מתי נולד השיר?

"הוא קיים שלוש שנים, ולפני כמה חודשים הרגשתי שהוא בשל, ואפשר להתחיל לעבוד עליו. הוא היה אמור להיות הסינגל השלישי שלי, אבל משהו בהרגשה שלי אמר לי ש"עוד לא". בניגוד לשלושת השירים הקודמים, השיר הזה קצבי יותר, הוא לא בלדה שקטה. וגם בלחן ובמילים שכתבתי, היה דגש על משהו שיהיה קליט יותר לאוזן.


יש פה באמת שינוי כיוון, לעומת הסינגלים הקודמים

"תשמע, בשורה התחתונה, בתור יוצר אני רוצה להעביר מסר, לגעת באנשים. אז שיר יכול להיות מאוד מתוחכם ועם מסרים רציניים, אבל הוא לא מצליח לגעת. צריך להגיע לאמצע. להעביר את המסר שלך, וליצור משהו שאנשים ירצו לשמוע, שיהיה להם נעים באוזן. אני חושב שהצלחנו ב"אני" לעשות את זה.


למה לקח כל כך הרבה זמן עד שהוצאת סינגלים?

"אני כותב מגיל 10, יש המון במגירה. אבל שנים "פחדתי" לקחת את מה שכתבתי ולהפיק את זה. יכול להיות שזה אומץ שהיה צריך להתבשל.

והרימו גבות על ה"תפנית"?

"היה מי שהתפלא 'מה פתאום באמצע החיים אתה מתחיל לשיר ולהוציא סינגלים', אבל כל אחד מכיר את עצמו ויודע מה עושה לו טוב, מה מרגיש לו נכון ושלם. ולי, זה מרגיש נכון ושלם. תמיד מסתכלים על התחום הזה כעל תחביב, "תהיה זמר, אבל שיהיה לך גם מקצוע". צריך להתחזק מספיק כדי לעמוד מול זה בלי להתערער. בכל מקרה זה תהליך… מנטלי, אישי ובוא נודה על האמת, גם כלכלי".

אתם עוד לא פה?!

בואו לפייסבוק של וואלה! גאווה

לכתבה המלאה

לא אשכח - קליפ רשמי

ומה גרם לזה לפרוץ?

"עברתי פרידה לפני שנתיים, שגרמה לי להבין שאני רוצה וצריך לעשות את מה שעושה לי טוב, בלי לחכות שדברים יקרו. תמיד רציתי לשיר, אז עשיתי הופעה קטנה, וכשהיא נגמרה ניגש אלי סאוונד-מן וחיבר אותי למפיק. זה מפחיד אבל אמרתי לעצמי "בשביל מה אתה עובד, אם לא כדי להגשים לעצמך חלומות.

את הסינגל הראשון כתבתי על הפרידה שעברתי, ובמהלך העבודה עליו וגם על הסינגל השני, הבנתי שאני רוצה לכתוב לגבר. להיות כנה עם עצמי. זה מרגיש אמיתי יותר".


השירים האלה היו באיזה מקום יציאה מהארון?

"הייתי מחוץ לארון עוד לפני הסינגלים, אבל תמיד מרגיש לי שזוגיות זו יציאה נוספת מהארון. להעלות תמונה יחד, לספר שיש לך -בן- זוג, להביא אותו פעם ראשונה להורים. אז לא הסתרתי לפני, אבל לא הייתי מדבר על זה יותר מידי או מפיץ. היום אני הרבה יותר שלם, ושיר אהבה לגבר, ששר גבר, זה עוד שלב ברמה האישית וגם המשפחתית של יציאה מהארון."

למה הכוונה?

"תחשוב שהוצאתי שיר אהבה לגבר, ופתאום אבא שלי משמיע את השיר לחברים שלו, ומציג בגאווה את הסינגל של הבן שלו. במובן מסוים זו עוד יציאה שלי מהארון, לפניהם. גם שלי וגם של אבא שלי. זו הצהרה, ומרגע שהסינגל יצא אין לך שליטה לאן הוא מגיע או איזו אוזן שומעת אותו. ולמי שנחשף אליו מאוד ברור שזה שיר מגבר אל גבר".

הייתה רוצה גם לכתוב לאחרים?

"יש לי שירים שכתבתי שאני מיעד לזמרים אחרים. אני עוד לא יודע להגיד בדיוק מי, אבל כשאתה כותב שיר אתה יכולה להרגיש אם אתה תשיר אותו או מישהו אחר. מנגד, יש שירים אישיים שלי, כמו "לא אשכח", שהוא שיר אישי מאוד, שמתאר חוויות שלי. אני לא יכול לדמיין שמישהו אחר ישיר אותו".

תום אקו.. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
"הוצאתי שיר, והופעתי לפני המשפחה. זו עוד יציאה מהארון". צילום: מערכת וואלה./מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

איך המשפחה וחברים הגיבו ל'שיפט' הזה, מהייטק לשירה?

"ההורים שלי מאוד סומכים עלי ועל שיקול הדעת שלי. היה בזה גם פחד 'איך לספר למשפחה". לא כי זה משהו רע, אבל זה כסף, זה זמן ולהורים תמיד יש את דאגה לילד שלהם. חששתי שיגידו "מה עכשיו, במקום לחסוך לדירה הוא "יזרוק" כסף על הקלטות'.

אבל לשמחתי זו לא הייתה התמונה. אחרי שהשמעתי להם את הסינגל הראשון, הם כל כך אהבו אותו וזה מאוד מאוד לא טריוויאלי".

והיציאה הראשונה מהארון?

"מאוד קיבלו אותי, לא היה לי סיפור קשה. אבל בתור נער, אתה בהתחלה גדל עם ההרגשה ש"משהו לא בסדר איתך". בהמשך, גם להופיע מול המשפחה, פעם ראשונה, עם שיר שיר אהבה לגבר, לא היה פשוט לי. התרגשתי מאוד, הייתה בי מבוכה זה היה לחשוף משהו מאוד אישי כשהמשפחה שלך בקהל.

אבל זו אמירה מאוד חשובה. אני רואה את כל האמירות שיש עכשיו, של פוליטיקאים ואנשי ציבור, וברור שיש צעירים וצעירות שזה משפיע עליהם, שזה מכניס אותם יותר עמוק לארון וגורם להם לחשוב שמשהו לא בסדר איתם.

זה תהליך כל כך מורכב ואישי, ואסור שאנשים מהצד יתערבו בו. ובכלל… מי הם שהם מרשים לעצמם ו"לפרוס את משנתם", להתערב ולהפיץ חושך"..

'לצעוק חזק', של תום אקו. קליפ רשמי

וכשהיית בתהליך הזה, השפיעו עליך אמירות מסביב?

"מאוד. יש לי תוכנה של ריצוי, אני מאוד מנסה להיות בסדר עם כולם. זה בא מאיזו תובנה שבתור ילד הרגשתי ש"אני לא כמו כולם", ש"אני עלול ליצור אכזבה" אצל המשפחה או אנשים קרובים. אז מאוד ניסיתי לרצות.

ובגלל זה, כשאני רואה היום מה קורה, זה מאוד צורם לי. כי זה משפיע. משפיע על הנער שיוצא מהארון, ועל הנערה שבדיוק מבינה על עצמה משהו. ההתערבות החיצונית הזו היא איומה. ואגב, המוזיקה הגאה שאני עושה היא חלק מזה.

אולי אם כשאני הייתי צעיר הייתי נחשף לשיר אהבה גאה, הייתי מקבל את עצמי מהר יותר, אולי התהליך הזה היה פשוט יותר. אתה תמיד 'מחפש' משהו שיראה לך ש"הכל בסדר" שאתה "נורמלי", אז להיחשף לטלוויזיה גאה, לתרבות גאה וכן, גם למוזיקה גאה, לראות שיש דבר כזה ושאני לא היחיד, זה מדהים. ואם יש אדם אחד שאצליח לעזור לו בזכות זה… זה כל מה שהייתי יכול לבקש".

הופעת הבכורה של הסינגל "אני" תתקיים ביום חמישי, 08/08 - בעצרת הנוער הגאה, בפארק האקולוגי, פתח תקווה.

רוצים עוד? לחצו כאן ליו טיוב של תום אקו - ויש גם אינסטגרם

תום אקו. יח"צ. נוי ערקובי,
"בתור ילד גאה הרגשתי ש"אני לא כמו כולם", ש"אני עלול ליצור אכזבה". צילום: נוי ערקובי./נוי ערקובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully