וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"והיא שופטת את קשת הצבעים" - וזו ההוכחה שאתם שיפוטיים

20.5.2020 / 12:33

לנונה שלאנט יש מסר מאוד ברור, שיגרום לכם לחשוב פעמיים על עצמכם, על מגדר ועל שיפוטיות. מחזיקים מעצמכם ליברלים? חושבים שאתם מסוגלים להבין בין השורות? תרשו לנו לפקפק

נונה שלנט - "לא הכל שחור לבן". הפקה: וואלה גאווה/נונה שלנט - "לא הכל שחור לבן". הפקה: וואלה גאווה

אפשר להגיד את זה בקול רם. כולנו שיפוטיים. גם הליברלים ביותר והמשוחררים ביותר, חיים בתוך חברה שמשפיעה, מחנכת ומכתיבה נרטיב. נונה שלאנט, אמנית וחוקרת אפנה החליטה לאתר את תבניות השיפוטיות.

היא כתבה את המונולוג "לא הכל שחור לבן", ולא בטוח שבהאזנה ראשונה, יפול לכם האסימון. תהיו צריכים להתרכז, לנקות ובעיקר להקשיב. כי את העיניים ברור שלא תצליחו להוריד מדמותה של נונה, אבל האם תצליחו להבין מה היא באמת אומרת?

או ששוב, תפלו, כמו רובינו, לתבניות השיפוטיות והמגדר, אליהם החברה מחנכת אותנו. פייר? מחכים לשמוע איך הייתה הצפייה בתגובות.

נונה שלאנט, אמנית וחוקרת אופנה, עוסקת שנים בתחום במגדר וגבולותיו ובשנים האחרונות מרצה בכל הארץ על זהות ומגדר דרך אופנה ישראלית.

"במיוחד לחודש הגאווה האחרון, החלטתי לבחון ולאתגר את המושג "גאווה" ולחקור גם את הצד הפחות מיינסטרימי - הבושה", אומרת נונה לוואלה גאווה. "בגישה שלי אני מעדיפה תמיד לצחוק על הכול וכמובן על טאבויים בחברה שלנו.

זה אבסורדי להראות עד כמה הטאבואים שלנו מגוחכים, עד כמה אין מאחוריהם כלום. אבל את המסר הזה אני לא מעביר רק במילים. כל העולם שעוטף את הטקסט הוא חלק מהעניין. ההגשה, המראה שלי וכמובן יכולת ההכלה של הצופה, שעומדת פה למבחן".


את נונה תוכלו לראות בהופעה הקרובה של ליין הסטריינג' פרוט, ב8 לחודש, בתיאטרון תמונע.

קרדיטים:
הפקה: וואלה גאווה
עיצוב משקפיין: נונה שלאנט וירון שמרקין
עגילים: ליאת גינזבורג
הלבשה: בוטיק גורמט.

מייל המערכת: Pride@walla.net.il או בוואצאפ-וואלה! גאווה: 054-938-2804

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully