וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה, אישה, אישה: גאות להעצים, גאות להפיק

המפיקה רונית יניצקי לא מחכה שיעשו בשבילה, אחרי שהייתה ממארגנות "אישה אישה אישה" - וודסטוק נשי שככבו בו כל גיבורות הרוק הישראלי, היא כבר עובדת על ההפקה הבאה - וגם בו מעצימה נשים

לאה שבת. צילום: משה נחומוביץ. צילום: משה נחומוביץ,
"נשים מפיקות למען נשים". לאה שבת. צילום: משה נחומוביץ/צילום: משה נחומוביץ

היא הייתה מהראשונות בישראל לצאת מהארון, וחיה כבר יותר מ-20 שנה עם המנתחת הבכירה ד"ר אסנת רזיאל. רונית יניצקי, אמנית, ציירת, מפיקה ופעילה חברתית לא מקבלת את העובדה שהחשיפה הנשית במדיה ובתקשורת נמוכה ביחס לגברים, ופועלת כדי לשנות את זה.

אחת הפעולות הייתה לפתוח את חברת ההפקות "אישה, אישה, אישה" שמעצימה ופועלת, בין היתר, למען נשים. "אנחנו חברת הפקות של נשים, למען נשים בה חברות חוץ ממני גן דורי קוטאי ויפעת נץ". אומרת רונית יניציקי לאוולה גאווה".

"אחרי שני פטיבלים מוצלחים, פתחנו ליין הופעות, פעם בחודש, ב"פנתרה", שהוא חלל עבודה לנשים. פתחנו בהופעה של רון פרץ, התגלית של פסטיבל "אישה, אישה, אישה, האחרון ועם לאשה שבת המופלאה, שחגגה 30 שנות פעילות למול קהל שהורכב ברובו מנשים שרקדו ושרו איתה".

דין דין אביב. צילום: צילום סיגל קרימולובסקי. צילום: צילום סיגל קרימולובסקי,
דין דין אביב תתארך בליין "פנתרה", ב-30 לחודש. צילום: צילום סיגל/צילום: צילום סיגל קרימולובסקי

מה זה למעשה פסטיבל "אישה, אישה, אישה"?

"פסטיבל שקימנו במצפה רמון. השנה החלטנו בשיתוף 'שידייט', אתר ההכרויות לנשים, לקיים פסטיבל לנשים לסביות ולכל אישה שמגדירה את עצמה אישה. מטרת הפסטיבל הייתה לתת במה מיקצועית ומכובדת למוסיקאיות, זמרות, להקות, דיג'ייות , סטנדאפ-לסבי וכל אומנות שרק הייתה בנמצא.

בפסטיבל עצמו התקיימו 20 מופעים של נשים בלבד, וכן ערכנו גם חתונה לשתי נשים, שדנה ברגר, שאף הופיעה בפסטיבל, חיתנה אותן. בנוסף, הקמנו ספידייט של 50 נשים, שהיה הגדול ביותר אי פעם בישראל.

הסיבה להקמת הפסטיבל הייתה כמובן החוויה המרגשת של מאות נשים שחוגגות ביחד בפסטיבל, יש בזה המון כוח ואחוות נשים".

את מרגישה שוצרות לא מקבלות מספיק במה?

"תשמע, יש היום המון מוסיקאיות מאד מוכשרות בארץ, שלא מקבלות את אותה במה כמו המוסיקאים הגברים, גם במדיה וגם בהופעות. המטרה שלנו היא לעזור להן להגיע למקום שמגיע להן ואת זה אנחנו עושות דרך פרסום שלהן, מתן אפשרות להופיע בפסטיבלי מוסיקה יוקרתיים וגם בהופעות לאורך כל השנה בליין שלנו. בקרוב אנחנו גם מתכננות אירוע בינלאומי, עוד רגע נפרסם הכל".

איך הכרת את ד"ר אסנת רזיאל?

"אסנת ואני הכרנו ב-1995 ואנחנו יחד 24 שנים מאושרות ומלאות אהבה. ואפילו התחתנו באמריקה. באותה תקופה שתינו היינו מחוץ לארון ולכן הסביבה קיבלה את אהבתנו זו לזו בפירגון וקבלה מוחלטת. מאד חשוב בחיים להבין שלא הכל מובן מאליו ושאנחנו עוברות שינויים וזה נהדר וצריך לתמוך ולפרגן זו לזו".

יש הופעה נוספת בקרוב?

"ב-30 לחודש תארח ב'פנתה' דין דין אביב, במופע צהריים. היא אומנם לא חלק מהקהילה הגאה אבל אנחנו מקבלות אותה באהבה והעצמ גדולה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully