וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה קשה להבטיח למשתתפים שהחשיפה לא תסכן את חייהם"

6.10.2019 / 10:20

את "סליחה על השאלה" של "כאן", כולנו מכירים. אך כשהפורמט המשובח פוגש להט"ב מהגזר הערבי, נולד פרק שובר מוסכמות, מנפץ טאבואים שמספק לראשונה הצצה גלוייה וישירה אל הקהילה הגאה במגזר הערבי

"סליחה על השאלה" - להט"ב במגזר הערבי/מתוך "סליחה על השאלה" - להט"ב במגזר הערבי - 'מכאן' - 33

לא פעם נדמה שעל הקהילה הגאה במגזר הערבי לא מדברים. אם בישראל נעשתה התקדמות בנושא בשנים האחרונות, וישנו קרב פעיל מעל לפני השטח לזכויות והכרה, נדמה השיח סביב הנושא במגזר הערבי נותר ללא שינוי כבר זמן רב.

נכון להיום ישנו ארגון גאה אחד הפועל באופן מובהק וישיר למען קהילה זו, כשבשנים האחרונות גם ארגוני הקהילה בישראל מנסים לפתח ערוצים שיפנו ללהט"בים מהמגזר הערבי. אך בעוד שבשיח הישראלי ישנם דוברים ומפורסמים רבים, מחברי כנסת ואנשי ציבור ועד מנחים ושחקנים, במגזר הערבי, לרוב, נותרת דממה.

כעת, בצעד נדיר וכמעט חסר תקדים, מתאפשרת הצצה וחשיפה לקהילה הזו, במסגרת פרק מיוחד של הפורמט "סליחה על השאלה", אשר עוסק בקהילה הגאה הערבית.

צילום מסך מתוך "סליחה על השאלה" - להט"ב במגזר הערבי - 'מכאן' - 33. צילום מסך - "מכאן" - 33,
'אמרתי לעצמי "אני נמשכת לבנות מה הבעייה שלי?". צילום מסך מתוך "סליחה על השאלה"/צילום מסך - "מכאן" - 33

מדובר בפרק אחד מהגרסה הערבית של הפורמט, הכוללת 12 פרקים ומשודרת בערוץ 'מכאן' (33). גירשו אותך מהבית?", אתה רוצה שילדייך יהיו כמוך?, "מתי גילית שאתה הומוסקסואל?", "מתי לבשת שמלה בפעם הראשונה?", הן רק חלק מהשאלות הישירות שנשאלו המראוינים בפרק.

"פרק הלהט"ב היה אחד הפרקים המורכבים ביותר להפקה", אומרת אבתיסאם מראענה מנוחין, עורכת התוכן ובימאית הסדרה. "היה קשה מאוד להבטיח למשתתפי הפרק שהתבטאותם החושפנית בתוכנית לא תסכן את חייהם.

הפרק עתיד לאתגר עמוקות את החברה הערבית ולהעמיד במבחן את היכולת שלהם להכיל, לכבד ולקבל את מי שנתפס כחריג בנטייתו המינית".

"סליחה על השאלה" היא הפקה אחת מתוך רבות המשודרות בתחנת 'מכאן', השייכת לתאגיד השידור ומשדרת תוכן בשפה הערבית. הפרק העוסק בקהילת הלה"טבים בחברה הערבית שישודר ביום שני, 7.10, בשעה 19:30 בערוץ מכאן 33.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully