וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להאמין בכל אחד במי שהוא ובמה שהוא"

13.9.2019 / 9:27

הכוח לשינוי: בכל שבוע נפגוש מורה גאה אחר, שיחשוף את הסיפור האישי והכוח לשינוי וקבלה שהוא.י מביא.ה איתו.ה. והשבע תכירו את לירן חג'בי מורה לחינוך מיוחד בתל אביב

לירן חג'בי - מורה מתל אביב/לירן חג'בי - מורה מתל אביב

לרגל החזרה ללימודים, קבוצת 'מורות ומורים גאות' בשיתוף וואלה גאווה, גאים להשיק פרויקט משותף: 'גאים לחזור ללימודים'.

פרויקט שיציג ויחשוף בכל שבוע את סיפורים האישי והכוח לשינוי וקבלה, שיש למורים בישראל. בכל סרטון נכיר מורה אחר, סיפור אחר ושינוי אחר. מתרגשים? גם אנחנו:)

אחרי הכל, הסלוגן "מורה טוב הוא מורה לחיים", לא נולד סתם. המורים בבית הספר לא מקנים לנו רק את החינוך המקצועי, לרוב הם המודל הראשון של אדם בוגר, הבא איתנו במגע יום-יומי בתקופת ההתבגרות. ולכן לכל התנהגות או תגובה מצד אותו.ה מורה, יש חשיבות עצומה.

מורות ומורים גאים. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
פרויקט "גאים לחזור ללימודים". צילום: ערכת וואלה! גאווה/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

והשבוע תכירו את לירן חג'בי, מורה לחינוך מיוחד בתל אביב. "לפני 8 שנים יצאתי מהארון כלסבית, כמובן שאף אחד לא התפלא ומשהו בי עדיין לא היה רגוע ושלו", אומר לירן לוואלה גאווה.

"אני מאמין שאנשים שנכנסו לחיי במהלך השנים לא הגיעו סתם, הם דחפו אותי קדימה למי שאני, אני לוחם צדק ומתקשה עם המקום שהחברה הולכת אליו. יש לי הרגשה שאנחנו בריגרסיה. היום אני מחפש את השקט שלי, את המקום הפשוט החם והצנוע.

מקום שאוכל לגדל את ילדיי בשקט ובשלווה, מקום שבו לא אצטרך עוד לרוץ אחרי מירוץ החיים
אני מאמין שאגיע לנחלתי. עד אז ממשיך לגלות את עצמי לפרוח ולצמוח ולהעניק עוד מעצמי לחברה

הטרנסיות שלי אינה דיכוטומית. אני לירן, לשון הפניה היא 'אתה', אבל אני מרגיש שבקרוב אוכל להכיל את צורת הפניה המעורבת ומבחינתי לתת מקום לרחלי (השם הקודם), שהייתה ותמיד תשאר חלק ממני.

הייתי חייב קודם לצאת מהארון כטרנס עם לשון פניה 'אתה' בלבד, כדי שאני יכול לחיות בשקט ובשלווה גם עם רחלי. בתעודת הזהות, לפחות כרגע, לא החלפתי מגדר מבחינה עקרונית. אני לא יכול ולא רוצה למחוק את רחלי. אני גבר וגם נקבה זה אפשרי וזה בסדר. אני בהודיה כל יום מחדש על מי שאני התהליך שלי, למציאת שפתחה לי דלת לראות את העולם בצורה פתוחה לקבל ולהכיל את כל הצבעים והגוונים".


תודות: מפיק ומארגן מטעם קבוצת "מורות ומואים גאים" - איציק שלם-קמינסקי.

יש גם לכם סיפור גאה? כיתבו לנו אותו למייל -Pride@walla.net.il, ונעשה עוד צעד לקידום שיח פתוח וליברלי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully