וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקהילה הדתית לא תעמוד מנגד למצוקת הקהילה הטרנסית"

ר', חברת 'בת קול'

24.9.2019 / 17:34

טור אישי - בחמישי הקרוב תיערך בכיכר ציון שבירושלים עצרת חירום, למען הקהילה הטרנסית. מאחורי העצרת עומד "בת-קול", ארגון נשים דתיות גאות, הפונה לקהל הדתי וקורא לו לא לעמוד מנגד למצוקת הקהילה הטרנסית

עצרת מחאה וערב לימוד למען הקהילה הטרנסית. צילום מסך, צילום מסך
עצרת מחאה וערב לימוד למען הקהילה הטרנסית/צילום מסך, צילום מסך

שיאו של חודש אלול מתקרב, ואיתו חשבון הנפש שאנו עושים ועושות עם עצמנו כפרט וכחברה. המשנה במסכת יומא אומרת, כי על עבירות שחטאנו לפני המקום - אפשר לכפר באמצעות יום הכיפורים, בתפילה ובצום.

אך על עבירות שבין אדם לחברו-יום כיפור אינו מכפר, עלינו מוטלת החובה לעשות תיקון חברתי על מנת לתקן עוולות אלה. גם אנו, בארגון 'בת-קול' לנשים דתיות גאות, עושות חשבון נפש. הארגון שלנו פתוח לרצף מגדרי רחב ולכל מי שיש לה קשר או רקע דתי.

אנו, כלל חברות הארגון, מביעות סולידריות כלפי חברותינו מקרב הקהילה הטרנסית שבמקרים רבים מוקעות מקרב החברה הדתית ולא מתאפשר להן לקחת חלק בבית הכנסת ובבית המדרש. במסגרת חשבון הנפש אנו מבינות כי עלינו להשמיע את קולינו באופן חזק וברור יותר כנגד העוולות שמתקיימות כלפי הקהילה הטרנסית בקרב החברה הדתית.

'בת קול' הקימה בשנה האחרונה קבוצה טרנסית בתוך הארגון על מנת לתת מרחב בטוח ומקום לטרנסיות בבת קול. מתוך הקבוצה עלתה העצרת שמטרתה להעלות מודעות בקרב החברה הדתית ולקרוא לשינוי חברתי.

עצרת זו מוקדשת לאותן נשים טרנסיות דתיות או בעלות רקע דתי, אשר איבדנו בשנים האחרונות לאובדנות. אובדנות זו באה על רקע הדרה, מחיקה והלבנת פנים כלפיהן. בעצרת יישאו דברים רבנים ורבניות וחברי וחברות הקהילה.

יחד נעשה חשבון נפש חברתי ונשנה את המצב ואת הסטטיסטיקה הכואבת של האובדנות. בסיום העצרת נקיים לימוד ושיח, נדון כיצד עלינו לשנות את דרכינו ולחזור בתשובה, ננסה להבין את הקשיים שהחברה שלנו מציבה בפני הקהילה הטרנסית ומה אפשר לעשות כדי לשנות את המצב.

עצרת מחאה וערב לימוד למען הקהילה הטרנסית. צילום מסך, צילום מסך
עצרת מחאה וערב לימוד למען הקהילה הטרנסית/צילום מסך, צילום מסך

יצירת העצרת הייתה לא פשוטה מאף כיוון. על אף שהמצב של טרנסים וטרנסיות בחברה הדתית קשה מאוד, רמת המודעות נמוכה. בתור אירוע דתי, חשוב לנו לרתום את התמיכה של רבנים ורבניות שיבואו לשאת דברים.

לצערינו, במקרים רבים נתקלנו בחומה ובחששות להגיע, להשתתף או לתמוך - שמא הקהילות של רבנים ורבניות אלה לא יראו זאת בעין יפה. זאת אף בקהילות ליברליות ופלורליסטיות מאוד ואף רבנים שנחשבים כפורצי דרך ביחסם לקהילה הלהט"בית הדתית.

נאמר לנו כי הדור עוד לא הוכשר לקבל את הנושא ולשנות את המצב. חשש זה הוא בדיוק מראה של חשבון הנפש שאנו מקדמות- אסור לנו לתת להם למנוע מאיתנו לקדם שינוי וצדק חברתי וקהילתי.

אסור שהחברה מסביבנו תהיה זו שמונעת מאיתנו לשאת קול כנגד עוולות ולעמוד לצד המוחלשות והמודרות מחברתנו. ההתעסקות בעוולות החברתיות, תוך קשר עם משפחות שאיבדו את היקרות להן, חידדה לנו את הקשיים והזכירה לנו עד כמה קיום העצרת וקבלת התמיכה מהחברה הדתית דחוף וחשוב.

אל לנו לחכות עד שיוכשר הדור- אין כזה דבר, שאיננו מוכנים לשינוי. השינוי יקרה כשנביא אותו, עכשיו הוא הזמן הנכון. עלינו לקרוא בקול, לפני שנאבד עוד מאחינו ואחיותינו.

ב-26.9 אנחנו מקיימות עצרת הזדהות ומחאה בשילוב מעגלי לימוד ושיח על מצב אוכלוסיה הטראנסית בישראל. קהל היעד של האירוע הוא הקהילה הדתית על כל גווניה. בואו לקחת חלק - כל הפרטים באיוונט - פה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully