וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: דונלד טראמפ נגד הקהילה הטרנסית בארה"ב

18.8.2019 / 12:25

אחרי שבית המשפט אישר את בקשתו של טרמפ, שלא לגייס טרנסג'נדרים לשורות הצבא, כעת מבקש הממשל להחריג את הקהילה הטרנסית מאסור אפליה במקומות עבודה

דונלד טרמפ מחזיק דגל של הקהילה הגאה. אימג'בנק GettyImages. GettyImages, GettyImages
מגמה ברורה נגד הקהילה הגאה. דונלד טרמפ מחזיק דגל גאווה. GettyImages/GettyImages, GettyImages

צעד נוסף של ממשל טרמפ כנגד הקהילה הטרנסית בארצות הבית. מה שהתחיל בסדרת ציוצים בטוויטר, בהן הודע טרמפ כי יפעל לביטול שילוב הקהילה הטרנסית בצבא, מגיע בפעם השנייה אל בית המשפט, ולא נראה כי זה יעצור את המהלך.

ב-2017, אישר נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, תקנות אשר אפשרו גיוס טרנסג'נדרים אל שורות צבא ארצות הברית. רבים בקהילה הגאה שמחו על המהלך, העלו כי הצעד יעזור לשלב את הקהילה בצורה טובה יותר בחברה האמריקאית, וכי זהו צעד נכון להגברת נראות הקהילה הטרנסית.

עוד לפני שנבחר לנשיא, התבטא טרמפ באופן שמרני והודיע כי הוא אינו תומך נלהב של הקהילה הגאה. זמן קצר לאחר בחירתו לנשיאות צייץ כי: "אחרי התייעצות עם גנרלים ומומחים צבאיים, הממשל האמריקני לא יקבל או יאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בשום תפקיד בצבא ארה"ב. הצבא שלנו חייב להתמקד בניצחון מכריע ומוחץ, ולא יכול להיות מוטרד מעלויות רפואיות עצומות ומשיבושים שלהם יגרמו טרנסג'נדרים בצבא".

בתחילת 2019 הגיע העניין אל בית המשפט העליון וברוב 5 שופטים, מול 4, בוטל הצו המאפשר לגייס את חברי הקהילה הטרנסית. על פי הערכות, בתקופה זו שרתו מעל 3,500 טרנסג'נדרים בשורות הצבא. כעת מסתבר כי היה זה צעד ראשון כנגד הקהילה.

הפגנות הקהילה הגאה נגד דולנד טראמפ. צילום: gettyimages. צילום: gettyimages, GettyImages
הפגנות הקהילה הגאה נגד דולנד טראמפ. צילום: gettyimages/GettyImages, צילום: gettyimages

בימים אלה הגיש ממשל טרמפ בקשה נוספת אל בית המשפט, בכוונה להחריג את הקהילה הטרנסית מהתקנות האוסרות על אפליה על רקע מין במקומות עבודה. הטענה מבוססת על "חוק זכויות האזרח", משנת 1964, האוסר על אפליה המבוססת על מאפיינים כמו גזע, צבע, מוצא, דת ומין.

ממשל טרמפ טוען כי הכוונה ב"מין" היא מין ביולוגי בלבד, ועל כן יש להחריג את הקהילה הטרנסית מאיסור זה. זאת, בעוד שממשל אובמה טען בזמנו כי מדובר באיסור הפלייה על רקע של מין מכל סוג, מגדרי או ביולוגי. התקנות הוותיקות אינן מפרטות או מתייחסות למגדר, תחת סעיף "מין", ועל כך מבסס הממשל את טענותיו.

הקהילה הגאה בארצות הברית סוערת בעקבות הבקשה ומעלה כי מדובר בפגיעה קשה בקהילה הטרנסית. בית המשפט ידון בבקשת ההחרגה בחודש אוקטובר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully