וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רוסיה וטראמפ - דגל ההומופוביה מונף בטורקיה

3.9.2019 / 20:06

כ-130 משתתפים הגיעו אל הקוויר אולימפיקס, בטורקיה. תחרות ספורט המתקיימת מאז 2017. אך רגע לפני היציאה לדרך, בדיוק כמו במקרה של מצעד הגאווה במדינה, האירוע בוטל, בהוראת המשטרה

מצעד הגאווה באיסטנבול טורקיה, יוני 2019. רויטרס
מצעד הגאווה באיסטנבול טורקיה, יוני 2019/רויטרס

PRIDEtv Israel מפרסם כי הממשל הטורקי ביטל את ה"הקוויר אולימפיקס", אירועי ספורט גאים, שהיו אמורים להתקיים במדינה. מדובר באירוע המתקיים מאז 2017, כשהשנה היו אמורים לקחת בו חלק כ-130 משתתפים.

תחילה הוחרמו האירועים על ידי הרשויות באיסטנבול, ובהמשך, לראשונה, הופסקו ההכנות על ידי המשטרה המקומית. הביטול התקבל התדהמה על ידי המארגנים, היות ועצם קיום האירוע ידוע כבר זמן רב, אך רק עכשיו, זמן קצר לפני קיומו הודיעה המשטרה כי הוא לא יוכל להתקיים.

חבר בצוות הארגון אמר לסוכנות הידיעות ל-AFP: "נאמר לנו שאין לנו אישור לקיים את האירוע שלנו. הסיבה שניתנה לנו היא שהביטול נועד למנוע "פשעים שעלוליים להתקיים, וכי הוא נועד להגן על בריאות הציבור, הסדר הציבור והמוסר הציבורי".

מצעד הגאווה באיסטנבול טורקיה, יוני 2019. רויטרס
מצעד הגאווה באיסטנבול טורקיה, יוני 2019/רויטרס

הומופוביה טורקית

בשנים האחרונות הולך ומחמיר מצב הקיהלה הגאה במדינה, כאשר ראש הממשלה, טאיפ ארדואן, מוביל קו הומופובי מפורש.

בעבר נערכו במדינה מצעדי גאווה מפוארים, בהשתתפות עשרות אלפים, אך לאחר שנים בהן העלתה המשטרה המקומית קשיים על המארגנים, בשנת 2014 החליטה המשטרה לבטל קליל את המצעד. התכנות גאה קטה, שנערכה בשנה שעברה פוזרה בגז מדמיע ובכדורי גומי, אחרי שהמצעד עצמו בוטל זו השנה חמישית ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully